XXL Nutrition

Wat vinden jullie hiervan?

fiezefur

Huge Freak
Waardering
1.884
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
7%
Ik zit op dit moment naar een documantaire van de ntr-vpro over RaRa te kijken.
Nu vroeg ik me af, wat vinden jullie van deze mensen?
Zijn het terroristen of juist helden die strijden voor hun idealen?

Als je 3 Makros in de hens laat vliegen, het huis van een staatssecretaris half de lucht in laat vliegen en weet ik veel wat. Dan ben je in mijn ogen gewoon een terrorist

• Topic Starter Topic Starter
Volgens Roemersma was dit iets wat gerechtvaardigd werd omdat de makro contact had met zuid afrika, en de staatsecretaris verantwoordelijk was voor het vreemdelingenbeleid.

Mensen via terreur je idealen opdringen=terrorisme.

Volgens Roemersma was dit iets wat gerechtvaardigd werd omdat de makro contact had met zuid afrika, en de staatsecretaris verantwoordelijk was voor het vreemdelingenbeleid.
Volgens links radicalen is geweld tegen niet-linkse mensen altijd gerechtvaardigd want "zij zijn slecht en wij zijn goed". Dat je dan geen haar beter bent dan wat je bestrijdt geeft ook mooi de hypocrisie van dit soort mensen weer.

Volgens links radicalen is geweld tegen niet-linkse mensen altijd gerechtvaardigd want "zij zijn slecht en wij zijn goed". Dat je dan geen haar beter bent dan wat je bestrijdt geeft ook mooi de hypocrisie van dit soort mensen weer.
In een andere documantaire over de gijzeling in een moskoviets theater door tjetsjeense rebellen zei een van de rebellen dat je geen terrorist bent als je je idealen niet verloochend voor bijvoorbeeld geld of macht.
Ik ben overigens fel tegen RaRa

Volgens rechts radicalen ook, wat is je punt? Radicalen zijn halve garen?

cool story bro

Per definitie heeft een radicaal die geweld gebruikt het idee dat hij als goede tegen het kwade aan het strijden is (rechtvaardiging), ongeacht of de radicaal links, rechts of wat dan ook geallieerd is. Dat lijkt me redelijk logisch?

Ja idd.

Voor sommige mensen moet je ook beargumenteren waarom je de zon heel warm vindt, ik pas daarvoor. Ik heb veel vrije tijd en geduld maar ook weer niet zoveel.

Terroristisch wel, maar een terrorist hoeft niet perse 'slechte' idealen te hebben. Zo zijn er genoeg terroristische groeperingen die na jaren onderdrukking strijden voor hun eigen land. Een terrorist wordt imo meer gekenmerkt door de manier waarop deze opereert: Door relatief kleine investeringen veel schade aanrichten en opgaan in de menigte. Het ondergrondse verzet in WO2 was ook een terroristische organisatie.
Vind wel dat de groep waar jij het over hebt bagger idealen heeft. Het is weer het verhaal dat de 'blanke' westerse man het trucje daar uitvind en vervolgens willen ze er zelf mee aan de haal omdat ze er achteraf achterkomen dat ze te stom waren om het zelf te ontdekken.

Laatst bewerkt:
Daarom is het zulke onzin van WWWilco om het over "linkse radicalen" te hebben alsof ze door hun manier van rechtvaardiging erger zijn dan radicalen met een ander label. Dat is ook de reden waarom Klaas zo reageerde denk ik.

@ Adonis, het hebben van goede of slechte idealen is 100% subjectief.

Daarom is het zulke onzin van WWWilco om het over "linkse radicalen" te hebben alsof ze door hun manier van rechtvaardiging erger zijn dan radicalen met een ander label. Dat is ook de reden waarom Klaas zo reageerde denk ik.

@ Adonis, het hebben van goede of slechte idealen is 100% subjectief.

Ja daarom ook. Maar de TS stelt: "Zijn het terroristen of juist helden die strijden voor hun idealen?"
Een terrorist is gemakkelijk definieerbaar, een held niet. Hij vraagt eigenlijk of je dit nu mensen met een 'goed ideaal' vind of terroristen. Die twee staan volgens mij ook compleet los. Mensen leggen nogal snel het verband tussen niet westerse idealen en terrorisme.

soms heb je een paardenmiddel nodig om verheven doelen te bereiken, helden dus.

soms heb je een paardenmiddel nodig om verheven doelen te bereiken, helden dus.
Met terrorisme bereik je je doelen zeker en vast niet, wel integendeel. In een democratie ga je in de politiek en probeer je de massa te overtuigen van je ideologie. Geweld is binnen een democratie uiteraard geen middel om dat te doen. Dit zal eerder het tegenovergestelde effect hebben op de publieke opinie (een paar uitzonderingen daar gelaten).

Je had die kerel op tv moeten zien van de RaRa. Was gewoon lettelijk de nederlandse justitie aan het uitlachen dat zijn daden verjaard waren en hij wel degelijk de dader was. Gelukkig willen ze die verjaring aanpakken. Trouwens bullshit om makro's in fik te zetten wegens 'idealen'. Ik weet niet meer de precieze reden maar volgens mij produceerde of gebruikte de Makro producten die 'onethische' waren. ten laatste met die debiele acties zorgen ze voor onnodig gevaar van de gewone burger en staan weer een aantal werknemers op straat. Keihard aanpakken die gasten!

Je had die kerel op tv moeten zien van de RaRa. Was gewoon lettelijk de nederlandse justitie aan het uitlachen dat zijn daden verjaard waren en hij wel degelijk de dader was. Gelukkig willen ze die verjaring aanpakken. Trouwens bullshit om makro's in fik te zetten wegens 'idealen'. Ik weet niet meer de precieze reden maar volgens mij produceerde of gebruikte de Makro producten die 'onethische' waren. ten laatste met die debiele acties zorgen ze voor onnodig gevaar van de gewone burger en staan weer een aantal werknemers op straat. Keihard aanpakken die gasten!
Zat ik mezelf ook over te verbazen, dat hij dat gewoon kan zeggen op tv. Ook dat het opblazen van het huis nog wel kan maar op het randje is.
De Makro's werden echter als doelwit gezien omdat er producten uit Zuid-Afrika verkocht werden en die werden als fout gezien. Dat bij het in de brand steken van de panden er nog werknemers aanwezig waren werd als een offer voor het hogere doel gezien en risico van de actie.

Terug
Naar boven