XXL Nutrition

wat doe ik mis :s

anoniempje92

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
hee iedereen,

ik ben al een poosje bezig met afvallen. ik fiets 5 keer per week 2 uur. ik heet op zo'n dag 1 of 2 kommen cornflakes, 4 boterhammen en sávonds gewoon wat de pot schaft. Ik val alleen niet af, in tegendeel lijk ik alleen nog maar aan te komen. wat doe ik mis? Tussendoortjes neem ik bijna niet. Moet ik nog meer bewegen? ik ben 15 jaar trouwens.

Ik zou zeker voldoende, weliswaar gezond, blijven eten... Want wanneer je te weinig voedingstoffen binnenkrijgt kan het volgens mij je groei wel eens beïnvloeden op jouw leeftijd.
Misschien moet je anders eens een voedingsschema voor jezelf proberen op te stellen, en terwijl ook aan cardio blijven doen. Misschien eens rondlezen in de secties voeding + vetverbranding en conditietraining.

Probeer ook krachttraining te doen! Een combinatie van kracht en cardio is veel beter!

Cornflakes bevatten wel veel koolhydraten, ook weet ik niet wat je op je brood stopt en wat de pot schaft, en hoeveel je daarvan eet?

Miss eet je savonds te vettig ?

Van tè weinig eten val je ook niks af. En het vreet ook je spieren op.

het is ook weer zo dat als je plots weinig eet dat je stofwisseling vertraagt, dus als je dan even ongezond eet tikt dat extra hard aan.

Je verbrand eigenlijk niet zoveel calorieën bij het fietsen, hardlopen (welliswaar op zachte ondergrond of loopband en met de juiste sportschoenen) is dan misschien een betere keuze. Je kan het dan ook beperken tot één uurtje per dag, maar wel wat hoger tempo.

Wat je voeding betreft, regelmatig eten maar wel eens berekenen wat je nu allemaal binnenkrijgt aan kcal. Meestal staan de kcal op de verpakking van de producten, of je kan een lijst checkken (er staat er bijvoorbeeld één in het voedingsforum).

Uiteindelijk kan je pas afvallen als je minder eet dan je verbruikt (of liever gezegd: meer verbruikt dan je eet). Als er na 2 weken helemaal niets, of te weinig vet verdwijnt dan kan je het probleem alleen gaan zoeken bij nog te weinig beweging.

met welke intensiteit fiets je ?

Daarnaast kun je ook eens denken om verschillende cardio vormen te gaan doen.
Bijvoorbeeld zoals Big T als aangaf hardlopen of trek eens wat baantjes in het zwembad.

Ja inderdaad Shutterspeed, veel geloven het niet op dit forum, maar je maakt wel degelijk een hoop spieren aan tijdens het zwemmen, en ook val je af. Doe eens een keer mee met een waterpoloteam of ga op hardzwemmen. Wel eten van tevoren, gezonde dingen als een avondmaal en bijvoorbeeld een banaan. Weeg de volgende dag, en je zult zien dat het af en toe, als je echt hard zwemt, zo een 300 gram scheeld. Succes ermee:)

als je telang niet eet gaat je lichaam in uithongerings stand en slaat die bij volgende maaltijd juist meer vet op
reken je benodigde kcal uit (al vind ik ddit zelf wel moeilijk want zijn zoveel methodes en komt vaak iets anders uit =/) en zorg dat je goed en regelmatig voedings schema hebt,
zorg dat je kcal opname minder is dan je verbruik
je eet trouwens wel erg weinig.. en ook helemaal geen fruit? wat drink je?
+ denk ook dat cardio een probleem is, misschien meer afwisseling, intervallen?

Ja inderdaad Shutterspeed, veel geloven het niet op dit forum, maar je maakt wel degelijk een hoop spieren aan tijdens het zwemmen, en ook val je af.

geheel terecht dat men dat niet gelooft. alhoewel dat van jouw definitie van een hoop ligt. ik heb nog nooit een zwemmer met een hoop spieren gezien die nooit aan KT doet, maar dat is slechts mijn definitie van een hoop.

Hebben we het hier over afvallen of over bodybuilden?? Van zwemmen val je dus wél af.

Dit noem ik toch best spieren hoor [Link niet meer beschikbaar] speel anders es een wedstrijdje mee, zul je zien dat je ál je spieren gebruikt. En met zwemmen bedoel ik niet 4 baantjes schoolslag hè.

Misschien aleens eraan gedacht dat zwemmers, waterpoloers. e.d. in de sportschool te vinden zijn als ze niet aan het zwemmen of eten zijn?

Deze atleten trainen sportgericht om bepaalde spieren sterker en groter te maken om hier hun voordeel mee te doen in de sport.

Het is dus niet het zwemmen zelf wat ze gespierd maakt, maar de krachttraining die ze ernaast doen.

Dit noem ik toch best spieren hoor [Link niet meer beschikbaar] speel anders es een wedstrijdje mee, zul je zien dat je ál je spieren gebruikt. En met zwemmen bedoel ik niet 4 baantjes schoolslag hè.

ik heb zelf voor mn werk zo nu en dan wedstrijd gezwommen kerel. vaak deden we ook voor de gein wel s waterpolo, dat t geen topniveau was mag duidelijk zijn, gelukkig want verder vind ik dr persoonlijk geen drol aan maar ik weet wel waar ik over praat waar dit aangaat.
als ik de hele dag ga rennen gebruik ik ook mn benen, groeien zullen ze er echter niet van.

zoals sava zegt, het is niet het zwemmen wat je gespierd maakt maar wat je ernaast doet, overigens laten die fotos nou niet echt een hoop spieren zien eh.

zwemmen=aerobe, bouw je geen massa mee op.

KT is aenarobe, bouw je dus wel massa mee op, wat de zwemmers dus ook doen. sport specifieke gerichte ondersteunende training.

Ja, ik weet dat ze ook nog spieren opbouwen in de gym. Toch blijf ik erbij dat ze écht wel spieren krijgen van het zwemmen.

Terug
Naar boven