AndroidHealthClinic

waarom val ik niet af??

sabo

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
100kg
hallo experts, ik heb graag jullie advies nodig betreft afvallen.
ben een man van 36, 173 cm kort en 95 kg zwaar (zware botten zeggen ze) en circa 28%.
ik ben vanaf jan 11 bezig en ben van 97 kg naar 95 gegaan en van30% naar 28. ik train 4 keer per week kracht en elke training circa 25-35 min cardio.
percentage betreft eiwit/kh/vet = 40-40-20. kh eet ik voornamelijk sla en gestoomde groente en sport naar mij mening redelijk tot goed. merk wel dat ik wat voller ben geworden maar doel was VETPERCENTAGE verlagen.

graag wat advies betreft afvallen want laatste 3 mnd sta ik gewoon stil ongecaht wat ik ook probeer met eten, andere oefeningen meer cardio etc.

of moet ik andere soort KH eten?? havermout/pasta/brood etc eet ik alleen in ochtend en rondom sporten en rest probeer ik zoveel mogelijk groeten.

zat zelf te denken een iewit dieet dmv ketonen viel ik in 3 mnd 30 kg en 13% vet maar kwam toen ook weer snel aan dus wil dit liever niet.

wie kan deze wanhopige helpen??

Je kan afvallen door weinig te eten bijvoorbeeld zon 1500kcal per dag, voor mij is dat geen probleem maar ik weet niet of bij jou het geval is.

moeten we toch echt even je voedingsschemaweten hoe en wat je eet en hoeveel...

Vanaf januari 2% afvallen is erg weinig... moet toch echt een % per maand kunnen zijn bij een beetje redelijke voeding en cardio. Ga je streng dieten zal het zeker nog sneller kunnen maar dat weet ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb carb cycling geprobeerd vandaar zoveel mogelijk groenten en verdeeld over 7 maaltijden incl workout shakes.
3 lage carb(250/200(KH)/55 en 1 hoge carb(250/350(KH)/55). zoals ik al eerder vermelde voornamelijk groenten en verlang zo naar zoetigs naar enkele dagen en op hoge carb dagen krijg ik juist meer honger.

jordybuild: moet ik nog lager in KH dan??? zo heb ik weinig energie over?

Franksnip: ik weet me goed niet hoe ik me schema mee kan zenden. maar me goed verdiept percentage van voeding dus -500 calorie onder ondrhoudswaarde, en deze verdeelt in eiwit/kh en vetten. voornamelijk op carb cycling.

merk aan lichaam dat ik wel carb gevoelig ben omdat ik hunker naar meer KH.

moet ik ipv groenten (ook koolhydraten) juist meer brood/aardapppelen/havermout etc eten?? in mij voeding zit circa 200 gr kh in waarvan de meerendeel uit groenten komt.

helaas deze zomer niet gelukt om onder 18% te komen en hoop het volgende jaar te kunnen komen dus haast heb ik nu niet meer. als ik het maar goed doe.

meeste info heb ik uit:
http://www.scoobysworkshop.com/caloriecalculator.htm

Hoe ziet je voeding schema eruit?

Franksnip: ik weet me goed niet hoe ik me schema mee kan zenden. maar me goed verdiept percentage van voeding dus -500 calorie onder ondrhoudswaarde, en deze verdeelt in eiwit/kh en vetten. voornamelijk op carb cycling.

Wat is je onderhoud en hoeveel kcal krijg je nu elke dag binnen?

Als je geen vet verliest eet je niet minder dan je verbruikt: wellicht eet je meer dan je hebt berekend of beweeg je minder dan je denkt.

begin eens met je voedingsschemahier neer te zetten. Lijkt me een logische zet, niet?

mij onderhoud is 3100 calorie? ik deed carb cycling. 3*low dagen zijn 2200calorie (200 gr kh) en 1*high carb zijn 2900(350gr kh).

