AndroidHealthClinic

Waarom mensen steeds dikker worden, komt niet alleen door een gebrek aan zelfbeheersing

I blame euroknallers!! Too damn cheap not to buy :P

Komt door het feit dat ze langere tijd teveel eten. Mysterie solved

Overal zit steeds meer suiker in :rolleyes:

Onzinnig onderzoek, iedereen weet dat dikke mensen een belabberde manier van leven hebben en hun hand constant in een zak chips of doos koekjes zit. Programma's zoals Obese/i used to be fat/ Heavy geven dit mooi aan. Is gewoon weer een manier on mensen een excuus te geven waarom ze dik zijn/worden.

Edit: ziektes/aandoeningen waardoor men meer aankomt dan de bedoelin is even niet meegeteld

• Topic Starter Topic Starter
Komt door het feit dat ze langere tijd teveel eten. Mysterie solved

bekijk de docu even als je tijd en zin hebt, gaat over hormonen als reden.

Zo simpel is het niet...

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 11:14 ----------

Onzinnig onderzoek, iedereen weet dat dikke mensen een belabberde manier van leven hebben en hun hand constant in een zak chips of doos koekjes zit. Programma's zoals Obese/i used to be fat/ Heavy geven dit mooi aan. Is gewoon weer een manier on mensen een excuus te geven waarom ze dik zijn/worden.

Edit: ziektes/aandoeningen waardoor men meer aankomt dan de bedoelin is even niet meegeteld

Heb je niet eens gekeken of wel ?

Dus sporten en minder eten werkt al 2000 jaar niet en toch halen wij op dit forum daarmee keer op keer resultaat?
Ook het aanstellen op lege maag... ik heb het wel vaker gedaan en gewoon makkelijk overleefd. Lijkt mij erg in scene gezet. Ik heb zelf ook de hele dag honger en ben niet obesitas?

Toen ze begonnen over het dikke ouders hebben ook dikke kinderen verhaal ben ik gestopt.... Wat een onzin en wat een smoesjes.

Feit blijft kcal in < kcal out en je valt af :) Dus ze eten als nog TEVEEL ...

Dikke ouders > dikke kinderen kan ik nog begrijpen, maar dan met de reden dat er altijd overdreven veel snoep enz in huis is en de kinderen daardoor dik worden. Bekend is al dat je wel extra vetcellen kunt aanmaken maar deze vetcellen nooit meer kwijt raakt. Een kind dat dus vroeger te dik is zal de rest van zijn leven wel beter op zijn voeding moeten letten aangezien hij snel weer dik wordt.

Ook het hormonen verhaal was toch al bekend. Hoevaak zie je niet hier op het forum dat mensen altijd heel weinig eten en ook geen honger hebben, maar zodra ze dan een aantal weken op vaste tijdstippen meer gaan eten ze ook op die tijdstippen honger krijgen. Dit komt door ghrelin wat ook in het filmpje wordt genoemd. Echter in het filmpje doen ze alsof voor ieder persoon die hormonen gegeven zijn en ze er niks aan kunnen doen, terwijl als je ervoor kunt zorgen dat je op vaste / meerdere momenten per dag honger krijgt, waarom zou je er dan niet voor kunnen zorgen dat dit juist minder momenten worden.

Het is wel degelijk een hormonale kwestie. De homonen-status van een natuurlijk "droog" individu is behoorlijk anders dan die van een "droog" getraind individu (die dus niet van nature "droog" is).

http://www.bodyrecomposition.com/fa...-points-and-bodyweight-regulation-part-1.html

http://www.bodyrecomposition.com/fa...-points-and-bodyweight-regulation-part-2.html

Wil overigens niet zeggen dat je er niets aan kunt doen, maar het is niet zo zwart/wit als veel mensen doen voorkomen.

Uiteindelijk moeten (natuurlijke) dikke mensen gewoon niet nken. Als je slechte genen hebt, belast je kinderen er dan niet mee.

Ik vind het net zoiets als zware botten. Het is gewoon een excuus. En die dokter probeert zijn geld ermee te verdienen.

We worden dikker omdat we minder actief zijn, vroeger was werk zwaar, tegenwoordig is werk achter de computer zitten, vroeger speelde kinderen buiten, tegenwoordig zitten ze te gamen of tv te kijken. Ze gooien nu ook overal suiker in, wat 0 verzadiging heeft maar wel gewoon 4kcal per gram.. En hormonen is bullshit, het klopt dat de behoefte van persoon A anders is dan die van persoon B, ookal hebben zij dezelfde stats, maar dat betekent niet dat de een maar dik moet zijn en de ander niet.

We worden dikker omdat we minder actief zijn, vroeger was werk zwaar, tegenwoordig is werk achter de computer zitten, vroeger speelde kinderen buiten, tegenwoordig zitten ze te gamen of tv te kijken. Ze gooien nu ook overal suiker in, wat 0 verzadiging heeft maar wel gewoon 4kcal per gram.. En hormonen is bullshit, het klopt dat de behoefte van persoon A anders is dan die van persoon B, ookal hebben zij dezelfde stats, maar dat betekent niet dat de een maar dik moet zijn en de ander niet.

