AndroidHealthClinic

Waarom nolva 4 weken?

Ano_1985_99

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
156
Ik lees hier dikwijls dat je nolvadex zowiezo 4 weken moet nemen, anders heeft het nauwelijks effect als pct...

Kan iemand dit toelichten of een bron geven?

ik doe altijd nakuur 20 dagen met nolva clomid en pregnyl.

• Topic Starter Topic Starter
Is er iemand? Ik dacht dat Ymir hier goeie info over had...

een ander aspect is veel belangrijker in de nakuur! Zowel Clomid als Nolvadex geven in de hersenen een signaal af aan de Hypothalamus om GnRH (Gonadotropin Releasing Hormone) af te geven. Dit geeft op zijn beurt een signaal aan de "pituitary", een klier in de hersenen die daardoor FSH (follicle stimulating hormone) en LH (luteinizing hormone) in de bloedbaan brengt. Dit LH hormoon zet je testikels aan tot......de productie van testosteron. En dat is het doel van het nemen van Clomid en Nolvadex in de nakuur!

Wat Jack zei,

First off.. Mijn endo zei me altijd dat je best 1/3de van je kuur, als nakuur doet

12 weken ON is 3 weken Nolva, nooit hoger als 10-20 mg, nolva is zeer schadelijk, zeker voor je ogen

Als je nakuur langer dan 5 weken duurt .. laat je bloedwaarde nakijken in dat geval

Ik weet wat nolvadex is en weet waar het voor dient. Ken het hele FSH/LH verhaal.

Er is hier gewoon eens gepost dan minder dan 4 weken nakuren met nolva geen of bijna geen zin zou hebben...

Ik weet wat nolvadex is en weet waar het voor dient. Ken het hele FSH/LH verhaal.

Er is hier gewoon eens gepost dan minder dan 4 weken nakuren met nolva geen of bijna geen zin zou hebben...

Minder dan 4 weken is géén 4 weken hoor,en gelezen!? ik lees zoveel

maar wat is waar? onderbouwing,bron?

Krieltje zei dat vorige week ja.

Volgens mij was de strekking dat het pas effectief zou zijn na 2-3 weken? Ik ben het ook ergens tegengekomen hier.

De start van de nakuur wordt bepaald door de AAS met de langste ester. Het AAS-nivo in het bloed moet namelijk ver genoeg gedaald zijn wil een nakuur zin hebben. Bij teveel externe AAS blijft je eigen testosteronproductie namelijk onderdrukt ook al gebruik je de combi Clomid/Nolvadex.

Tijd na de laatste injectie/toediening alvorens de nakuur te beginnen:

Anadrol: 1 dag
Dianabol: 1 dag
Deca: 3 weken
NPP 4 dagen
Tren Prop 4 dagen
Test prop 4 dagen
Winstrol 1 tot 2 dagen
Sustanon 2,5 tot 3 weken
Test Enant 2 weken
Tren Enant 2 weken
Primobolan 10 tot 14 dagen
Boldenone 17 tot 21 dagen
Test Cyp. 14 dagen
NB! Je kunt er ook voor kiezen om de nakuur voor de zekerheid 1 week vroeger te beginnen. Zorg er dan echter wel voor dat je nakuur in zijn geheel dan ook 1 week langer duurt!

Volgens mij was de strekking dat het pas effectief zou zijn na 2-3 weken? Ik ben het ook ergens tegengekomen hier.

En ik snap nog steeds niet waar dat vandaan komt, vanaf dag 1 stijgt LH gestaag tesamen met FSH, er staat nergens in steen gegraveerd dat het absolute minimum 4 weken is en ik zou het ook niet kunnen onderbouwen. Als je sterk onderdrukt bent gebeurt er natuurlijk weinig met je LH de eerste tijd, maar ik mag aannemen dat je dan ook niet van plan was minder dan 4 weken te nakuren. Echter de studies met hypogonadale mannen komen aardig overeen met iemand die licht onderdrukt is.

ik doe altijd nakuur 20 dagen met nolva clomid en pregnyl.
Cool story bro.

En ik snap nog steeds niet waar dat vandaan komt, vanaf dag 1 stijgt LH gestaag tesamen met FSH.

Ik doe dit even uit mijn hoofd, had het een tijd geleden uitgezocht. Dat gestaag stijgen in combinatie met nolva is dus niet het geval. Ergens in Anabolics2009 staat een grafiek waar pas de laatste 7-10 dagen van de periode van 4 weken de stijging sneller oploopt. De grafiek gaat eerst heel langzaam en daarna sneller omhoog. Dat laatste stuk pak je dus mee in nakuur van 4 weken maar niet die van drie.

Dat het lang duurt voordat nolva werkt heb ik nooit gezegd; een serm werkt razend snel in het bezetten va de receptoren. De feedback tussen minder aanwezig oestrogeen (receptoren bezet) en stijging LH/FSH --> stijging testosteron. Die feedback duurt lang en zoals ik net schreef, de laatste dagen geeft relatief het meeste herstel.

