MuscleMeat

Wat moet ik eten?

Bezoekers in dit topic

bootwerker

Novice
Lid geworden
13 apr 2018
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m83
Goededag,

Ik heb dus een vraagje ivm met werk op een boot ben ik 2 weken niet thuis en heb weinig tijd om uitgebreid eten te maken. Zelf wil ik nou wat droger worden maar heb maar een wat beperkt voedingsschema wat vooral uit volk brood bestaat, ik vroeg me dus af wat ik kan toevoegen/vervangen aan wat ik nu eet. Ik hou nu zo ongeveer 2300kcal aan waarvan ik denk dat het nog wel lager moet maar eerst ff aankijken hoe dit gaat.

Het werk kan wel intensief zijn, en onregelmatig dus wat hulp zou ik waarderen.

Voedingsschema:
7u :Brinta + whey 400kcal 10u :3brood rookvlees 240
Half 1: 2brood 2ei 340kcal (met eigeel) beter zonder?
Half 4: 2brood pindakaas 340
Half 6: Avondeten 600 ik doe hier altijd zilvervliesrijst bij verder gewoon wat de pot schaft. Zal zo rond de 600kcal zitten denkik
Half 8: banaan daarna trainen
9 u: 1boterham pindakaas 170kcal + whey
+- 2300kcal

Voordat ik ga slapen neem ik Zma in omdat ik me dan uitgeruster voel en beter in slaap kom, soms wel is kortere nachten dus heb ik het gevoel dat dit voor mij echt helpt.

Ik ben 19jaar en weeg 80kg en ben 1.83.

Heeft iemand wat tips of wat varriatie voor dit? Of is dit schema helemaal niks?
Of moet ik nog helemaal niet droog trainen?

Gelieve niet te reageren als je niks zinnigs te melden hebt

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon eten als een bootwerker! :emo: sorry.

Wij kunnen niet voor jou bepalen of je wel of niet moet droogtrainen. Als jij vindt dat je moet cutten dan moet je dat lekker doen.
Wat zijn de EKV verhoudingen van je eetschema? Aan de hand daarvan kunnen we beter tips geven. Wat is je onderhoud normaliter?

Je kunt prima afvallen op wat voor eten dan ook (eigeel is overigens prima en zit boordevol dingen die goed voor je zijn, dus niet weggooien en gewoon braaf opeten!). Je kunt je pindakaas bijv. door kipfilet ofzo vervangen omdat pindakaas veel calorierijker is (mocht je bijvoorbeeld wat meer willen eten). Het maakt natuurlijk ook uit of je een dun laagje pindakaas smeert of een laag van 5 cm.

Je gaat niet afvallen als je overal maar een beetje "zomaar" doet en schat hoeveel het ongeveer zal zijn. De ene maaltijd is de andere maaltijd niet, en mensen verkijken zich nog al eens op het aantal calorieën in een avondmaaltijd.

Zoals ik al zei, je kunt eten wat je wilt, zorg alleen dat je weet wat je onderhoud (bij benadering) is en ga daar zo'n 500 calorieën onder zitten. Of je voedingsschema dan uit kip met rijst of boterhammen met pindakaas bestaat maakt helemaal niets uit. Het is wel een goed idee om in ieder geval 2 - 2,5gr eiwitten per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen en ongeveer 1gr vet per kg lichaamsgewicht. De rest kun je dan opvullen met carbs.
 
Volgens zo berekening die ik vond op internet zou ik 3300kcal nodig hebben en als ik me werk op intensief zet + trainen zelfs 3500kcal dat vind ik overdreven veel en om daaraan te komen moet ik het vooral bijvullen met brood.
Toen ik er minder opletten maar wel wist dat ik zo 3000kcal at veranderde er niks kwam niet aan en werd niet droger. Maar ik wil kijken of ik na een maand al iets van verschil zie. Ik wil vooral wat varriatie en liefst wat minder brood. Ik zie ook wel eens van die breakfast shakes van bijv body en fit is dat aan te raden? Of is dat zinloos? Moet ik ook nog extra rekening houden met hoe intensief mn werk is op die dag? Want ik weet niet wat ik verbrand als ik 6/8u lang aan het schuren geweest ben

Ik weet niet precies de EKV verhouding.
 
Laatst bewerkt:
Als ik thuis ben zal ik het is bereken heb hier geen computer helaas
 
Zou meer groenten en fruit eten:) of iig multivitamine erin poppe
 
Ik neem elke dag multivitamine + d3 gel caps
 
Back
Naar boven