Fitness Seller

Wat moet ik eten?

Stefantje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
114kg
Hallo

Ik ben 16, 114 kilo en ben 1.83. Laatste 5 weken ben ik ontzettend veel aan het sporten geweest, 5 dagen in de week, tussen de uur en anderhalf uur. Steeds 2 spiergroepen per dag. Daarbij heb ik ook eiwitshakes, whey shakes van het merk Syntrax, die neem ik 2 of 3 keer per dag(ligt eraan hoe zwaar ik heb getraind).

Ik wil over 2 jaar, zodra ik klaar ben met school, het leger in. Ik wil graag vet verbranden en ook veel conditie krijgen.

Ik heb mijn calorie behoefte berekend, die is 3657 calorieën, 166 gram eiwitten 81 gram vetten en 565 gram koolhydraten.

Mijn vraag is, wat moet ik eten op een dag? wat zijn goede dingen om te eten(ik lust absoluut geen vis, alleen kibbeling). Hebben jullie misschien voorbeeld schema's of zo?

Stefan

Laatst bewerkt:
Haring, makreel, sardientjes, tonijn en zalm. Af en toe wat garnalen of mosselen voor de afwisseling.

Maar niet te veel nemen hoor, anders word je nog te breed.

Succes Stefantje!

Zou toch proberen vis te gaan eten,
Tevens kan je brinta,Kwark,Noten,kipfile etc nemen
suc6

• Topic Starter Topic Starter
dank je!

maar ik weet niet hoe het nou zit met een crash dieet...ik wil vet verbranden en conditie krijgen, dan moet je ook berekenen hoeveel calorieën je nodig zou hebben...dat heb ik berekend, dat is 3657 calorieën, dat lijkt mij veeeel te veel als je vet wil verbranden en af wil vallen...of zit ik er naast?

3657 calorieen is inderdaad erg veel,
al helemaal als je wilt afvallen ben je nu gewoon echt vet of nogal stevig?
post anders een foto,
Wat ik je kan aanraden is veel te cardio`en en gezond eten,
tevens wel gewoon kracht training blijven doen aangezien je niet wilt dat je ook je spiermassa kwijt raakt neem ik aan.

Vooral belangrijk is gezond eten,
genoeg rust
en een goeie training

je eet uber veel koolhydraten man

Inderdaad even over het hoofdgezien,
Je koolhydraten zijn enorm veel,
geef is je voeding schema

ik heb nog niet egt een voedingsschema, daar ben ik mee bezig, ik weet alleen dat ik veel water(minimaal 4 liter per dag) moet drinken, door het vele sporten en zo, ook weet ik dat ik elke 2 uur wat moet eten, dat in combinatie met water zorgt ervoor dat er geen vet kan worden opgeslagen. veel brood moet i keten, kwa beleg dacht ik aan pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet, misschien kalkoen/kip reepjes, kaas etc. als tussendoor dacht ik aan fruit(na het sporten omdat er snelle koolhydraten in zitten) ongezouten noten of misschien walnoten/cashewnoten. en 's avonds magere kwark. Tussendoor drinken nog iets van magere melk of zo. Ik weet het nog niet precies, ik vind het moeilijk om zoiets voor mezelf op te stellen.

Ik ben niet super dik meer, ik was dikker, maar ik ben nog steeds wel behoorlijk stevig. stevig genoeg om er regelmatig opmerkingen over te krijgen;)
ik kan niet een foto uploaden maar kan wel zeggen dat mijn buikomvang op het moment rond de 118 zit.

ik heb nog niet egt een voedingsschema, daar ben ik mee bezig, ik weet alleen dat ik veel water(minimaal 4 liter per dag) moet drinken, door het vele sporten en zo, ook weet ik dat ik elke 2 uur wat moet eten, dat in combinatie met water zorgt ervoor dat er geen vet kan worden opgeslagen. veel brood moet i keten, kwa beleg dacht ik aan pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet, misschien kalkoen/kip reepjes, kaas etc. als tussendoor dacht ik aan fruit(na het sporten omdat er snelle koolhydraten in zitten) ongezouten noten of misschien walnoten/cashewnoten. en 's avonds magere kwark. Tussendoor drinken nog iets van magere melk of zo. Ik weet het nog niet precies, ik vind het moeilijk om zoiets voor mezelf op te stellen.

Ik ben niet super dik meer, ik was dikker, maar ik ben nog steeds wel behoorlijk stevig. stevig genoeg om er regelmatig opmerkingen over te krijgen
ik kan niet een foto uploaden maar kan wel zeggen dat mijn buikomvang op het moment rond de 118 zit.

Maar hoe kom je nu aan zo veel koolhydraten?
Als je inderdaad kip file etc gaat eten,
om daar mee te beginnen gewoon om de 2 uur eten niet snoepen
maar broodje pindakaas kipfile etc,
Ongezouten cashewnoten zou je ook kunnen nemen ook weer niet te veel
en veel water/en melk is altijd goed
als je je daar aan houd lijkt het me toch dat het vet er af moet vliegen
en gewoon niet overal te veel van nemen zoals ongezoute cashew noten etc
en lekker blijven cardio`en!

die koolhydraten, die 500 nog wat...dat zou ik moeten eten volgens die berekening...ik vond het al best raar....ja, ik had als tip gekregen elke dag(5 dagen in de week) kracht training(wat ik nu ook doe) en dan minimaal 2 keer per week cardio. ik hoop dat dat gaat werken.

Laatst bewerkt:
wat ik je kan aanraden is ,
De dagen die je fitness beginnen met cardio bijvoorbeeld kwartiertje crosstrainer,
kwartiertje fietsen en dan je kracht training er na doe ik zelf ook meestal
eerst beetje warm worden van cardio en dan buffelen,

oke, bedankt, ik ben benieuwd of het gaat lukken!!

Terug
Naar boven