MMAjunkie
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 161
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik word wel eens narcist genoemd.
Nu vind ik persoonlijk narcist een nare bijsmaak hebben.
Ik voel mijzelf wel een narcist, maar niet in de slechte vorm van de zin, ik ben zelfverzekerd.
Tevens vind ik dat ik in sommige dingen bovengemiddeld goed ben.
Nu lijkt me dat iedereen die zelfverzekerd is en niet incapabel (is ook een causaal verband me dunkt) dan dus ook narcistisch is?
Dus waar ligt de scheiding, of zijn er verschillende gradaties in narcisme en vanaf een bepaald punt wordt het negatief?
PS. Heb dit in Allerlei geplaatst omdat ik niet wist waar het anders kon, het topic is wel serieus bedoeld.
Nu vind ik persoonlijk narcist een nare bijsmaak hebben.
Ik voel mijzelf wel een narcist, maar niet in de slechte vorm van de zin, ik ben zelfverzekerd.
Tevens vind ik dat ik in sommige dingen bovengemiddeld goed ben.
Nu lijkt me dat iedereen die zelfverzekerd is en niet incapabel (is ook een causaal verband me dunkt) dan dus ook narcistisch is?
Dus waar ligt de scheiding, of zijn er verschillende gradaties in narcisme en vanaf een bepaald punt wordt het negatief?
Narcisme is een Freudiaanse term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag die wordt gekenmerkt door een obsessie met de eigen persoon (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist.
PS. Heb dit in Allerlei geplaatst omdat ik niet wist waar het anders kon, het topic is wel serieus bedoeld.