AndroidHealthClinic

waarom val ik niet af??

Je kan wel cheaten, sterker nog als je doel afvallen is moet je zeker cheaten. Ons lichaam is slimmer dan de meeste (niet bbende, sportende) mensen denken, als je constant clean eet gaat het zich daar helemaal aan wennen.

Maar cheat in moderatie, een maaltijd gooi je iets wat je echt heel lekker vind zodat je lichaam weer zoiets heeft van 'ho he what he **** is dit nou dan, dit ben ik niet gewend.'

Imo dat is wat ik in ieder geval doe op zaterdag, ik heb dan bij het avondeten eens een pizza of een hamburger of iets dergelijks, er zit behoorlijk wat wetenschap achter maar ik kan je vertellen dat het voor mij zo werkt. Ander voorbeeld als je in de week tussen de middag tomatensoep zal eten met een heel klein schepje zoetsuiker er door heen doet, voor de rest eet je gewoon weer normaal natuurlijk.

En inderdaad, sinds ik lager in KH ben gaan zitten zie en voel ik dat het beter met afvallen gaat. :)

P.S Ik zal mn stats wel even aanpassen, ben zelf al 10 kwijt :-P

P.P.S Ik zet het er toch maar bij, mischien dat je het al wist, maar het zelfde geld met je oefeningen, zorg voor variatie, zowel KT als cardio

Laatst bewerkt:
heren allemaal bedankt voor jullie adviezen.

gelukkig kreeg ik niet veel opmerkingen over mij voeding en percentage's dus ga ervan uit dat de meeste wel kloppen. maar ik zou nog te veel eten of te weinig trainen....
ik heb ook BFFM gelezen dat je ook niet te weinig mag eten dus vrees dat ik spieren ga verliezen.

kan het ook zijn dat ik te weinig eet??? ik zit toch goed onder mij onderhoud??

het kan natuurlijk ook dat ik cheat!!!! 5 gr meer of minder ligt ik ook niet wakker maar ben ervan overtuigd dat ik echt niet meer dan 250 calorie cheat. maar ik doe ook cardio op HITT gedurende 30 min per keer.

als er weinig opmerkingen zijn over voeiding, is me training of mij rust wel goed??

Je eet niet te weinig, je eet TE VEEL !

mijn vader is 1.75 woog 95 en is 52 jaar oud.
hij zit aan het south beach dieet en is van 95 in 3 maanden na 86 gegaan, hij vermijd alleen complexe koolhydraten zoals pastas/aardappelen en suikerhoudende drankjes.
hooguit groentendrank of dergelijke.
mijn vader past dit gewoon toe zonder uberhaupt zijn onderhoud te berekenen en waneer die vet verliest en eet alleen gezonder, daarnaast beweegt ie niet veel op het moment.
misschien iets voor jou?
zoals het er bij jou uitziet eet je gewoon te veel.

Je eet te veel verspreid over een dag - Hoe ik dit weet , als ik iets om de 2-3 uur na binnen speel verdikker ik meteen na een week

hoe laag is laag? verhoudingen? zelfde totaal aantal kcal op een dag?

Ik heb vooral brood weg gelaten in de middag, eerst at ik 6 volkorenbrood sneetjes per dag, nu alleen nog maar 1-2 in de ochtend

verhoudingen etc heb ik niet voor je

maar in plaats daarvan eet ik van anderen dingen wat meer, bijvoorbeeld een ei in de middag, of twee extra plakjes kalkoenfilet met wat vis, dus zal wat kcals betreft mischien zelfs meer zijn

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je eet te veel verspreid over een dag - Hoe ik dit weet , als ik iets om de 2-3 uur na binnen speel verdikker ik meteen na een week

mmmm beetje apart maar elke lichaam is niet hetzelfde. hoe meer ik verdeel hoe beter het voelt voor mij want anders krijg ik zo'n dikke buik gevoel als ik mindere maaltijden binnen krijg met hoge hoeveelheden. toch bedankt voor je voorstel maar gevoelsmatig is meerdere maaltijden beter voor mijn lichaam.

