AndroidHealthClinic

Wat is de nieuwprijs van een degelijke gitaarzak?

erca

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Wat is de nieuwprijs van een degelijke gitaarzak voor acoustische gitaar?
Dus echt zo'n zak om op je rug te dragen he, niet zo'n harde case.

tussen de 20 en de 50 euro is heel wat te krijgen. Zou niet voor de eerste de beste gaan, beetje voering (helemaal als je veel met je gitaar fietst, akoestische gitaren houden niet van grote temp schommelingen), een paar vakken voor snaren boeken en andere pruttel zijn fine :D

• Topic Starter Topic Starter
Heb nog een vraag ivm gitaar, zal hem maar hier stellen.
Volg nu dus een gitaarcursus en les 1 was; ontspannen spelen!
Nu moet je voor een barré akkoord een redelijke druk zetten om met je vinger alle snaren in te drukken. En vanaf ik dit langer dan 10 - 15 seconden aan 1 stuk doe begin ik steeds kramp in onderarm en duim te krijgen ???
Ongelooflijk irritant, wordt er agressief van omdat het niet lukt.
En als ik wat meer wil ontspannen druk ik niet hard genoeg meer waardoor m'n akkoord niet klinkt :mad:
Kan iemand me helpen, tips? Waar leggen jullie de duim precies bij een barré akkoord? (bv bij Bm: bij mij ongeveer tussen wijsvinger en middelvinger en de top van m'n duim komt mss net over het midden van de hals)

Jah, moeilijk uit te leggen, maar je leert het 'minder verkrampt' te doen op den duur

Gewoon oefenen, oefenen, oefenen ;) . Laatst een maat van een vriend zien spelen, ouwehoer die speelt alexi laiho kwa speed eruit :eek: . Ik heb een gigback van Tribal Planet (voor akoestische gitaar), ergens anders past mijn Jackson Kelly niet in :D .

Heb nog een vraag ivm gitaar, zal hem maar hier stellen.
Volg nu dus een gitaarcursus en les 1 was; ontspannen spelen!
Nu moet je voor een barré akkoord een redelijke druk zetten om met je vinger alle snaren in te drukken. En vanaf ik dit langer dan 10 - 15 seconden aan 1 stuk doe begin ik steeds kramp in onderarm en duim te krijgen ???
Ongelooflijk irritant, wordt er agressief van omdat het niet lukt.
En als ik wat meer wil ontspannen druk ik niet hard genoeg meer waardoor m'n akkoord niet klinkt :mad:
Kan iemand me helpen, tips? Waar leggen jullie de duim precies bij een barré akkoord? (bv bij Bm: bij mij ongeveer tussen wijsvinger en middelvinger en de top van m'n duim komt mss net over het midden van de hals)

fysiek kweken:) + kracht in je vingers
denk je dat ik Like the way I do van melissa etheridge 8 x kan spelen? nee hoor, was n liedje met constant barre's.
tijdens bv een solo, als die megadruk is, na een bepaalde tijd(3/4 min ofzo) ben ik ook blij als ik m wat trager mag doen.
ontspannen spelen wil zeggen dat je niet heel je rechterarm moet verkrampen tijdens t aanslaan van je snaren. En je links vlot de technieken moet doen en niet krampachtig.

Oefenen gast :)

yip, blijven oefenen is de boodschap !
zoveel mogelijk, de routine komt dan vanzelf.
alles hangt af van hoe vaak je oefent. ben je nog maar pas begonnen zou ik toch aanraden alle dagen wat te oefenen. je zal merken dat je in no time veel progressie maakt :)
op een dag zul je zelf zeggen 'waar heb ik me zo druk in gemaakt'.
al moet ik wel zeggen; ik speel nu 5 jaar en sla soms af en toe de bal nog eens mis hoor, zeker als je snel moet verpakken.

verder is het boek 'de Gitaar' van Ralph Denyer een sterke aanrader !

Beschrijving:

Hét naslagwerk voor de amateur en de professional!
Deze nieuwe editie is geheel herzien, bijgewerkt en aangepast aan de stand van zaken in de jaren negentig. Het voorwoord is van de beroemde gitarist Robert Fripp.
In honderden foto´s en tekeningen worden alle belangrijke facetten van de gitaar behandeld, van een overzicht van de verschillende typen akoestische en elektrische gitaren tot een complete handleiding voor het bespelen van het instrument (met meer dan 800 vingerzettingen!). Daarnaast vind u adviezen over aankoop, onderhoud en reparatie en alles over gitaar- hardware, geluidsinstallaties, speciale effecten en opnamefaciliteiten. In een apart hoofdstuk wordt uitvoerig ingegaan op de specifieke sTkenmerken van meer dan 20 wereldberoemde gitaristen.

prijs: 19 euro

Barré moet je gewoon aan wennen. duim gewoon achter de hals houden, hoe hoog hangt af van hoe groot je handen zijn, en op den duur krijgt ieder een voorkeur van hoe je het doet. Geen ideale positie.

Gitaartas is +- 50euro.

Zo, daar heb jij je zinvolle reply, happy now?

met meer dan 800 vingerzettingen
wat ben je daarmee, als je niet weet waarom ze net DAAR staan :)

ja monsterlijk mooi. Kramp in je linkerhand :D

Heb het een tijdje geleden sinds lange tijd weer ervaren bij het instuderen van cyberwaste van fear factory, pfiew :D

Gaat vanzelf weg, dat is ook trainen he!

Ohw ja, t gebeurt allemaal in de pols!

guitarpro programma downloaden, echt handig... tas kostte mij iets van een 75 euro... je mag ze hebben als je wilt... mijn crap gitaar ook btw... en crap versterker ook... alles moet weg :)

Terug
Naar boven