XXL Nutrition

Wat is het verschil tussen DVD brander 'bulk' en 'retail'?

Retail zit er meestal nog wat zooi bij als brandsoftware, kabeltjes etc.

The retail version ND-3500/SRP comes with “electronic manuals” in six languages (English, German, French, Spanish, Italian and Dutch) on the software CD-ROM, all parts necessary to assemble the drive (screws, IDE and audio cable) and a full featured software solution from Ahead:

Bulk is alleen de drive, ook al geven ze daar soms ook nog wel eens Nero versie bij. Maar goed wat moet je met retail als je toch alle warez naar binnensleept.

• Topic Starter Topic Starter
Dank u!

IK had dit dan net zo goed in ons gezellige PM-kransje kunnen vragen :D

Let op: bij bulk zit er soms ook geen IDE kabel bij... als je die niet hebt meteen ff mee bestellen... is wel zo handig.

Niet dat ik iemand ken die zo stom is omdat niet te doen... :o

Oh dan zal ik die stommerd zijn. Wat is een IDE kabel?

Weet je wat ik wil doen:
Ik wil een interne DVD brander gewoon gebruiken als externe brander naast m'n laptop.
Die verbind ik met een firewire kabel. En na gebruik ruim ik em op.
Dat is dan toch genoeg?

DBC01 zei:
Oh dan zal ik die stommerd zijn. Wat is een IDE kabel?

Weet je wat ik wil doen:
Ik wil een interne DVD brander gewoon gebruiken als externe brander naast m'n laptop.
Die verbind ik met een firewire kabel. En na gebruik ruim ik em op.
Dat is dan toch genoeg?
IDE-kabel is een kabel om IDE devices aan sluiten, meestal harde schijven maar dus ook DVD-branders.

En voor wat jij wilt moet je dan wel een extern kastje kopen waarin je die DVD-brander kwijt kan, dat is voor een kastje met firewire aansluiting vrij prijzig. Je hebt ze wel voor harde schijven maar voor externe DVD-branders kan je denk ik beter een totaaloplossing aanschaffen. Dus kastje er al omheen bij aanschaf.

Nee ik hoef geen kastje eromheen. Het kan toch ook gewoon zonder kastje?

nee, volgens mij niet.

GRRRR betekent dus dat ik €150 kwijt ben ofzo????

Iets van 130 euro inderdaad, kastje voor 5,25 inch devices is vrij prijzig.

Oh man! :sob: Waarom kan dat dan niet gewoon zoals ik voorstelde?
(Ik weet ben eigenwijs)

DBC01 zei:
Oh man! :sob: Waarom kan dat dan niet gewoon zoals ik voorstelde?
(Ik weet ben eigenwijs)
Omdat een dvd-brander geen directe firewire aansluiting heeft, dat moet je via zo'n extern kastje regelen. Firewire hoeft je trouwens niet naar te zoeken, USB 2.0 is sneller. Als je tenminste die aansluitingen hebt op je moederbord of laptop.

In de pricewatch van tweakers.net staat een Lite-on 16x Dual Layer brander voor rond de 115 euro. Dus dat valt nog mee, maar dat is dan wel alleen USB 2.0. Firewire zit je rond de 135 euro.

Ericr zei:
Omdat een dvd-brander geen directe firewire aansluiting heeft, dat moet je via zo'n extern kastje regelen. Firewire hoeft je trouwens niet naar te zoeken, USB 2.0 is sneller. Als je tenminste die aansluitingen hebt op je moederbord of laptop.

In de pricewatch van tweakers.net staat een Lite-on 16x Dual Layer brander voor rond de 115 euro. Dus dat valt nog mee, maar dat is dan wel alleen USB 2.0. Firewire zit je rond de 135 euro.

Ik was lekker sneller... :D

maar jij had wel meer toelichting :(

maar ik hoef ook geen toelichting te geven... :D

Ericr zei:

Bosje karma voor deze informatie.
NU ben ik wijzer. Ik bezit geen USB 2.0, wel firewire.

Maar ik wil NU formatten dus heb ik 10 CDtjes gekocht voor €5,95 en die gaan mij helpen backuppen :D

You must spread some fire around before giving it to Ericr again

Terug
Naar boven