MuscleMeat

Waar te beginnen?

Ash116

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar ik zit met een serieuze vraag.

Ik ben 29, ongeveer 1.79 en weeg ongeveer 72 kg. Vroeger altijd ondergewicht gehad, maar sinds de laatste tijd een buikje.
Misschien heeft het ermee te maken dat ik voorheen wat aan vechtsport gedaan heb, maar sinds dec 2010 mee gestopt na langdurige maagklachten (die bijna helemaal weg zijn).

Nu wil ik heel graag gaan trainen om een stoer, gespierd lijf te krijgen.
Echter ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik vind van mezelf dat ik -ondanks dat ik al maanden niet gesport heb- geen hele slechte conditie heb. En ik weet niet hoe ik moet beginnen, waar ik op moet letten etc.

Mijn grootste valkuil is het opnieuw beginnen. Nu kom ik thuis van mijn werk en plof op de bank, dus ik zal even de motivatie moeten hebben om die stap te maken.

Kan iemand me tips geven?
Alvast heel erg bedankt.

ASH116

Stickies lezen.

Rippetoe is een goed programma voor beginners. Links staan in mn sig.

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar ik zit met een serieuze vraag.

Ik ben 29, ongeveer 1.79 en weeg ongeveer 72 kg. Vroeger altijd ondergewicht gehad, maar sinds de laatste tijd een buikje.
Misschien heeft het ermee te maken dat ik voorheen wat aan vechtsport gedaan heb, maar sinds dec 2010 mee gestopt na langdurige maagklachten (die bijna helemaal weg zijn).

Nu wil ik heel graag gaan trainen om een stoer, gespierd lijf te krijgen.
Echter ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik vind van mezelf dat ik -ondanks dat ik al maanden niet gesport heb- geen hele slechte conditie heb. En ik weet niet hoe ik moet beginnen, waar ik op moet letten etc.

Mijn grootste valkuil is het opnieuw beginnen. Nu kom ik thuis van mijn werk en plof op de bank, dus ik zal even de motivatie moeten hebben om die stap te maken.

Kan iemand me tips geven?
Alvast heel erg bedankt.

ASH116

- Zoek een goed beginners schema, er zijn er genoeg en voor ieder wat wils.

- dwing jezelf de eerste paar weken op geplande trainingsdagen ook daadwerkelijk te gaan trainen. Eerste 2-3 weken zijn wat weer opstarten aangaat meestal het moeilijkst. Als je hier doorheen bent wordt het makkelijker jezelf aan je regime te houden.

Terug
Naar boven