+1 mee eens, in de tijd Dat ik 7/12 jaar was, was Ik elke dag minstens 4uur buiten.
toen was internet Niet echt populair En Het was langzaam.

maar nu rennen kinderen naar binnen, vliegen achter de xbox of pc soms tot laat in de nacht.
En eten tussen door zakke met chips leeg en drinken doze vol met energie drank leeg,

ouders zijn minder streng geworden En geven hun kinderen teveel vrijheid

psies dat.

en vroegah, toen de plizie nog op verkens reed, toen was er ook niemand te dik, dus hoeft er nu ook niemand te dik te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Dus sporten en minder eten werkt al 2000 jaar niet en toch halen wij op dit forum daarmee keer op keer resultaat?
Ook het aanstellen op lege maag... ik heb het wel vaker gedaan en gewoon makkelijk overleefd. Lijkt mij erg in scene gezet. Ik heb zelf ook de hele dag honger en ben niet obesitas?

Toen ze begonnen over het dikke ouders hebben ook dikke kinderen verhaal ben ik gestopt.... Wat een onzin en wat een smoesjes.

Feit blijft kcal in < kcal out en je valt af :) Dus ze eten als nog TEVEEL ...

Ja ze eten nog steeds te veel en die vrouw was ook nog steeds veel te dik na de Operatie, ze hebben verkeerde voorbeelden getoond daar ben ik het mee eens.

Want ze laten ook niks zien van sport voor die vrouw, en alleen de operatie.

Maar het bijzondere van dit vehaal is, is het feit dat haar o.a hersenen geprogrammeerd zijn door deze bypass.

Geen behoefte meer aan vet en suiker.

Als je voor jezelf bepaalt dat je gezonder wilt leven dan laat je die troep ook staan. Dat ze door hun hormonen vaak honger hebben kan wel zo wezen, dan kun je nog steeds kiezen of je meer groente gaat eten of dat je even langs de Mac gaat. Een raar experiment ook trouwens. 1x ontbijten en dan 24uur lang niks eten om dan te kijken wat je gaat eten.

Ik blijf erbij dat het nog steeds grotendeels wilskracht is. Je ziet toch ook steeds vaker dat voornamelijk vrouwen elkaar gaan aanpraten dat het ''normaal'' is om een buikje te hebben en dat je ook hoort te ''genieten''. Kijk maar naar die reclames van Dove voor de ''gewone'' vrouw en ik zag laatst een campagne waar ze paspoppen hadden die dik waren. Die mensen zoeken allemaal een reden om maar geen moeite te doen en hoe meer mensen er zo denken hoe dikker iedereen wordt.

Overal zit steeds meer suiker in :rolleyes:
heeft niet exact met suikers te maken is gewoon teveel eten en niet bewegen ik ken echt niemand die bijv cardio doet, als ze trap lopen vinden ze het al genoeg om een week niet te bewegen.

Ik drink vaak energy drinks veel suiker maar ik heb het gevoel dat ik niet aankom vanwege de suikers hoor. Kan best voor en na de training wat suikers :D

Ditttuh. Vroeguh, toen ik nog jong was. :D Ging ik altijd naar school fietsen van totaal 1 uur, 2 dagen in de week hadden we gym, en daarnaast ging ik vaak nog buiten lopen / spelen. Toen was ik best slank, maar tegenwoordig ben ik wat 'dikker'. Tja, dat komt puur omdat ik minder beweeg dan die goeie ouwe tijd waar alles vanzelf ging als je begrijpt wat ik bedoel...

Het feit blijft wel, dat de een een stuk makkelijker dik wordt dan de ander. Je hebt personen van mijn lengte en leeftijd die 3.000 a 3.500 kcal weg kunnen werken zonder maar dik te worden. Die mensen kunnen maar niet aankomen. Het kan wel, maar dan moeten ze meer eten maar dat lukt ze maar niet. Zie het maar als 'genetics'. De een maakt moeilijker spieren aan dan de ander. Of waar/hoe het vet over het lichaam is verdeeld, en zo kan je nog wel even doorgaan natuurlijk... Dat is hetzelfde met metabolisme, dus hoe snel men vet verbrand. Ook zijn er, waaronder ikzelf, die rond 1.600 - 1.700 kcal eten, veel bewegen en toch niet zo 'lean' zijn als de mensen die 3.500 kcal kunnen weg werken, de skinny people. Komt ook door een andere botstructuur dat ze 'leaner' lijken.

Ook blijft het feit, dat het niet kunnen afvallen natuurlijk onzin is, alleen de een moet er (veel) harder voor werken dan de ander, waaronder ButchMcDick. :(

Laatst bewerkt:

Volgens mij gewoon dit.

Ik denk door een gebrek aan liefde, om het langs die weg te compenseren.:)

ik voel een poll opkomen..

Terug
Naar boven