XXL Nutrition

Deca en pijn

Wat heb je geprobeerd qua bankdrukken om de schouder te ontlasten? Is het een oefening die je er perse in wilt houden? En zo ja; hoezo dat?

Ik dus ook..
Volgensmij wil hij gewoon heel graag deca gebruiken.

Ik zou als ik jou was eerst maar ophouden met bankdrukken en dit vervangen door chest press (machine).
Het zou heel goed kunnen dat je pijn dan weg gaat.
Deca maskeert enkel de pijn en lost niks op.

Klopt,ik gebruik nu ook hoofdzakelijk de press machine en dit helpt een beetje( als ik niet te ver naar beneden zak)

Probeer ook je armen zo strak mogelijk langs je borstkast te drukken. Als je je armen onder een hoek van 90° van je borstkast hebt belast je je schouders ook meer.

Ok,daar ben ik me wel van bewust,daarom dat ik ook meer wil weten,over welke problemen buiten de al vaak besproken.

klopt,als ik de bar laat zakken tot net onder mijn tepels dan ervaar ik inderdaad minder stress op mijn schouders

• Topic Starter Topic Starter
Wat heb je geprobeerd qua bankdrukken om de schouder te ontlasten? Is het een oefening die je er perse in wilt houden? En zo ja; hoezo dat?

Ik dus ook..
Nu laat ik de bar lager op mijn borst zakken als ik de incline bank gebruik, bij flat gebruik ik de machine en plaats ik mijn lichaam iet hoger op de bank zodat de de elleboog ontlast is.
omdat het een goede compound oefening is wil ik die graag behouden,net als de deadlift en pullups

Volgensmij wil hij gewoon heel graag deca gebruiken.
nee daar ben ik inmiddels vanaf gestapt nu er andere veiligere ideeen en opties worden geboden die ik eerst wil proberen
zie dat de sponser ook Collageen 1 en 2 heeft,baat het niet schaden doet het ook niet,kan beiden samen ? beetje jongere huid is ook nooit weg :-) :-)

Laatst bewerkt:
Nu laat ik de bar lager op mijn borst zakken als ik de incline bank gebruik, bij flat gebruik ik de machine en plaats ik mijn lichaam iet hoger op de bank zodat de de elleboog ontlast is
Ben je in staat om je schouder(bladen) te locken door je rug te spannen? Heb je wel eens geëxperimenteerd met de breedte waarop je de stang pakt? Lukt het je om de stang naar beneden te "roeien" bij een narrow grip en je lats te gebruiken om het gewicht te vangen ipv je schouders? Heb je de barbell of het handvat boven je pols zodat de spanning meer door de triceps wordt gedragen? Is een cable station ook een mogelijkheid om je borst te trainen? (Als dat de reden is dat je aan bankdrukken doet dan)

Ben je in staat om je schouder(bladen) te locken door je rug te spannen? ja dat vormt geen probleem
Heb je wel eens geëxperimenteerd met de breedte waarop je de stang pakt? ter hoogte van schouder het minste belasting en pijn
Lukt het je om de stang naar beneden te "roeien" bij een narrow grip en je lats te gebruiken om het gewicht te vangen ipv je schouders?Narrow grip niet mogelijhk door pijn
Is een cable station ook een mogelijkheid om je borst te trainen? gebruik ik voor de fly's en press oefeningen alsook lateral raises,omdat ik de hoogte kan instellen waar minste pijn ligt

voor nu ga ik eerst aan de slag met glucosamine samen met chondroïtine en msm aangevuld met Collageen.
hou jullie op de hoogte.

BigGuy84 bedankt voor alle goede info zover:flexbiceps:

voor nu ga ik eerst aan de slag met glucosamine samen met chondroïtine en msm aangevuld met Collageen.
hou jullie op de hoogte.

Graag gedaan. Hopelijk helpt het je. De glucosamine, chondtoïtine en msn wordt ook wel aangeboden in één supplement.

hou jullie op de hoogte.

Hier nog een lijstje van internet al staan de meeste er al op.

1. Collageen + Vitamine C
Helpt bij herstel van pezen en kraakbeen. Vooral effectief bij inname vóór training.
Dosering: 10 gram collageen + 50–100 mg vitamine C, 30–60 min vóór je training.

2. Omega-3 vetzuren (EPA/DHA)
Sterk ontstekingsremmend effect, goed bij gewrichtsklachten of beginnende artrose.
Dosering: 2–3 gram EPA/DHA per dag.

3. Curcumine (uit kurkuma)
Werkt vergelijkbaar met ibuprofen bij gewrichtspijn, mits goed opneembare vorm (bijv. met piperine).
Dosering: 500–1000 mg per dag.

4. Glucosamine & Chondroïtine
Veel gebruikt bij artrose. Werkt niet voor iedereen, maar kan kraakbeen ondersteunen.
Dosering: 1500 mg glucosamine + 800–1200 mg chondroïtine per dag, minimaal 8 weken.

5. MSM (Methylsulfonylmethaan)
Kan stijfheid en pijn verminderen, vooral bij langdurig gebruik.
Dosering: 2000–3000 mg per dag.

Hier nog een lijstje van internet al staan de meeste er al op.

1. Collageen + Vitamine C
Helpt bij herstel van pezen en kraakbeen. Vooral effectief bij inname vóór training.
Dosering: 10 gram collageen + 50–100 mg vitamine C, 30–60 min vóór je training.

