MuscleMeat

Wat is jouw mening over de situatie in Griekenland?

Peiling Peiling Wat is jouw mening over de situatie in Griekenland?

• Totaal stemmers
    32
Mijn mening is dat ze het tien jaar en langer geleden al hebben opgefokt. Daardoor moeten we nu op de blaren zitten. Is niet leuk, kan je boos om worden, maar 'geen cent naar Griekenland' is niet realistisch. Onze centen zitten namelijk al in Griekenland. Je kan het nu alleen maar zo goed mogelijk proberen op te lossen en zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren. Dat laatste gaat natuurlijk niet lukken, helemaal niet met al die nieuwe oost-Europese landen die lid zijn geworden.

Mijn mening is dat ze het tien jaar en langer geleden al hebben opgefokt. Daardoor moeten we nu op de blaren zitten. Is niet leuk, kan je boos om worden, maar 'geen cent naar Griekenland' is niet realistisch. Onze centen zitten namelijk al in Griekenland. Je kan het nu alleen maar zo goed mogelijk proberen op te lossen en zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren. Dat laatste gaat natuurlijk niet lukken, helemaal niet met al die nieuwe oost-Europese landen die lid zijn geworden.

+1

Die mensen hebben toch een andere instelling.
Ook snap ik niet dat wij als een van de rijkere landen steeds maar meer armere landen erbij willen toelaten.
Al die geleerde mensen zullen toch wel snappen dat als je gaat delen met minder bedeelden dat je er altijd op achteruit gaat? (tenzij ze iets hebben wat je wilt hebben en wat je ze kunt ontnemen natuurlijk :D)

We hadden de EU eerst moeten verdiepen, voordat we gingen verbreden. Oftewel eerst meer verregaande samenwerking tussen de sterke landen in West-Europa, voordat al die andere landen mee gingen doen.

@poll: Griekenland raakt er wel bovenop, dat doet ieder land namelijk. De vraag is alleen hoelang dat duurt. En of Europa op dit moment de juiste beslissingen neemt, dat is ingewikkelde economie. En daar heb ik niet genoeg verstand van.

• Topic Starter Topic Starter
Met er bovenop geraken bedoel ik binnen de EU he. Dat ze sowieso ooit in een betere situatie komen spreekt idd voor zich.

Met er bovenop geraken bedoel ik binnen de EU he. Dat ze sowieso ooit in een betere situatie komen spreekt idd voor zich.

Oh oke, dat is idd wel logisch. Ik denk eigenlijk dat dat ook wel gebeurt. De algemene tendens is nou eenmaal meer samenwerking. Zelfs als ze er nu uit (moeten) stappen, waarvan ik geen idee heb hoe groot die kans is, denk ik dat ze na een x aantal jaar braaf zijn er weer bij komen.

Edit: Zou wel wat zijn als Griekenland er uit moet, en Turkije (met haar economische groei) bij de EU mag komen. :roflol:

Ik zag laatst dat ze nog iets van 110 miljard nodig hadden o.i.d?

Ze zullen er vast wel weer bovenop komen maar ik heb het ze niet gegund, vooral de bevolking.

****ing zwervers daar met die vreemde pensioenregelingen en 16-17 maanden aan loon per jaar. Heel zuid europa uit de EU schoppen is de este oplossing.

Ze moeten vooral gewoon eens belasting gaan betalen daar.

Gaan sowieso in de EU blijven. Maar zoals Moraalridder al zei, is het een kwestie van hoelang en ten koste van wat.

Griekenland heeft de afgelopen decennia als een stel achterlijken geleefd zoals in een paradijs.

Dat blijft niet goed gaan en nu zijn ze de lul, helaas kunnen we ze niet failliet laten gaan want dan zijn de consequenties nog veel groter

Griekenland gaat alle geëiste bezuinigen doorvoeren, de volledige schuld terugbetalen en de economie gaat weer groeien.

Aldus Jan Kees.

We hadden de EU eerst moeten verdiepen, voordat we gingen verbreden. Oftewel eerst meer verregaande samenwerking tussen de sterke landen in West-Europa, voordat al die andere landen mee gingen doen.

@poll: Griekenland raakt er wel bovenop, dat doet ieder land namelijk. De vraag is alleen hoelang dat duurt. En of Europa op dit moment de juiste beslissingen neemt, dat is ingewikkelde economie. En daar heb ik niet genoeg verstand van.
Precies! we hadden al die zwakke broeders nooit moeten toelaten tot de euro/eu.

Ik zeg we voegen griekenland bij atlantis, en ontkennen dat het ooit bestaan heeft.

Geen cent meer naar Griekenland. Ons verlies pakken en winst halen door er lekker op vakantie te gaan als ze weer dr ouwe muntje hebben die geen **** waard is. Griekenland is 1 in een rijtje landen die nooit bij de EU had mogen komen. EU hoort een elite clubje te zijn van landen die wel hun staatsfinancien kunnen managen.

Voor Nederland is het verlies trouwens helemaal niet zo groot. De Nederlandse banken hebben wel geld uitstaan in Griekenland, maar grotendeels is dit afgebouwd. Voor Duitsland en Frankrijk is dit een heel ander verhaal, daarom mag Griekenland niet failliet.

Griekenland zelf interesseert niemand natuurlijk ene reet.

binnenvallen, iedereen uitroeien en het land als ons eigen opeisen!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:trollface:

Corrupte tyfuszooi daar! Geen belasting betalen, met 50 of 55 gaan ze met pensioen, gewoon een zwaar k*t systeem. Luie honden zijn het, en wij draaien er voor op..

Wat is er aan de hand dan in Griekenland? :roflol:

:trollface:

Terug
Naar boven