Fitness Seller

Wanneer shakes nemen?

kannegieter

Novice
Waardering
0
Ik ben sinds gisteren begonnen met zelf shakes maken o.a. dmv bananen en kwark. Nu wil ik alleen even weten wanneer ik deze shakes moet nemen. Voor de maaltijden of na de maaltijden. En ook voor of na het trainen. Ik train 3 keer per week en wil elke dag een eigen gemaakte shake drinken. Kom ik hiermee voldoende aan? Ik ben me er wel van bewust dat het niet zo 1,2,3 zal gaan, maar van de 78 kg moet ik zo af zijn.

Oww ja ik hoor steeds mensen praten over een ecto zijn. Wat houdt dat in?

Grts Martin

heeey een mede spiker!!!:D

ecto zijn? je hebt 3 somatypes..lichaamstypes waarvan je meestal dominant een ervan hebt.

helemaal links heb je ectomorph: lang dunne mensen met lange ledematen(wat helaas niet ten goede komt voorhet heffen van gewicht),beschikken over een snelle stofwisseling en hebben moeite om spiermassa te winnen

Middenin heb je de mesomorph: de natuurlijke atleet, al sterk voordat ie ooit een gewicht heeft aangeraakt, zet SNEL spiermassa aan en heeft weinig vetopslag...slecht 1 op de 10 mensen zijn meso(...vervoekte mesos:mad::D)

Helemaal rechts heb je de endomorph: die gekenmerkt wordt door neiging om vet op te slaan, bol gezicht, langzame stofwisseling, maar als pluspunt: ze zetten ook snel spiermassa aan.:D

Bijna niemand is 100% 1 lichaamstype: meest voorkomende combinaties zijn ecto-meso en endo-meso..ook al bestaat er zoiets als ecto-endo-meso..hoewel dat soort gevallen extreem zeldzaam zijn:)

over je shakes...het beste kun je die voor het trainen en na het trainen nemen, bij je ontbijt en voor je gaat slapen...maar zelf gemaakte shakes??? je kunt veel beter aan de whet proteine gaan aangezien je 's ochtneds na het wakker worden behoefte hebt aan snelle eiwitten, na het trainen ook, en voor het slapen gaan behoefte aan langzame eiwtten zoals Casseïne eiwit

ga s naar een reform-zaak/smartshop/sportvoeding zaak voor deze producten

succ6:D

• Topic Starter Topic Starter
Dan ben ik dus overduidelijk een ectomorph. Ik weeg 78 kg en ben 1,91 m lang. Ik kon vreten wat ik wilde, maar er kwam niets bij, en er ging niets vanaf. Nu hoop ik dus wat meer massa te krijgen door 's morgens te beginnen met Brinta, 's middags veel brood met pindakaas en kaas te eten, tussendoor een shake, en 's avonds koolhydraatrijke producten en groenten. Let wel, ik wil eerst wat aankomen, en goed sporten. Hierna wil ik mogelijk een echt BB-er worden, maar first things first.

Grts Martin

@RobertHosper *ga s naar een reform-zaak/smartshop/sportvoeding zaak voor deze producten*

Welke toko in de buurt van Spijkenisse raad je me aan Robert?

Ik loop ook met de vraag wat nou eigenlijk voordeliger is: shakes kopen of shakes maken met kwark, bananen, biergist, eiwitten, enz.

Laatst bewerkt:
kannegieter zei:
@RobertHosper *ga s naar een reform-zaak/smartshop/sportvoeding zaak voor deze producten*

Welke toko in de buurt van Spijkenisse raad je me aan Robert?

Ik loop ook met de vraag wat nou eigenlijk voordeliger is: shakes kopen of shakes maken met kwark, bananen, biergist, eiwitten, enz.

kom je wel s in Rdam gab:D?kom dan eens naar de nieuwe binnenweg nr5:D daar zit de smart-store waar ik werk op vrijdag en zondag:D als ik er sta krijg je 10%korting op alles, maar alleen als ik er sta ;). zelf haal ik er ook me spullen...een waar Walhalla:D

Een Whey-shake kost je naast de melk ongeveer 1 euro aan poeder per keer (als je potten van 750 gr koopt). Valt op zich wel mee, omdat het je goed helpt met groeien. Alleen wordt het een dure aangelegenheid als je 3x per dag een shake neemt. Je kunt ze ook zelf maken maar dat is een hoop werk om met kwark en bananen aan de gang te gaan en de eiwitten uit je zelfgemaakte shake worden niet zo goed opgenomen in je lichaam als whey-eiwitten.

mwah...2,5kilo fix ik voor rond de 30euri..gaat wel een tijdje mee dus:D melk heb je niet perse nodig..whey is ook heeeel goed te mixen met water

2,5 kilo voor €30,- dat valt zekers wel mee. Al moet ik zeggen dat de genoemde €1,- per keer ook best wel goed te doen is. Ik denk dat zelf shakes maken ook op ongeveer dat bedrag uitkomt. Hoeveel whey of zelf gemaakte shakes moet ik dan per dag nemen?

zelfgemaakte shakes zullen vooral langzame eiwitten bevatten terwijl je na het wakker worden en na het trainen behoefte hebt aan snelle...ik neem 2shakes per dag en soms 3 als me avondeten niet genoeg EW bevat

Stel ik neem 1 zo'n wheyshake per dag, heeft dat dan al effect, en hoeveel euro's ben ik dan per maand kwijt? Ofwel hoelang doe ik dus met 1 pot?

Shakes zijn supplementen en moet je ook zien als aanvulling op je voeding. Ga ze niet zien als vervangers. Ik gebruik mn shakes direct na de training met dextrose zodat je lichaam direct profiteert van de snelle eiwitten en aminozuren.

Inderdaad! Het is een aanvulling op je voeding. Eerst dus zorgen dat je voldoende eet en in de juist verhoudingen (koolhydraten, eiwitten, vetten) en daarna shakes gaan gebruiken. Shakes zonder goede voeding geven niet het resultaat dat je verwacht.

1 shake bevat 25 tot 30 gram eiwitpoeder, reken dus maar uit hoe lang je met een pot doet (ligt er ook aan of je ELKE dag een shake neemt of alleen na de training).

1 shake direct na de training heeft al effect (anders zou het niet aan te raden zijn) maar het is niet zo dat je ineens 150% groeit. Het helpt in herstel en groei, maar zonder whey vindt dat ook plaats.

Ik denk dat het voor mij als startende ecto misschien belangrijk is eerst te leren eten, en wanneer ik dat onder de knie heb, eens aan whey-shakes moet gaan denken. Veel eten moet je leren, en dat valt nog wel eens zwaar. Al moet ik wel zeggen dat ik zelfgemaakte shakes makkelijker binnen krijg dan dezelfde ingrediënten apart in vaste vorm.

Je traint nog maar pas? En weegt toch 78kg@1.91? Totaaaaaal geen ecto dan. Als je 10-15kg minder woog dan wel ja.

RobertHosper zei:
kom je wel s in Rdam gab:D?kom dan eens naar de nieuwe binnenweg nr5:D daar zit de smart-store waar ik werk op vrijdag en zondag:D als ik er sta krijg je 10%korting op alles, maar alleen als ik er sta ;). zelf haal ik er ook me spullen...een waar Walhalla:D

serieus:eek:
rob ik heb je dan tientallen keren gezien!!!
ik kwam daar regelmatig langs man!!
volgende keer wip ik wel effe naar binnen bro:D

Samu zei:
Je traint nog maar pas? En weegt toch 78kg@1.91? Totaaaaaal geen ecto dan. Als je 10-15kg minder woog dan wel ja.
Geen ecto? Wat dan wel? Erg belangrijk is het natuurlijk niet, ik ben ik, maar toch leuk om te weten.

Ik nam vroeger altijd een shake naast mijn normale ontbijt en na de training (plus wat dextrose en creatine). Omdat supplementen niet goedkoop zijn heb ik de shake bij mijn ontbijt eruit gegooid. Bevalt prima en een supplement is een ondersteuning en geen vervanging van maaltijden :)

Zoals gezegd, het zijn supplementen. Zelf zie ik alleen de stricte noodzaak voor een shake na je training, sommige mensen nemen het 's ochtends en voor de training, maar de meeste dingen daarvan kan je denk ik ook wel met gewone voeding voor elkaar krijgen.

kannegieter zei:
Dan ben ik dus overduidelijk een ectomorph. Ik weeg 78 kg en ben 1,91 m lang. Ik kon vreten wat ik wilde, maar er kwam niets bij, en er ging niets vanaf. Nu hoop ik dus wat meer massa te krijgen door 's morgens te beginnen met Brinta, 's middags veel brood met pindakaas en kaas te eten, tussendoor een shake, en 's avonds koolhydraatrijke producten en groenten. Let wel, ik wil eerst wat aankomen, en goed sporten. Hierna wil ik mogelijk een echt BB-er worden, maar first things first.

Grts Martin
Goed vreten bro, zou toch wel elke 2,5 tot 3 uur een maaltijd nemen. Begin om te wennen eens met een maaltijd halverwege de middag (15.00) en halverwege de avond (20.30) erbij.
Veel volkorenbrood, havermout, rijst, muesli en eieren, kwark, vis, kip daar wordt je groot en sterk van:thumbup:

Terug
Naar boven