Ronald1983
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
Allereerst een korte introductie, aangezien ik nieuw ben op het forum 
Ik ben Ronald, 30 jaar en woon in Tilburg. Momenteel werkzoekende dus tijd te over
Ik heb dus de tijd om 3 tot 5x per week te gaan trainen, of ik dat vast kan houden zal de toekomst uitwijzen.
Mijn specs (aldus profi weegschaal):
Lichaamstype: vooral Endomorph
Lengte: 1.80m
Gewicht: 99.6 kg
Vetpercentage: 28.3% (28.2kg)
Spiermassa: 67.9kg
Vetvrije massa: 71.4kg
Van mezelf ben ik robuust gebouwd. Redelijk sterk maar matige conditie en spieruithoudingsvermogen. Ik heb ervaring met krachttraining hoewel weer enige tijd geleden.
Mijn doel:
- Groei in spiervolume, definitie en kracht.
- Vetpercentage naar zo'n 15%
- Verbeteren algemene fitheid en conditie.
- Niet te zwaar worden maar gewoon gespierd/sportief voorkomen.
Mijn vragen
Natuurlijk heb ik al enige tijd gezocht op o.a. dit forum waar ontzettend veel informatie en kennis te vinden is. Toch blijft het erg moeilijk een "strategie" te bepalen omdat veel ervaringen erg persoonlijk en soms tegenstrijdig zijn. Iedereen heeft andere doelstellingen, een ander vertrekpunt, en een ander lichaamstype...
Vraag 1: Wat voor schema zouden jullie aanraden? En hoeveel % cardio en hoeveel % krachttraining?
Tot op heden spreekt dit schema me erg aan wat ik hier heb gevonden:
Maandag -> Upperbody
-Schuin bankdrukken(borst)
-Cable crossover(borst)
-Neckpress(schouders)
-Smal bankdrukken(triceps)
-Bent over rows(rug)
-Barbell curl(biceps)
Dinsdag -Lowerbody
-Squat(benen)
-Leg press(benen)
-Leg extensions(benen)
-Leg curl(achterkant benen)
-Kuit heffen(kuiten)
Donderdag –Upperbody
-Optrekken(rug)
-Seated rows(rug)
-Hammer curl(biceps)
-Vlak bankdrukken(borst)
-Triceps extensions liggend
-Side raise(schouders)
Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift(benen)
-Squat(benen)
-Kuit heffen(kuiten)
-Crunch
Dan aangevuld met 10/15min warming up en 10/15min cooling down (denk crosstrainer?) en eventueel wat extra buik op het einde. (dagelijks 1 goede oefening?) Klein beetje stretchen om niet te stijf te worden.
Vraag 2: Wat ga ik doen met mijn voeding?
Aangezien ik mijn vetpercentage naar beneden wil hebben en dus vet wil verbranden twijfel ik om te gaan "cutten". Reservers genoeg denk ik aan de ene kant en dus vooral eiwitten gaan nuttigen.
Aan de andere kant heb ik nog geen (extra) massa opgebouwd dus zou je zeggen dat ik moet bulken. Het mooiste zou zijn een dieet waarin ik toch spier kan ontwikkelen en mijn vetpercentage wat zal dalen. Maar het blijft een compromis.
Misschien een cutting dieet met wat extra koolhydraten?

Ik ben Ronald, 30 jaar en woon in Tilburg. Momenteel werkzoekende dus tijd te over

Ik heb dus de tijd om 3 tot 5x per week te gaan trainen, of ik dat vast kan houden zal de toekomst uitwijzen.
Mijn specs (aldus profi weegschaal):
Lichaamstype: vooral Endomorph
Lengte: 1.80m
Gewicht: 99.6 kg
Vetpercentage: 28.3% (28.2kg)
Spiermassa: 67.9kg
Vetvrije massa: 71.4kg
Van mezelf ben ik robuust gebouwd. Redelijk sterk maar matige conditie en spieruithoudingsvermogen. Ik heb ervaring met krachttraining hoewel weer enige tijd geleden.
Mijn doel:
- Groei in spiervolume, definitie en kracht.
- Vetpercentage naar zo'n 15%
- Verbeteren algemene fitheid en conditie.
- Niet te zwaar worden maar gewoon gespierd/sportief voorkomen.
Mijn vragen
Natuurlijk heb ik al enige tijd gezocht op o.a. dit forum waar ontzettend veel informatie en kennis te vinden is. Toch blijft het erg moeilijk een "strategie" te bepalen omdat veel ervaringen erg persoonlijk en soms tegenstrijdig zijn. Iedereen heeft andere doelstellingen, een ander vertrekpunt, en een ander lichaamstype...
Vraag 1: Wat voor schema zouden jullie aanraden? En hoeveel % cardio en hoeveel % krachttraining?
Tot op heden spreekt dit schema me erg aan wat ik hier heb gevonden:
Maandag -> Upperbody
-Schuin bankdrukken(borst)
-Cable crossover(borst)
-Neckpress(schouders)
-Smal bankdrukken(triceps)
-Bent over rows(rug)
-Barbell curl(biceps)
Dinsdag -Lowerbody
-Squat(benen)
-Leg press(benen)
-Leg extensions(benen)
-Kuit heffen(kuiten)
Donderdag –Upperbody
-Optrekken(rug)
-Seated rows(rug)
-Hammer curl(biceps)
-Vlak bankdrukken(borst)
-Triceps extensions liggend
-Side raise(schouders)
Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift(benen)
-Squat(benen)
-Kuit heffen(kuiten)
-Crunch
Dan aangevuld met 10/15min warming up en 10/15min cooling down (denk crosstrainer?) en eventueel wat extra buik op het einde. (dagelijks 1 goede oefening?) Klein beetje stretchen om niet te stijf te worden.
Vraag 2: Wat ga ik doen met mijn voeding?
Aangezien ik mijn vetpercentage naar beneden wil hebben en dus vet wil verbranden twijfel ik om te gaan "cutten". Reservers genoeg denk ik aan de ene kant en dus vooral eiwitten gaan nuttigen.
Aan de andere kant heb ik nog geen (extra) massa opgebouwd dus zou je zeggen dat ik moet bulken. Het mooiste zou zijn een dieet waarin ik toch spier kan ontwikkelen en mijn vetpercentage wat zal dalen. Maar het blijft een compromis.
Misschien een cutting dieet met wat extra koolhydraten?