XXL Nutrition

Wat als PCT na 30 weken on?

Helium

Dutch Bodybuilder
Waardering
63
Lengte
1m90
Massa
101kg
Vetpercentage
13%
Beste,

Een blast/bridge/blast is iets wat altijd door mijn hoofd spookt maar ik heb nog wat vragen over de PCT en er zullen vast anderen zijn die hier ook wat aan hebben.
Ok dit is de blast/bridge/blast:

[blast]
1-10 test-e 250mg pw
1-10 tren-e 400mg pw
1-10 hcg 500iu pw
1-10 arofixen 10mg e3d
[bridge]
1-6 test-e 250mg pw
1-6 hcg 500iu pw
[blast]
1-4 dbol 30mg ed
1-12 test-e 600mg pw
1-10 tren-e 500mg pw
1-10 arofixen 10mg e3d
1-14 hcg 500iu pw

En dan dus mijn vraag @ PCT, zou het volgende een goede PCT zijn?

[pct]
1-8 nolva 20mg pd
1-8 aromasin 20mg pd

Nee, aromasin werkt androgeen en dat moet je niet hebben in je nakuur. 2 maanden clomid op 25/50 mg ed. Tevens moet je hcg 2 x 500iu per week zetten, en niet 1 x.

Waarom clomid en geen nolva op 20mg?

Ik deed dit:

dag 1 - 25 Arofixxen (20mg nolva + 20mg Aromasim)
dag 1 - 50 Clomid.

Kwam op een buitenlands forum tegen dat je nolva en clomid niet op hetzelfde tijdstip moet nemen.

Ik deed dit toen ik 27 weken on was: hCG 500iu 2x per week vanaf het begin en als nakuur 50mg clomid gedurende 8 weken. Herstel was zwaar maar wel al snel (bloedonderzoek laten doen).

• Topic Starter Topic Starter
Nee, aromasin werkt androgeen en dat moet je niet hebben in je nakuur. 2 maanden clomid op 25/50 mg ed. Tevens moet je hcg 2 x 500iu per week zetten, en niet 1 x.

Aha, ja ik heb het PCT idee van testoflesje, PCT na een langere cycle is nieuw voor mij.
Je geeft aan Clomid 25/50mg ed, dit is wel een aardig verschil tussen 25/50mg ed, wat zou dan het advies zijn?

voorbeeld
1-4 50mg ed
5-8 25mg ed

Aha, ja ik heb het PCT idee van testoflesje, PCT na een langere cycle is nieuw voor mij.
Je geeft aan Clomid 25/50mg ed, dit is wel een aardig verschil tussen 25/50mg ed, wat zou dan het advies zijn?

voorbeeld
1-4 50mg ed
5-8 25mg ed

Waarom 50mg nemen als 25mg genoeg is.

25 mg clomid is inderdaad voldoende. Dag 1 150mg doseren om gelijk een stabiele dosering in je bloed te krijgen. Daarna gewoon elke dag 25 mg voor 8 weken.

Zo tegenstrijdig in elk topic weer.

Een verkiest nolva duidelijk boven clomid en viseversa..

Ja omdat ze nog nooit clomid hebben gebruikt.. 90% hier gebruikt nolva omdat iedereen dat zegt ipv zelf in te lezen.

Nolva hoeft minder van genomen te worden, telt minder bijwerkingen en wanneer hcg gezet is gedurende de kuur (mits goed en niet zoals TS) zal eigen test sowieso sneller herstellen.

In mijn ogen geen moeilijke keuze.

''Clomifeen is effectiever dan tamoxifen in het verhogen van testosteron. Daartegenover staat dat ik van clomifeen gebruikers vaker klachten over bijwerkingen kreeg. Nu kan dat laatste inderdaad een gevalletje zijn van 'te hoog gedoseerd'. Vroeger was het vrij gebruikelijk om clomifeen te doseren op 100 mg per dag, of soms zelfs 150 mg, terwijl 25 mg per dag al helemaal prima is.

Ik heb jaren geleden de resultaten uiteengezet in een artikel met een tabel:
http://i.imgur.com/HzUTHEl.png?1
Excuses voor het ontbreken van significantiecijfers en een maat van spreiding, ik nam het toen nog niet zo nauw met data.

Qua bijwerkingen die je niet direct merkt (en dan doel ik op cardiovasculaire dingen) is er van clomifeen zo uit m'n hoofd geen data bij mannen. Van tamoxifen is er wel wat data, en die wijzen op een neutraal, mogelijk zelfs licht positief, effect hierop.''

Aldus Galen

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/eeuwige-discussie-nolvadex-vs-clomid-378295/

Dus de keuze zou zijn

1-8 clomid 25mg/ed
of
1-8 nolva 20mg/ed (geen aromasin dus)

en hier verschillen dus erg veel meningen over dus in principe zijn ze allebei een prima optie als PCT na 30 weken on?

Nolva hoeft minder van genomen te worden, telt minder bijwerkingen en wanneer hcg gezet is gedurende de kuur (mits goed en niet zoals TS) zal eigen test sowieso sneller herstellen.

In mijn ogen geen moeilijke keuze.

Over clomid en testosteronverhoging bij hypogonadale mannen vind ik verschillende onderzoeken, over nolvadex niet. En wat minder bijwerkingen betreft, kan ik zeggen (en die onderzoeken bevestigen dat ook) dat er tijdens die onderzoeken geen of bijna geen bijwerkingen waren als men 25mg per dag nam. De bijwerkingen bij clomid zijn er omdat men te hoog doseert.

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

25 mg clomid is inderdaad voldoende. Dag 1 150mg doseren om gelijk een stabiele dosering in je bloed te krijgen. Daarna gewoon elke dag 25 mg voor 8 weken.

Die dosis van 150mg de eerste dag is niet nodig.

Terug
Naar boven