Zal vanavond die grafiek eens zoeken. Eerst eten nu :)

EDIT 19-03
Bovenstaand had ik ooit beredeneert maar als je iets beredeneert moet je het kunnen reproduceren hoe je het bedacht hebt. En dat kan ik dus niet meer. Kan de grafiek niet meer vinden en weet echt niet meer hoe ik op de logica van 4 weken kwam. Wat overblijft is de broscience van dit forum en eigenlijk alle fora die ik ken die zeggen 4 weken. Of we elkaar allemaal na-papagaaien of dat er waarheid in zit. Het enige wat ik er van kan zeggen is dat evidence based therapy niet alleen gebaseerd is op laboratoria. Jarenlange praktijk ervaring wijst uit dat je 4 weken nakuurt.

Maar wat is een goede nakuur? Dat is uiteindelijk niks meer dan een middel waarna je na een periode herste na pct bloed laten meten en je waarden hebt die binnen de normaal waarden vallen. Dan kan je achteraf zeggen dat je nakuur dusdanig was dat het afdoende is (of het was niet afdoende als je waarden niet oke zijn)

Bij deze kom ik terug van vaste getallen als 4 weken, 1/3 van de kuur of een bepaalde verhouding tot de halfwaarde van de ester.....Waarom doe ik 4 weken? Omdat na een gewone kuur ik hersteld ben. En dit op basis van een schamele eenmalige meting maar. Ik raad iedereen aan te meten voor en na de kuur maar ik heb het ook te weinig gedaan. Zou mijn leven moeten beteren wat dat betreft :)

Laatst bewerkt:
De start van de nakuur wordt bepaald door de AAS met de langste ester. Het AAS-nivo in het bloed moet namelijk ver genoeg gedaald zijn wil een nakuur zin hebben.

Is trouwens ook bekend vanaf welk moment je lichaam zelf weer actief wordt m.b.t. afgeven van stuurhormonen/testosteron als je de exogene toediening gestaakt hebt? Met andere woorden: vanaf hoeveel mg nog aanwezige actieve testosteron begint je lichaam weer aan te zetten tot productie?

Want je kan wel algemeen stellen dat als je test-e gebruikt hebt om dan twee weken na je laatste injectie te beginnen met nakuren, maar wat nu als je bijv. 1500mg per week hebt gezet? Vanaf welk moment start je dan?

1/3 van je kuur. Na die periode "is je eigen test productie min of meer aangewakkerd/op peil".

Ik doe dit even uit mijn hoofd, had het een tijd geleden uitgezocht. Dat gestaag stijgen in combinatie met nolva is dus niet het geval. Ergens in Anabolics2009 staat een grafiek waar pas de laatste 7-10 dagen van de periode van 4 weken de stijging sneller oploopt. De grafiek gaat eerst heel langzaam en daarna sneller omhoog. Dat laatste stuk pak je dus mee in nakuur van 4 weken maar niet die van drie.

Dat het lang duurt voordat nolva werkt heb ik nooit gezegd; een serm werkt razend snel in het bezetten va de receptoren. De feedback tussen minder aanwezig oestrogeen (receptoren bezet) en stijging LH/FSH --> stijging testosteron. Die feedback duurt lang en zoals ik net schreef, de laatste dagen geeft relatief het meeste herstel.

Zal vanavond die grafiek eens zoeken. Eerst eten nu :)

Aah, dit was de info waar ik naar op zoek was. Alvast bedankt bro!

---------- Post toegevoegd Wed 14 Mar 2012 om 19:03 ----------

En ik snap nog steeds niet waar dat vandaan komt, vanaf dag 1 stijgt LH gestaag tesamen met FSH, er staat nergens in steen gegraveerd dat het absolute minimum 4 weken is en ik zou het ook niet kunnen onderbouwen. Als je sterk onderdrukt bent gebeurt er natuurlijk weinig met je LH de eerste tijd, maar ik mag aannemen dat je dan ook niet van plan was minder dan 4 weken te nakuren. Echter de studies met hypogonadale mannen komen aardig overeen met iemand die licht onderdrukt is.

Hier zat ik dus ook mee...

Is trouwens ook bekend vanaf welk moment je lichaam zelf weer actief wordt m.b.t. afgeven van stuurhormonen/testosteron als je de exogene toediening gestaakt hebt? Met andere woorden: vanaf hoeveel mg nog aanwezige actieve testosteron begint je lichaam weer aan te zetten tot productie?

Want je kan wel algemeen stellen dat als je test-e gebruikt hebt om dan twee weken na je laatste injectie te beginnen met nakuren, maar wat nu als je bijv. 1500mg per week hebt gezet? Vanaf welk moment start je dan?

omdat je meer zet betekent niet dat het langer in je lichaam zit he gewoon na 2weken dus

er is natuurlijk wel verschil in bloedwaarde's als bijv 500mg tegen over 1500mg zet

Ik kan de grafiek niet vinden vanavond en ik ben moe nu.

pregnyl moet niet in je nakuur ;)

hoeft niet maar het kan wel. Maar dat betekent dan wel dat je direct met hcg ook nolva moet nemen tegen gyno en na de hcg ook weer 4 weken verder moet gaan met nolva. Dus je pct duurt eigenlijk 6-7 weken ipv 4.

Terug
Naar boven