XXL Nutrition

Wat is mijn volgende kuur?

toquiro

Novice
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
93kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben al jaren fanatiek aan het bodybuilder en heb ook al een vier keer gekuurd. Altijd 250 of 500 mg test EW, kickstarten met winstrol 30mg ED voor vier weken, en HCG 750 iu EW. Nakuren heb ik met nolvadex gedaan (40/40/20/20). Voeding/training/rust is in orde, drastische afwijkingen van mijn schema, zoals alcohol(en een kater), fastfood of een training skippen komen zelden voor. Mijn eigen hormonale huishouding is na het kuren altijd weer vanouds geworden.

Nou ben ik net klaar met een kuur van tien weken maar vond het tegenvallen... Gear was real, pomp was fenomenaal en kracht toename was ook onmiskenbaar, maar echte kilo’s kwamen niet. Eten was in orde, ben er iets zwaarder en droger uitgekomen. 2 kilo op de weegschaal en 2/3% gezakt in BF.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tevreden over het resultaat en weet dat je met “normale” genetics niet in een paar jaar Arnold wordt. Nou is mijn vraag dus eigenlijk wat zal ik nu gaan doen, weer test en winstrol en met kleine stapjes vooruitgaan? Anders doseren (750mg EW?)? Langer doorkuren (16 weken)? Stacken met andere anabolen(low tren erbij)? Ik weet het niet zo goed... Ik hoop graag iets van jullie te horen!

Ps, heb weinig last van acne, wel van haargroei en zweten als ik “on” ben.

Denk eerder dat je voeding aan de lage kant was bij dit resultaat..zeker wanneer je droger bent geworden..of je moet wel erg laag gedoseerd hebben?

• Topic Starter Topic Starter
Voeding was wat lager als voorheen in kuren. Heb zo’n 700 kcal boven mijn onderhoud gegeten maar heb gemiddeld drie keer per week ook nog cardio gedaan (45 minuten op 130bpm, rond de 400kcal). Zou zeker hiermee temaken kunnen hebben maar heb elke dag een overschot gehad van gemiddeld 450 kcal

• Topic Starter Topic Starter
Voeding was wat lager als voorheen in kuren. Heb zo’n 700 kcal boven mijn onderhoud gegeten maar heb gemiddeld drie keer per week ook nog cardio gedaan (45 minuten op 130bpm, rond de 400kcal). Zou zeker hiermee temaken kunnen hebben maar heb elke dag een overschot gehad van gemiddeld 450 kcal

Je beseft dat je onderhoud flink omhoog gaat als je er gear in ramt? Zo gain ik op 3500 kcals en nu ik on ben eet ik er 5000.

Wat vind je dan van de middelen en doseren zoals ze nu zijn?

Het is ook logisch dat je minder gains als je elke x exact dezelfde kuur neemt, stack het eens met deca. Echter denk ik dat je er wel meer had kunnen uithalen als je meer had gegeten...je geeft zelf al aan dat je meer beweging had (cardio) en je voeding lager was als voorheen...

Als je met dit kuurtje 3% leaner bent geworden heb je waarschijnlijk grotendeels van je kuur te weinig gegeten.
Als je wil aankomen zal je in je kuur ook langzaam aan je kcal telkens een beetje moeten opschroeven, uiteraard eerst onderhoud uitzoeken.

En dat je steeds het zelfde product gebruikt zal niet moeten uitmaken, maar zou wel een keer wat anders proberen.

Het is ook logisch dat je minder gains als je elke x exact dezelfde kuur neemt, stack het eens met deca. Echter denk ik dat je er wel meer had kunnen uithalen als je meer had gegeten...je geeft zelf al aan dat je meer beweging had (cardio) en je voeding lager was als voorheen...
Dan is imo eerder een hoger totaal aantal milligrammen de oorzaak van verdere gains, en niet zozeer dat er een keer een andere compound in gaat; dat je op een gegeven moment niet meer gaint op een cycle heeft weinig te maken met gewenning aan een compound toch?

Je bent droger geworden dus je at veel te weinig heeft niks met gear te maken

Meer eten is meer gainen

Dan is imo eerder een hoger totaal aantal milligrammen de oorzaak van verdere gains, en niet zozeer dat er een keer een andere compound in gaat; dat je op een gegeven moment niet meer gaint op een cycle heeft weinig te maken met gewenning aan een compound toch?
Klopt, gevoeligheid receptoren verandert niet. Aan de andere kant kan een andere compound anaboler zijn, waardoor per mg het een sterker anabool is wat resulteert in enige spiergroei.

Zo moest je het ook niet lezen, doelde idd op de hoeveelheden, alhoewel voeding hier een grotere rol speelt

waarom niet 500test 500bold oral naar keuze erin gooien(niet kickstarten)
bold en test voor 16 weken oral max 6 weken.

500 mg test e pw
200/400 tren e pw

10 weken

1-6 dianabol 30 mg
1-14 testosteron 600 mg
1-12 nandrolone 300 mg

4 weken nakuren en hCG mee laten lopen.

Doe vooral geen test only op 750mg pw. Beter een compound erbij zoals bold of deca/NPP.

Waarom geen test only op 750?

Er zijn veel bodybuilders die aanraden om middelen als deca, tren, etc. hoog te doseren en enkel wat test (max 500mg) erbij te zetten voor de lichamelijke benefits zoals sex drive. Klinkt imo logisch. Test only op 750mg gaat mogelijk veel sides opleveren. Iets als 500 test en 300 NPP gaat meer spiermassa opleveren met minder sides.

f**k test only veel mensen converteren een hoop testosteron in dht en oestrogeen daarnaast is de shape ook fucked up vaak.

f**k test only veel mensen converteren een hoop testosteron in dht en oestrogeen daarnaast is de shape ook fucked up vaak.

Dit inderdaad. Test only kan zomaar eens resulteren in een vochtige moonface en een lichaam vol puisten. En tegenvallende spiergains. Uitzonderingen daar gelaten.

Iets als deca is een stuk anaboler dan test, met veel minder aromatisering en geen androgene sides. Nadeel is dat het je eigen test zwaar onderdrukt. Met deca only verlies je daarom je functies waarvoor test verantwoordelijk is. Daar komt de term deca d*ck vandaan. Daarom zet je bij deca altijd test zodat je libido en drive/mindset goed blijft. Maar een hoge dosis test zetten gaat je nauwelijks meer resultaat geven en veel meer sides.

Een goede kuur is naar mijn mening eentje die is samengesteld met meerdere compounds die in synergie werken met een goede A:E verhouding.

Enkel voor beginners is het wel handig om eerst test only te doen om te kijken hoe je daarop reageert, aangezien test altijd een zeker basis zal blijven in al je andere kuren.

Er zijn veel bodybuilders die aanraden om middelen als deca, tren, etc. hoog te doseren en enkel wat test (max 500mg) erbij te zetten voor de lichamelijke benefits zoals sex drive. Klinkt imo logisch. Test only op 750mg gaat mogelijk veel sides opleveren. Iets als 500 test en 300 NPP gaat meer spiermassa opleveren met minder sides.
Een stack met deca of tren zal altijd wel beter zijn denk ik. Echter als het op sides aan komt, weet je wat je kan verwachten en kan je het beter 'controleren'. Met een 19nor er bij (enkel nog maar tren gedaan) telkens gyno gekregen die pas weg ging als het uit m'n lijf was.

Terug
Naar boven