2. Omega-3 vetzuren (EPA/DHA)
Sterk ontstekingsremmend effect, goed bij gewrichtsklachten of beginnende artrose.
Dosering: 2–3 gram EPA/DHA per dag.

3. Curcumine (uit kurkuma)
Werkt vergelijkbaar met ibuprofen bij gewrichtspijn, mits goed opneembare vorm (bijv. met piperine).
Dosering: 500–1000 mg per dag.

4. Glucosamine & Chondroïtine
Veel gebruikt bij artrose. Werkt niet voor iedereen, maar kan kraakbeen ondersteunen.
Dosering: 1500 mg glucosamine + 800–1200 mg chondroïtine per dag, minimaal 8 weken.

5. MSM (Methylsulfonylmethaan)
Kan stijfheid en pijn verminderen, vooral bij langdurig gebruik.
Dosering: 2000–3000 mg per dag.
Thanks

En stoppen met bankdrukken en overstappen op dumbbell drukken.

Deca maskeert enkel het probleem.
Als je al middelen pakt zou ik tb500 icm bpc157 doen aangezien dit gewoon wonder middelen zijn wbt blessure herstel.

Misschien eens iemand je benchpress techniek laten checken of deze volledig vervangen met dumbell press en dan heel licht opbouwen met veel reps.
En een keer naar een goeie fysio gaan om er naar te laten kijken. Klinkt alsof je goed losgemaakt moet worden.

Externe rotatie trainen kan in sommige gevallen helpen!

Deca maskeert enkel het probleem.
Als je al middelen pakt zou ik tb500 icm bpc157 doen aangezien dit gewoon wonder middelen zijn wbt blessure herstel.

Misschien eens iemand je benchpress techniek laten checken of deze volledig vervangen met dumbell press en dan heel licht opbouwen met veel reps.
En een keer naar een goeie fysio gaan om er naar te laten kijken. Klinkt alsof je goed losgemaakt moet worden.

Externe rotatie trainen kan in sommige gevallen helpen!
zie vorige post,Slijtage glenoïdum,diverse Fysio sessies mocht niet baten, twee maal toe cortison injecties zonder resultaat.

Heb altijd al aan sport gedaan Martial Art en fitness, nu 5 jaar geleden heb ik een ernstig ongeval gehad en diverse operaties ondergaan.
Kunstheup boven en onder- kunstknie, en middenrug operatie,kon dankzij mijn toenmalige goede fysieke toestand na een week alweer trap lopen.
daarna thuis mijn lichaam blijven onderhouden ,push ups ,lopen,pull ups zoveel als ging,licht dumbell werk.
over mijn body ben ik nog best tevreden voor mijn leeftijd, enkel beetje buik-heupen vet, mijn sterkste punten zijn benen en rug
zwakste punten schouders.

ben na al de jaren redelijk bekend met de technieken en juiste uitvoering,verbetering is natuurlijk altijd mogelijk.
warming up bestaat uit pull ups ( assisted ) Face pull met laag gewicht veel herhalingen,en squat met laag gewicht,om alle rotatie spieren zoveel als mogelijk op te warmen.
maar zoals reeds gezegt,ga BigGuy84 zijn advies opvolgen,en zien wat de tijd brengt,verbetering zal niet voor morgen zijn maar tijd zal het leren,tot die tijd oefeningen aanpassen aan schouder.

Ah ik had alleen de eerste post gelezen, maar dan zou ik TB500 en BPC157 een kans geven.
Een maatje van me zat in dezelfde situatie met zijn linkerschouder, ook al coritson gehad en fysio etc en toen ik hem die peptides aanraadde belde hij me 5 dagen later op dat ie eindelijk eens lekker heeft kunnen trainen. Ik had niet verwacht dat het zo snel iets zou doen, maar het ging bij hem erg snel.

FF update,gebruik nu al enige tijd de suplimenten,jammer genoeg zonder enig resultaat,klachten nemen enkel toe,heb nu schema omgegooid en train enkel nog met Dumbells of kabels,reden omdat ik dan mijn armen in een betere positie kan plaatsen en zo de schouder ontzien,ook lichter en meer herhalingen ( dropsets) resultaat natuurlijk minder ,maarja het zij zo.
wat de eerdere vraag over Deca betreft dit is van de baan,blijkt dat klachten maar tijdelijk verdwijnen,na kuren erger terugkomen.
dus training aanpassen enige optie,ben nog in overleg met dokter wat mijn opties zijn ( cortisone of operatie) wil absoluut niet stoppen met trainen,foto volgt nog

FF update,gebruik nu al enige tijd de suplimenten,jammer genoeg zonder enig resultaat,klachten nemen enkel toe,heb nu schema omgegooid en train enkel nog met Dumbells of kabels,reden omdat ik dan mijn armen in een betere positie kan plaatsen en zo de schouder ontzien,ook lichter en meer herhalingen ( dropsets) resultaat natuurlijk minder ,maarja het zij zo.
wat de eerdere vraag over Deca betreft dit is van de baan,blijkt dat klachten maar tijdelijk verdwijnen,na kuren erger terugkomen.
dus training aanpassen enige optie,ben nog in overleg met dokter wat mijn opties zijn ( cortisone of operatie) wil absoluut niet stoppen met trainen,foto volgt nog
Succes met doen wat nog wel lukt, toch mooi dat je nog traint :thumb:

Terug
Naar boven