MuscleMeat

Waar pure visolie te verkrijgen?

Esperantisto zei:
Dat hangt van je doel af en of je al vette vis eet of niet.

Neem zelf het equivalent van 2000 mg EPA+DHA gecombineerd en heb best lang op 4000mg gezeten toen ik nog levertraan nam. Dat kwam neer op 20ml levertraan.
In de cut is het goed om meer te nemen.
Ben je gewoon deficiënties aan het oplossen, bijv vanwege ADHD (waarvan Frenkpie zégt dat hij het niet heeft ;) ) of heb je postnatale depressie dan is een zeer geringe hoeveelheid al voldoende.

2000 mg komt meestal overeen met 6 capsules.

lappen tekst typen is niet moeilijk, maar begrijpend lezen wel, ofniet epsi. had je btw niet perongeluk 20,234 Ml levertraan ingenomen? :P

Vraagje over de levertraan, hoeveel raad je aan om te nemen in de bulk en hoveel in de cut. In desertlepels aub! Enige vis die ik binnenkrijg zijn 2 blikjes tonijn.

Levertraan is goed te nemen IMO. Niet door kwark heengooien! Dat is het allerdomste, want het spul is sterk genoeg om elke hap te verpesten. Gewoon in glas doen, klein beetje water bij (om het vloeibaar te maken, aanvullen zodat je 1 mooie slok hebt) en naar achterngooien! Inneens doorslikken, wat moet lukken door het water, je hebt het dan ook geen seconde in je mond en geen tijd om het te proeven!

Levertraan kan goed en net zoals FP zeg (die ook een lesje begrijpend lezen nodig heeft en het sarcasme niet snapte), het smaakt beter dan lijnzaadolie.
Als mijn eigen voorraadje vis- of krillolie op is, neem ik ook net zo makkelijk weer levertraan ter overbrugging.

Ben je een zuinige Zeeuw of arme student dan kan je het makkelijker slikken vermengd met wat suikervrije siroop!

Esperantisto zei:
Levertraan kan goed en net zoals FP zeg (die ook een lesje begrijpend lezen nodig heeft en het sarcasme niet snapte), het smaakt beter dan lijnzaadolie.
Als mijn eigen voorraadje vis- of krillolie op is, neem ik ook net zo makkelijk weer levertraan ter overbrugging.

Ben je een zuinige Zeeuw of arme student dan kan je het makkelijker slikken vermengd met wat suikervrije siroop!

ahh dus je geeft toe dat je een lesje begrijpend lezen nodig hebt? ;) :p

:rolleyes: Niet in de zin van 'ook' net als ik maar in de zin van "ook net als zoveel anderen' of zoals jij mij verwijt.. en trouwens: je hebt GEEN zin om lappen tekst te lezen maar nu ineens wel om lappen tekst te quoten ? :rolleyes:
En ook tijd over om die te verspillen aan welles/nietesende gelijkhebberijtjes?

ach, ik gaf alleen wat commentaar op je lange lappen tekst (die jij wel vaker krijgt ;) ) .Maar als je dan graag domme opmerkingen gaat gooien doe ik graag mee :) dit vind ik wel vermakend.

Maar Lappen tekst daarintegen, die je net zo goed in 2-3 zinvolle zinnen kunt typen, zijn nogal saai om te lezen :P

En epsi, die deel uit maakt van "en zo veel anderen" ;) ... een lap tekst LEZEN of een lap tekst quoten is niet hetzelfde ;)

• Topic Starter Topic Starter
Door kwark is het inderdaad niet te eten. Blehhh!

Ik pak het nu zo uit een maatbekertje, met melk erachteraan. Goed te doen.

Maar ik ga nog eens even rondkijken voor andere oliën.

Bedankt voor het meedenken.

Overigens: voor de goede orde "gewone" visolie verkoop ik niet meer dus daarvoor zal je elders moeten zijn.

Beste mensen,

ik kom toevallig in jullie forum terecht, omdat ik visolie intikte op google.

Ik ben het een en ander flink aan het uitzoeken i.v.m. het gebruik van Visolie!!

Inderdaad zit er in levertraan een behoorlijke hoeveelheid visolie (epa & dha), maar ook vitamine A en D in grote hoeveelheden!!!!

Bij flink gebruik van levertraan krijg je dus veel te veel vit. A+D binnen, en dat kan behoorlijke nadelige gevolgen hebben.

Zie maar wat je met mijn opmerking doet, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben!!:cool:

Heb het goed,

Pien

Pien, bedankt voor je opmerking maar destijds toen ik 20ml levertraan per dag nam, werd dat ook al tegen mij gezegd. Met een achtergrond in de toxicologie is het dan niet te moeilijk om na te gaan of het klopt.
Niet dus: pas vanaf een CHRONISCHE consumptie van 50ml levertraan per dag loop je risico.
Levertraan werd sowieso altijd genomen in de winter om een vit D tekort op te krikken.
Dit betekent uiteraard wel dat je geen orgaanvlees ernaast moet gaan eten, dus leverworst en paté zijn dan uit den boze.

Het allerbeste omega-3 supplement is het totaal niet, wel het goedkoopste.
Als je niet veel geld hebt moet je wat.
Mensen die echt kwaliteit willen kopen, weten me te vinden :)

gewoon makreel en zalm in je dieet gooien.

Goedkoper en lekkerder! :thumbs:

Hallo, zit in de geur en smaakstoffen. Een kilo 14,95. Wij spreken altijd van kilo's. Is door hoog soortelijk gewicht dan geen liter
Wat er in zit is onbekend. Komt in grote vaten aan en wij gebruiken het in de hengelsport ook voor de dure koycarpers. Welke EPA en DHA hoeveelheden is niet bekend.

Probleem met visolie in een grote verpakking (en trouwens ook met lijnzaadolie): meervoudig onverzadigde vetzuren worden zeer snel ranzig na blootstelling aan licht, warmte en lucht. In capsules kan je dat niet zo snel proeven, dus zonder dat je het weet kan je oude & ranzige ONGEZONDE meuk naar binnen werken.
Als je per sé als vloeistof iets wil binnenkrijgen, dan kleine flesjes nemen, die gaan snel op nog voor ze ranzig worden.
Ook altijd koel en in het donker bewaren, dus sowieso niet ergens kopen waar visolie in warme ruimte in het volle licht staat.. sowieso weet je amper hoe lang het wel niet opgeslagen ligt.

Terug
Naar boven