Die percentages zijn onzin, het is logischer om uit te gaan van wat je nodig hebt en verder aanvullen naar je eigen voorkeur/beleving. Ik zou die hoeveelheid vetten als minimum zien, ongeveer 1 gram per kg bw. Iets minder kan ook wel in een cut afhankelijk van de kwaliteit, als je genoeg essentiele vetten en omega3-omega6 ratio kunt behalen prima, absoluut minimum is iets van 25 gr essentiele vetten. Ik ga zelf uit van 2/3e gesatureerd vet en de rest 1-1 omega3-6 3 gr per kg lean bodymass is geloof ik aangeraden volgens de nieuwste data. In een cut dan, bij kcal overschot maakt het minder uit. Zou beginnen met 200gr eiwit 70gr vet 35gr vezels 150-200gr koolhdyraten als basis en de rest willekeurig aanvullen naar honger, energie, smaak. Kan je ook verschillend inrichten per dag, of totaal willekeurig a la IIFYM(en micros). Extra proteine en vet helpt goed tegen honger, koolhydraten voor energie en sportprestaties. En lekker eten is ook fijn, hoe minder je je in bochten hoeft te wringen en gedemotiveerd wordt door je voeding hoe beter en mentaal gezonder je relatie met eten blijft.