Maakt geen donder uit, aantal kcal en soort voeding is wat telt. Of je nu 300 gram rijst in 3 of 6 maaltijden eet, het blijft 300 gram.

Goed om te weten ;)
ik tel men dagelijkse behoefte calorieen helemaal niet

Laatst bewerkt:
afgelopen maand op onderhoud gegeten en op vakantie geweest (all in dus buik is goed rond), en nu ga ik maar extreme laag in kh zitten want dan weet ik dat gevoelig voor ben.
gelukkig ben ik niet echt zwaar geworden 3 kg in maand (incl vakantie dan).
doel dec op 82 kg en BF van 28 naar 20!!!!

Misschien een tip waar je wat aan hebt! Bij mij werkte het, en ik ben een endomorph.

Zorg er voor dat je op trainingsdagen zeker op onderhoud eet of net iets daarboven! Heb je een rust dag eet dan 300 a 400 calorieën minder (nooit langer als 2 dagen). Wat bij mij goed werkt is; ma+ di = onderhoud, wo -300, do +vr = onderhoud, za + zo -300.

En wat bij zeker goed werkt is om nooit meer zo laat te eten, dus nooit later als 21.30. Daarentegen ik slaap om 11 uur altijd!

hopelijk heb je er wat aan!
rico

waarom niet gewoon iedere dag 500kcal minder eten? En savonds eten maakt niks uit, als je maar onder je onderhoud blijft...

Je eet teveel. Onderhoud is voor jou 2733 kcal - 500 zou je af moeten vallen ..

Bijlagen

hier heel goed voeding schema waar je op 3 weken aantal kilo's mee kwijt bent en zeker wat cm's in buikomtrek !

3 maaltijden per dag bestaande uit :

- groenten (sla,komkommer,brocoli,tomaat,..)
- kip of vis (makreel,tonijn,..)

en tussendoor :

- proteine shake (zeker 3 x dag)

koolhydraten vermijden je bent de kilo's zo kwijt, en natuurlijk cardio 3 x per week
2-3 weken volhouden in de 3de week mag je brood,rijst,pasta terug toevoegen maar beperken !

succes

hier heel goed voeding schema waar je op 3 weken aantal kilo's mee kwijt bent en zeker wat cm's in buikomtrek !

3 maaltijden per dag bestaande uit :

- groenten (sla,komkommer,brocoli,tomaat,..)
- kip of vis (makreel,tonijn,..)

en tussendoor :

- proteine shake (zeker 3 x dag)

koolhydraten vermijden je bent de kilo's zo kwijt, en natuurlijk cardio 3 x per week
2-3 weken volhouden in de 3de week mag je brood,rijst,pasta terug toevoegen maar beperken !

succes

succes gegarandeerd!;)

Misschien een tip waar je wat aan hebt! Bij mij werkte het, en ik ben een endomorph.

Zorg er voor dat je op trainingsdagen zeker op onderhoud eet of net iets daarboven! Heb je een rust dag eet dan 300 a 400 calorieën minder (nooit langer als 2 dagen). Wat bij mij goed werkt is; ma+ di = onderhoud, wo -300, do +vr = onderhoud, za + zo -300.

En wat bij zeker goed werkt is om nooit meer zo laat te eten, dus nooit later als 21.30. Daarentegen ik slaap om 11 uur altijd!

hopelijk heb je er wat aan!
rico

bedankt voor je tip en zal zeker overwegen en meenemen!!!

---------- Post toegevoegd Sat 6 Aug 2011 om 21:33 ----------

allemaal bedankt voor de tips heren. blijkbaar at ik toch te veel(stiekem of te veel tussendoortjes).
ik gooi het om een andere boeg nu..
ik ga voor CKD dieet maar dan eigen variant...principe is dezelfde om in ketose te komen alleen eet ik eiwitten en groentes en geen vetten/kh, dus ik eet circa 1200 calorie per dag.
ik hoop over 4 weken BF resultaten te hebben maar ben nu 5 dagen bezig en nu al 3 kg af (zal allemaal wel vocht zijn).
strikt 4 weken volhouden en allemaal bedankt voor tips/adviezen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven