Fitness Seller

Wat moet ik nou doen?

Aclept

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
59kg
Hallo, mijn naam is michael ben 15 jaar oud en train al 2 maanden. mijn goal is om sterker te worden dus om meer te tillen, ik hoef niet breed te zijn hoewel ik wel borst, bicep, tricep, rug, schouder train.
Maar als ik op google/advies hoor van andere dan zegge sommige dit

Ik kan met halters 12kg 10 keer doen, de ene zeg ik moet gewoon zo door blijven gaan 12kg 10 keer.
maar de ander zeg je moet 16kg doen ookal kan je dat 4 keer dan word je sterker. en de andere zeg weer ik moet lichter pakken anders is dat niet goed voor je.
ook heb ik gehoord van 2 keer bicep in een week maak het kleiner en is niet goed voor je.
Dat was het ook wil ik graag jullie mening over mijn weekelijkse schema.

Maandag - been, schouders
Dinsdag - tricep, borst
woensdag - rust
donderdag - bicep, rug
vrijdag - tricep, borst
zaterdag - rust
zondag - als ik iets niet goed heb getrained die week doe ik dat ff anders gewoon bicep alleen.

Bedankt voor het lezen

Hier heb je echt niks aan als je sterker wilt worden.
Bekijk dit maar eens http://stronglifts.com heb je veel meer aan.

Hallo, mijn naam is michael ben 15 jaar oud en train al 2 maanden. mijn goal is om sterker te worden dus om meer te tillen, ik hoef niet breed te zijn hoewel ik wel borst, bicep, tricep, rug, schouder train. Maar als ik op google/advies hoor van andere dan zegge sommige dit Ik kan met halters 12kg 10 keer doen, de ene zeg ik moet gewoon zo door blijven gaan 12kg 10 keer. maar de ander zeg je moet 16kg doen ookal kan je dat 4 keer dan word je sterker. en de andere zeg weer ik moet lichter pakken anders is dat niet goed voor je. ook heb ik gehoord van 2 keer bicep in een week maak het kleiner en is niet goed voor je. Dat was het ook wil ik graag jullie mening over mijn weekelijkse schema. Maandag - been, schouders Dinsdag - tricep, borst woensdag - rust donderdag - bicep, rug vrijdag - tricep, borst zaterdag - rust zondag - als ik iets niet goed heb getrained die week doe ik dat ff anders gewoon bicep alleen. Bedankt voor het lezen
2x borst en maar 1x rug? Lees fe stickies en wat traingslogs voor info ;)

Denk dat je inderdaad sterker gaat worden van 4 keer 16kg dan 10 keer 12kg.

Strength focus: 1-8 reps.
Mass Gains: 8-12 reps.

Geloof je het niet, let gerust eens op strongmen of gewichtheffers als je die hebt in de gym. Zal je vaak gewoon setjes van 1-3 zien spammen met veel pauze tussen.
Niet beginnen met dropsets en sets tot failure dus. Veel weight, weinig reps, goede form.

Ik raad je wel aan dat maximum in een interval van 3 maandjes te doen. Je kan je spieren trainen, maar je gewrichten en je pezen niet, en die hebben het niet zo op high weight exercises. Eens wisselen is dus de boodschap.

Terug
Naar boven