Fitness Seller

wat te eten direct na het eten?????

Jamy010

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik vraag me af wat je het best gelijk na de training kan eten.
Het liefst eet ik van alles, maar ik ben bang dat er te snel te veel koolhydraten in zitten of iets anders wat niet de bedoeling is

alvast bedankt ;)

Je hebt juist koolhydraten nodig na het trainen. De reserves die je hebt opgemaakt tijdens het trainen moet je weer aanvullen. Ik zou gewoon wat kwark met wat roggebrood/havermout/rijst/pasta eten. Ik snap dat als je dat vlak voor het slapen gaan eet, je wat vetter kunt worden. Om dit te voorkomen kun je misschien of eerder trainen of wat later gaan slapen? Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Zo'n Between reep, is dat ook goed????

Lees je eigen topic nog een keer na

Whey shake, banaan, zo doe ik het

Zou kwark niet nemen direct na je training maar 's avonds vlak voor het slapen gaan. Na de training heb je snelle eiwitten nodig (Whey) en geen trage die in kwark zitten (Caseïne).

Banaan en eiwitjes en boterhammetjes :D

Wat te eten direct na het eten? Niet te veel zou ik zeggen.

Megagrow

t*ring wat een amateur advies zie ik hier allemaal hierboven staan zeg.
had wel wat beters verwacht.

meteen na training dextrose met whey

45 tot 60 min later complete koolhydraat,eiwit,vet,kcal rijk grote maaltijd.

t*ring wat een amateur advies zie ik hier allemaal hierboven staan zeg.
Waarom na de training whey en niet ervoor? Daarnaast mis ik de geadviseerde hoeveelheden whey en dextrose in jouw advies. Lijkt mij niet geheel onbelangrijk.
En wat is het nut van gelijktijdig dextrose en whey te nemen? Whey is relatief snel, maar vergeleken dextrose langzaam. De tijd waarin piekwaarden ontstaan in het bloed verschillen drastisch. Bij gelijktijdig innemen van dextrose en whey zouden deze daardoor weleens langs elkaar kunnen werken.

Tipton KD, Elliott TA, Cree MG, Aarsland AA, Sanford AP, Wolfe RR. Stimulation of Net Muscle Protein Synthesis by Whey Protein Ingestion Before and After Exercise. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2006 Aug 8
http://ajpendo.physiology.org/cgi/reprint/292/1/E71

Losse aminozuren (met een nog snellere opnamesnelheid) schijnt men in ieder geval het beste voor de training te kunnen nemen.

Tipton KD, Rasmussen BB, Miller SL, Wolf SE, Owens-Stovall SK, Petrini BE, Wolfe RR. Timing of amino acid-carbohydrate ingestion alters anabolic response of muscle to resistance exercise. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001
http://ajpendo.physiology.org/cgi/reprint/281/2/E197

Een toetje?

Ik neem 15 gram essentiele aminozuren met snelle koolhydraten direkt na de training. Een uurtje later een komplete maaltijd.

Terug
Naar boven