Snap ik ja.. maar ik was benieuwd wat nog door de beugel kon..
Sinds oktober ben ik heel vaak van trainingsaanpak veranderd en zelfs ook van voedingsaanpak, hoewel ik me in feite steeds dmv low-carbing heb gevoed..
Voeding
- heel streng keto met CKD (okt-nov)
- streng keto met TKD (dec-jan)
- low-carb (feb-maart)
- medium- high carb (april-mei)
- nu afbouwend naar low-carb en waarschijnlijk overgang naar Paleolithisch Dieet (a la Eades) met veel onverzadigd vet, vis, noten, groenten en fruit (anti-oxydanten).. fruit vnl van laag-KH fruit als (citrus, bessen, aardbei, meloen)
Training:
- BFL (UB/LB) met spinning als cardio (okt-nov)
- PL (alleen borst, rug, benen 3x/wk) met spinning als cardio (dec-jan)
- PL, heel infrequent en veel fietsen (feb- mei) ivm trainingsverblijf in VS (feb-maart), vakantie (2 wkn april) en brevetten (april-mei: tot max 600 km).
- HST... begon er deze week mee..
- vrije-veld-oefeningen (juli-deel aug) wegens fietsreis in Noorwegen
Gebruik vanaf feb E&C en vanaf mei Lipoderm-Y.
Opvallend is dat ik alleen veel afval als ik geen perfecte controle op het eetpatroon heb, iets meer KH eet, mede in verband met het vele fietsen (TKD past daar goed bij). Wel of geen KT lijkt daar haast geen invloed op te hebben, al realiseer ik me wel dat alleen cardio funest voor de spierontwikkeling is.. en ik vind het gewoon hartstikke leuk om te doen!
Maar het lijkt wel alsof extreem veel fietsen (meer dan 3x per week 50 km of meer) de enige constante factor is voor consistent gewichtsverlies.. samen met minder dan 'normaal' eten.
Ken iemand die 50 km per dag fietst en 1500 kcal eet... om op 'gewicht te blijven'. Maar ja, die man heeft geen spieren meer... broodmager met vast een buikje.
Ben benieuwd wat er gebeurt als ik eindelijk weer 5 maanden achter elkaar hetzelfde trainings- en eetpatroon kan volgen (augustus-december)..
Uit de analyses kom ik niet echt tot een eensluidende conclusie over wat het beste helpt.. EC is iig wel een gouden greep gebleken! Ook Lipoderm-Y lijkt goed te helpen.. zweet iig tegenwoordig peentjes bij het sporten en heb het niet meer koud!
Espi