06.30 uur
250gr kwark
30 gr meusli
1 appel
345 calo 29 eiwit/ 45 kh/ 4.1 vet

10.00 uur
150 gr brocolli
220 gr bloemkool
10gr cahew noten
10 gr lijnzaad
100 gr kipfilet
50 gr tomaten ketchup
339 calorie 33 gr eiwit/25 gr kh/ 11.1 gr vet

12.00 uur idem als 10.00 uur

15.00 uur
20 ml melk
30 gr whey
30 gr havermout
326 calorie 36 gr eiwit/ 31 gr kh / 6.3 gr vet

16.00-1730 sporten incl 30-40 min cardio

17.30 uur
30 gr whey
30 gr dextrose
302 calorie 32 gr eiwit/ 40 gr kh/ 1.6 gr vet

19.30 uur
200 gr cottage cheese
20 gr cashew noten
400 gr gemengde sla
0.5 appel
383 calorie 30 gr eiwit/ 24 gr kh / 16.2 gr vet
(varieer Kh na het sporten ook met aardappel/rijst en voor eiwit kip ipv cottage maar calorie gelijk)

22.00 uur
250 kwark
0.5 appel
180 calorie 26 gr eiwit/ 17 gr kh/ 0.3 gr vet

dus einde van de dag eet ik circa 2200 calorie 221 eiwit (40%), 223 gr (40%) en 50 gr VET (20%). svp niet over mij optel som opmerkingen want kan best enkel grammen naast zitten maar het gaat om het geheel en tijden en percentage's.
hopelijk kunnen jullie mij advies geven??

ik varieer natuurlijk me eten ook (voordat ik reactie erop krijg):
eiwit: kipfilet, tonijn, vis, biefstuk, cottage cheese.
kh: groenten (kan geen bloemkool of broccolie meer zien), gemengde sla, volkoren brood, aardappel, rijst.
vet: lijnzaad, omega3 pillen, cashew noten, walnoten etc.

4 * krachttrainen en na elke training circa 30-40 min cardio en toch vit er voldoende vet op me lichaam, snap er niks meer van.

sta open voor opmerkingen, adviezen, suggesties etc etc.
help me deze winter van me VET LAAG AF

Verlaag je koolhydraten, vervang de muesli door havermout of brinta en haal die appel voor het slapen gaan weg, dextrose er ook uithalen, is niet nodig
Als je merkt dat Carbcycling weinig zin heeft, stop hier mee en ga over naar een standaard cut schema waarin je je koolhydraten verlaagd, en ga hiervoor 500kcal onder je behoefte zitten, gebruik een rekenmachine van het forum (staat wel als sticky)
Val je nog niet af, verlaag je.. alleen wees scherp dat je je spiermassa niet verlaagd (BCAA kunnen hiervoor handig zijn, en in de plaats van dextrose komen te staan)

Als je niet afvalt eet je te veel. Misschien is je onderhoud lager dan je denkt.

Precies wat ik ook dacht .. scooby's workout gedoe, vind ik niet echt te vertrouwen

moet je bij carb cycling je fat en koolhydraten niet gescheiden houden?

je hebt namelijk protein+ fat en protein+ carbs meal.

terwijl jou tweede meal carbs+fat+protein meal is.

- Brinta en Whey in de ochtend
- 10:00 uur en 12:00 uur overdreven veel groenten (300 gram groenten op een dag lijkt me wel voldoende) Als je toch zo ontzettend veel groenten wilt eten, verspreidt het dan beter over de maaltijden.
- Tomaten ketchup weg
- Fruit het beste inplannen voor en/of na de training (snelle suikers, handig voor het trainen. Niet handig als je wilt slapen) Misschien een banaan voor het trainen? (vervangt dan de havermout, let wel even op de KH, misschien kan je nog wat meer melk erbij doen)
- Whey tussen krachttraining en cardio
- Na training fatsoenlijke maaltijd met genoeg koolhydraten
- Dextrose is niet nodig
- Appel om 19 uur weg, appel om 22 uur weg (verplaatsen rondom training)
- Voor het slapen 500 gram magere kwark. Tevens kun je nog wat noten toevoegen. Kwark zorgt voor langzame opname eiwitten. Daarom kun je het beter voor het slapen nemen. In de ochtend verlang je meer naar wat snellere eiwitten. Op dat moment kan je beter Whey plannen.

Zorg dat je ongeveer 300 kCal onder je onderhoud eet. Aangezien je cardio doet kan je de rest van het verschil op een dag bewerkstelligen middels cardio. Zo kom je ongeveer op een tekort van 700 kCal (800 is ongeveer de grens om spieren te behouden (natuurlijk is dat "ongeveer" en per mens verschillend)).

Als je cardio doet: niet boven de 70% van je maximale hartslag. Voor jou is dat ongeveer: (220-36) * 0.7 = 129 BPM. Probeer dat stabiel te houden voor een minuut of 40.

Op rustdagen kan je wat dieper cutten met je voeding (gewoon een paar dingetjes schrappen). Probeer niet lager dan 20% onder je onderhoud te komen. (richtlijn)

Laat je percentages helemaal meten, bereken nauwkeurig wat je verbruikt op een dag en pas de bovenstaande punten toe voor minstens een maand. Ben je na deze maand geen 2 kilo kwijt, dan weet ik het ook niet meer. Belangrijkste is: als je je er maar strikt aan houdt. Je kunt zelfs de dagen dat je gaat trainen nog een beetje opvoeren naar 5 of zelfs 6 dagen.

1 kilo vet is ongeveer 9000 kCal. Het duurt sowieso wel even voor dat dat weg is. Verwacht niet na een paar dagen resultaat. Kijk het een periode aan. Sowieso schommelt het gewicht altijd wel een beetje (vocht, stront, pis, etc.)

Succes!

Dus al drie maanden 95 kilo en je eet (en drinkt) 2200 Cal per dag ? Really ?

Als je niet afvalt eet je te veel.

Je beweegt/sport waarschijnlijk te weinig. En verwijder indien nodig junkfood uit je schema.

dextrose weg uit je schema, en nog wat kcal schrappen.
Ga gewoon voor de ~2500kcal, doe je KT en daarna je cardio. Dan ga je heus wel afvallen

waarschijnlijk wil je nog wel eens wat cheaten.....en dat gebeurt wellicht vaker dan je nu zelf denkt....

als je puur je schema zou volgen, moet je afvallen....

wat staat hier dan

Meal Breakdown

To maximize food absorption and favor muscle gain over fat gain (or to preserve muscle mass while dieting) you should ingest 6-7 meals per day. Three of those meals should contain carbs and proteins (breakfast, immediate post-workout drink, and meal 60-90 minutes after your workout). The remaining 3-4 meals should be made up of protein, good fats, and green veggies.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_carb_cycling_codex

heren allemaal bedankt voor jullie adviezen.

gelukkig kreeg ik niet veel opmerkingen over mij voeding en percentage's dus ga ervan uit dat de meeste wel kloppen. maar ik zou nog te veel eten of te weinig trainen....
ik heb ook BFFM gelezen dat je ook niet te weinig mag eten dus vrees dat ik spieren ga verliezen.

kan het ook zijn dat ik te weinig eet??? ik zit toch goed onder mij onderhoud??

het kan natuurlijk ook dat ik cheat!!!! 5 gr meer of minder ligt ik ook niet wakker maar ben ervan overtuigd dat ik echt niet meer dan 250 calorie cheat. maar ik doe ook cardio op HITT gedurende 30 min per keer.

als er weinig opmerkingen zijn over voeiding, is me training of mij rust wel goed??

Hoe is je progressie met het trainen?

Steeds hardere sprints? Kortere rustpauzes? Zwaardere gewichten?

Terug
Naar boven