MuscleMeat

wanneer besluiten te kuren?

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
Hallo iedereen,

eerst en vooral wil ik eerst zeggen dat ik vroeger enorm tegen kuren was.
Ik had een zeer stereotiep beeld van wat kuren is en wie daar dan gebruik van maakte.
Echter besef ik meer en meer dat kuren op zich niet zo ongezond is als men ons laat geloven, als men het correct doet.

Nu is mijn vraag: wanneer besluit men over te gaan tot kuren.
Ik train keihard en al jaren naturel, maar omdat ik heel veel pech heb gehad in mijn leven (gebroken ruggenwervel, blessures, andere ongevallen, armoede,
ben ik er nooit n geslaag jaren aan een stuk door te trainen. Altijd drie maand trainen en dan twee a drie jaar stillliggen.

Nu weeg ik ongeveer 90 kilo, 2 maand geleden 83, heb een vetpercentage van ongeveer 13 a 15procent en merk dat ik goed vooruitgang boek/
Echter zou ik het wel leuk vinden eens te kuren, zeer licht om het eens mee te maken en te kijken wat voor een resultaat dat dan zou geven.
Maar ik heb geen idee hoe hier aan te beginnen, of ik er wel moet aan beginnen,...
Zijn er mensen met gelijkaardige vragen, of suggesties. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik verwacht van mijn topic. Ervaringen van anderen mss?
MAar goed, ik zie het wel. De antwoorden zullen me mss mijn topic in een bepaalde richting sturen die ik dan kan volgen. Wat kan ik verwachten, bijv van zo'n kuur?

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.

Hey bro, ik zou voorstellen ( zoals de meeste hier ) om je eens uitgebreid in te lezen en dan zelf met een voorstel te komen. Zo ga je er veel meer van opsteken en op deze manier weet je zelf wat je in je lichaam steekt :) succes

Je traint al 'keihard en jaren naturel', maar bent nog nooit verder gekomen dan 3 maand trainen met pauzes van maar liefst 2 tot 3 jaar? De opkomst van het gemiddelde nieuwe 1-januari-lid is zelfs nog hoger dan dat, blessure of niet. Wat je kunt verwachten is dat je 2 maanden lang een maatje groter bent dan anders, en erna in een paar weken hopeloos leeg loopt.

• Topic Starter Topic Starter
Je traint al 'keihard en jaren naturel', maar bent nog nooit verder gekomen dan 3 maand trainen met pauzes van maar liefst 2 tot 3 jaar? De opkomst van het gemiddelde nieuwe 1-januari-lid is zelfs nog hoger dan dat, blessure of niet. Wat je kunt verwachten is dat je 2 maanden lang een maatje groter bent dan anders, en erna in een paar weken hopeloos leeg loopt.

dat "twee a drie jaar stil liggen" is inderdaad een beetje verkeerd verwoord. Ik heb tot mijn 27 ste altijd langer getraind, maar niet altijd enkel krachttraining. veel boksen en dergelijke. Maar er zijn een 6 ta momenten in mijn leven geweest waar ik besloten had hard aan krachttraining te doen en daar kwam er iedere keer na een aantal maanden een einde aan.

Ik heb gemerkt dat ik, met ouder worden, sterkere gewrichten heb gekregen en dat ik minder blessuregevoelig ben geworden. Alle oorzakan die me vroeger deden ophouden, zijn nu van de baan dus ik heb er een goed oog in dat ik deze keer voor goed ben gestart. Ik ben tevens aan het investeren in een homegym; ik ben er zelf voor naar het platteland verhuisd om plaats te hebben. Ik denk dat ik eerst nog 12 maanden naturel ga trainen en dan kijken waar ik sta, evalueren en dan beslissen.

Laatst bewerkt:
Een max info zoeken over voeding,rust,en training als dit inorde is maar echt 100% in orde is een max info over AAS zoeken en dit goed in je koppie steken dan pas weet je wel zelf of je er klaar voor bent , succes my young padawan :D

En dat niet alleen. Met alleen goede voeding, voldoende rust, een trainingsschema en een kuur kom je er niet. Haal eerst naturel alles eruit wat er in zit, en als je echt een jaar lang geen progressie meer boekt en je bent al een beest, ja dan zou ik voor AAS kiezen. Naar mijn idee gaan mensen er te makkelijk mee om, oh even een maandje of 2 buffelen, niet drinken, beetje op eten letten en een spuit in me kont zetten en ik kan weer naar het zwembad! Het is niet zomaar een wonderspuitje zoals je misschien denkt. Ga eerst eens inlezen wat AAS precies is, en wat spuit je nou precies, wat doet het met je lichaam, welke soorten zijn er, moet je nakuren, hoe tast het je lichaam aan, wat doet het met de rest van mijn lichaams spiegels, wat zijn goede combo's en is HEB IK ALLES ER UIT GEHAALD WAT ER NATUREL IN ZAT?

Als je alles kan beantwoorden is het tijd :)

Mooi al die adviezen hier dat je max naturel moet trainen eerst.maar denk dat er toch ook veel die nu dit advies geven ook tevroeg zijn begonnen met kuuren.

Mooi al die adviezen hier dat je max naturel moet trainen eerst.maar denk dat er toch ook veel die nu dit advies geven ook tevroeg zijn begonnen met kuuren.

Inderdaad, en die meningen tellen het hardst, omdat die mensen uit ervaring kunnen spreken.. :thumbs:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Wat een fantastisch schema.
Ik kan hier dus uit besluiten dat ik eerst nog minstens nog 2 jaar naturel moet trainen, en dan eventueel eens starten met een kuur testosteron.

bedankt aan iedereen.

Terug
Naar boven