Fitness Seller

Wat is een server?!

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Training 50.000 likes 50 media-items 50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten 10 media-items
Waardering
71.581
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Een server is een computer of een programma dat diensten verleent aan andere programma's. In de eerste betekenis wordt met server de fysieke computer aangeduid waarop een programma draait dat deze diensten verleent.

In de praktijk komen er verschillende combinaties van hardware en serverprogramma's voor:

* Dedicated server: op een computer draait 1 serverprogramma. Dit zal vooral het geval zijn voor taken die veel resources vragen, zoals een database.

* Clustered server: een aantal aan elkaar gekoppelde computers (een cluster) draait een serverprogramma. Dit zal over het algemeen gebeuren om veel clients tegelijk te kunnen bedienen. Een typisch voorbeeld hiervan is een webserver voor een drukke website.

* Een server waarop meerdere serverprogramma's draaien. Dit is vrij algemeen het geval bij UNIX systemen.

* Een computer die zowel client als server taken vervult.

Andere termen die gebruikt worden voor serverprogramma's zijn daemon (UNIX) en service (Windows).

Over het algemeen worden servers voorzien van betere hardware dan computers voor thuisgebruik.

Gangbare servertypen zijn:

* Bestandsserver
* Applicatieserver
* Webserver
* Mailserver
* Databaseserver
* Time-server
* Printerserver
* FTP-server
* DHCP-server
* Domain Name Server
* Proxyserver
* IRC-server

Grapje toch dit he...
Oke dat je niet snapt hoe het werkt...maar niet weten wat het is...belg toch ? :P

• Topic Starter Topic Starter
Grapje toch dit he...
Oke dat je niet snapt hoe het werkt...maar niet weten wat het is...belg toch ? :P

Grapje?!

Het enige wat ik van computers ken is de aan/uit knop, ik heb wel al eens van servers gehoord maar hoe of wat...?!

Wat heb je aan zo'n server dan als je 'em koopt (bv. die van dbb)?!

Kerel je hangt hier elke dag op het forum...dan weet je toch wel wat een Server is.
Maar waarschijnlijk ga ik er vanuit dat het vanzelfsprekend is iedereen dat begrijpt...maar niet dus. :)

die ken je dan op je eigen computer aan sluiten en dan kan je zien wat er door jou vriendin bezocht word op internet,,

alles komt volgens mij op die server terecht,

is toch zo iets als de blackbox van een vliegtuig

Grapje toch dit he...

Niet iedereen werkt in de IT he. Mijn vader kan nog niet eens een bestand aan een email attachen. Hij kent ook alleen de aan en uit knop en wat bouwkundige tekenprogramma's.

Grapje?!

Het enige wat ik van computers ken is de aan/uit knop, ik heb wel al eens van servers gehoord maar hoe of wat...?!

Wat heb je aan zo'n server dan als je 'em koopt (bv. die van dbb)?!

Niets tenzij je je eigen websites wil gaan hosten. Maar zelfs dan als het niet te veel data is kun je denk ik beter server space van een bedrijf huren.

Ook bv. banken hebben veel database- en fileservers om alle gegevens en documenten op te slaan zodat dat tegenwoordig niet meer in papierbakken hoeft.

• Topic Starter Topic Starter
Niet iedereen werkt in de IT he. Mijn vader kan nog niet eens een bestand aan een email attachen. Hij kent ook alleen de aan en uit knop en wat bouwkundige tekenprogramma's.

Niets tenzij je je eigen websites wil gaan hosten. Maar zelfs dan als het niet te veel data is kun je denk ik beter server space van een bedrijf huren.

Ook bv. banken hebben veel database- en fileservers om alle gegevens en documenten op te slaan zodat dat tegenwoordig niet meer in papierbakken hoeft.

Thanks!

die ken je dan op je eigen computer aan sluiten en dan kan je zien wat er door jou vriendin bezocht word op internet,,

alles komt volgens mij op die server terecht,

is toch zo iets als de blackbox van een vliegtuig

dit was toch een grapje? ja toch?? een grapje?
grapje of niet :roflol:

Sanca + server = :joint:

:D

dude ik heb 4 servers thuis staan en heb nog nooit het gekke idee gehad om het te gebruiken als black box mwhahahaha

ik heb wel wat betere dingen er mee te doen

dude ik heb 4 servers thuis staan en heb nog nooit het gekke idee gehad om het te gebruiken als black box mwhahahaha

ik heb wel wat betere dingen er mee te doen

Wat voor betere dingen dan ?

(Is één goede server trouwens niet genoeg ? :P)

in ons serverlokaal op het werk is het altijd koel. heb ontdekt dat het sinds enkele maanden ook dienst doet als opslagplaats van enkele bakken bier.
elke vrijdagnamiddag gaan de nerds van IT er blijkbaar een paar pintjes gaan drinken.

waarvoor servers al niet goed zijn hé ?

was wel geen antwoord op de vraag, maar moest het ff kwijt :P

in ons serverlokaal op het werk is het altijd koel. heb ontdekt dat het sinds enkele maanden ook dienst doet als opslagplaats van enkele bakken bier.
elke vrijdagnamiddag gaan de nerds van IT er blijkbaar een paar pintjes gaan drinken.

Bouwvakkers die nog uit de kast moeten komen! :D

waarvoor servers al niet goed zijn hé ?

was wel geen antwoord op de vraag, maar moest het ff kwijt :P

Deden wij ook altijd toen ik nog stage liep op de IT-afdeling van het bedrijf. Stond altijd wel wat bier ofzo in het serverhok.

Had ik net al gelezen maar het blijft toch chinees voor me hoor
OpenVZ - Wikipedia

OpenVZ

维基百科,自由的百科全书

跳转到: 导航, 搜索

[Afbeelding niet meer beschikbaar] 开发者 社區項目,
SWsoft 支持 操作系统 Linux 系统平台 x86, x86-64, IA-64, PowerPC, SPARC 类型 OS-level virtualization 许可协议 GNU GPL v.2 网站
Welcome to OpenVZ — Containers Virtualization Open Source Project :: OpenVZ :: Supported by Parallels OpenVZ是基于Linux内核作業系统操作系统级虚拟化技术。OpenVZ允许物理伺服器运行多个操作系统,被称虚拟专用伺服器 (VPS, Virtual Private Server) 或虚拟环境 (VE, Virtual Environment).
VMware 這種 虛擬機Xen 這種 半虛擬化 技術相比,OpenVZ 的 host OS 和 guest OS 都必需是 Linux (雖然在不同的虛擬環境 (VE) 裡可以用不同的 Linux 發行版)。但是,OpenVZ 聲稱這樣做有性能上的優勢。根据 OpenVZ 網站 [1] 的說法,使用 OpenVZ 與使用獨立的伺服器相比,性能只會有 1-3% 的損失。
OpenVZ 是 SWsoft, Inc. 公司開發的專有軟件 Virtuozzo 的基礎。OpenVZ 的授權為 GNU Public License 第二版。
OpenVZ 由兩部分組成,一個經修改過的作業系統Kernel與及用戶工具。

:roflol:

Terug
Naar boven