XXL Nutrition

wat is acceptabel spierverlies tijdens cutten?

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
Waardering
26
Meetfreak als ik ben, heb ik in mijn quattro rekenvelletje nu ook een kolom met daarin het % spierverlies tov het totaal.. zelfs ook per 30dagen!

Het valt me op dat het eig vrij constant is gebleven, tot ik aan de EC begon. Zat tussen 30 en 40% van het totaal verlies aan gewicht.

Maar vanaf februari (toen ik dus niet of nauwelijks meer aan KT deed ivm reizen en fietsen) is het gezakt naar iets onder 30%.. erg consistent is de waarde echter niet..

Weet iemand hier wat haalbaar is?

Espi

wat is acceptabel spierverlies tijdens cutten? iedere gram spieren die je verliest aan spieren is al niet acceptabel... dus tijdens het cutten gewoon om de 2 uur minimaal 30 gram eiwit eten en je koolhydraatinname die lager zal zijn tijdens het cutten compenseren met eiwitten. Want vergeet niet dat spieren uit eiwitten (aminos) zijn opgebouwd en bestaan. (je bent wat je eet)

• Topic Starter Topic Starter
Snap ik ja.. maar ik was benieuwd wat nog door de beugel kon..

Sinds oktober ben ik heel vaak van trainingsaanpak veranderd en zelfs ook van voedingsaanpak, hoewel ik me in feite steeds dmv low-carbing heb gevoed..

Voeding
- heel streng keto met CKD (okt-nov)
- streng keto met TKD (dec-jan)
- low-carb (feb-maart)
- medium- high carb (april-mei)
- nu afbouwend naar low-carb en waarschijnlijk overgang naar Paleolithisch Dieet (a la Eades) met veel onverzadigd vet, vis, noten, groenten en fruit (anti-oxydanten).. fruit vnl van laag-KH fruit als (citrus, bessen, aardbei, meloen)

Training:
- BFL (UB/LB) met spinning als cardio (okt-nov)
- PL (alleen borst, rug, benen 3x/wk) met spinning als cardio (dec-jan)
- PL, heel infrequent en veel fietsen (feb- mei) ivm trainingsverblijf in VS (feb-maart), vakantie (2 wkn april) en brevetten (april-mei: tot max 600 km).
- HST... begon er deze week mee..
- vrije-veld-oefeningen (juli-deel aug) wegens fietsreis in Noorwegen

Gebruik vanaf feb E&C en vanaf mei Lipoderm-Y.

Opvallend is dat ik alleen veel afval als ik geen perfecte controle op het eetpatroon heb, iets meer KH eet, mede in verband met het vele fietsen (TKD past daar goed bij). Wel of geen KT lijkt daar haast geen invloed op te hebben, al realiseer ik me wel dat alleen cardio funest voor de spierontwikkeling is.. en ik vind het gewoon hartstikke leuk om te doen!

Maar het lijkt wel alsof extreem veel fietsen (meer dan 3x per week 50 km of meer) de enige constante factor is voor consistent gewichtsverlies.. samen met minder dan 'normaal' eten.

Ken iemand die 50 km per dag fietst en 1500 kcal eet... om op 'gewicht te blijven'. Maar ja, die man heeft geen spieren meer... broodmager met vast een buikje.

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik eindelijk weer 5 maanden achter elkaar hetzelfde trainings- en eetpatroon kan volgen (augustus-december)..

Uit de analyses kom ik niet echt tot een eensluidende conclusie over wat het beste helpt.. EC is iig wel een gouden greep gebleken! Ook Lipoderm-Y lijkt goed te helpen.. zweet iig tegenwoordig peentjes bij het sporten en heb het niet meer koud!

Espi

Laatst bewerkt:
Ligt eraan hoe ver je gaat. Kijk, en ik spreek nu ff voor een man, als je tot 12% wilt gaan ofzo dan kan dit best zonder spierverlies.Wil je echter veel droger komen dan is spierverlies onvermijdelijk. Wat acceptabel is vraag je dan? tja moeilijke vraag, is geen eenduidig antwoord op te geven. Verschilt ook per persoon denk ik.

ik heb eigenlijk nog een vraag, en zal der eerst wel even de search voor gebruiken, en anders even zelf een nieuwe thread starten maar...... de vraag is dus...

hoe is spierverlies op te vangen? ik doe bijvoorbeeld een crashdieet waarbij ik per dag maar 500calorieen binnen krijg, dat hou ik 6 weken vol, en ik ben 20 kilo lichter... alleen... ik wil mijn spiertjes niet kwijt... hoe kan ik deze beschermen?

Originally posted by jimmy101
ik heb eigenlijk nog een vraag, en zal der eerst wel even de search voor gebruiken, en anders even zelf een nieuwe thread starten maar...... de vraag is dus...

hoe is spierverlies op te vangen? ik doe bijvoorbeeld een crashdieet waarbij ik per dag maar 500calorieen binnen krijg, dat hou ik 6 weken vol, en ik ben 20 kilo lichter... alleen... ik wil mijn spiertjes niet kwijt... hoe kan ik deze beschermen?

door gewoon te gaan cutten: 500KCal kost je gigantisch veel spiermassa en je helpt je stofwisseling naar de knoppen hiermee.

ga gewoon cutten eet normal, en verlaag dan je inname met -500kcal, hou dit ff vol. en dan weer -500kcal. maar ga niet onder de 1600kcal zitten en eet voldoende eiwitten. anders breek je teveel spierweefsel al. daarbij heb je ook nog een grote kans op het jojo effect met jouw dieet

Terug
Naar boven