Fitness Seller

Wat vinden jullie van deze TV?

Plasma's gaan eruit in de toekomst. Te hoog elek. verbruik, teveel lawaai, te lomp. Bovendien worden de LCD's steeds beter qua beeldkwaliteit zodat de plasma's op alle vlak hun voordelen verliezen tegenover de LCD's. En op vlak van LCD panels is er geen betere dan Samsung (volgens mij kopen Panasonic en Sony hun panels bij Samsung).

Ik denk juist dat het andersom is T. Plama's zijn wss de toekomst.. De gemiddelde 107 cm plasma verbruikt zo'n 350 watt per uur, maar dat is variabel. Dus als er een actiescene wordt afgespeeld verbruikt tv 350 watt, terwijl bij normale beelden zo'n 200 watt verbruikt wordt per uur. Valt dus reuze mee wat betreft energiezuinigheid.. Eerste generatie plasma tv's waren inderdaad super onzuinig, maar tegenwoordig..

Heeft niets met "Times changin'" te maken. 1024 x 768 op een 107cm beeldscherm is echt crap. Kies dan een kleiner formaat met meer pixels. Kan je een scherm van 2 mtr hebben als de resolutie 640 x 480 is. Heb je gewoon k*t beeld en dat is feit. Heb je 640 x 480 op 3" beeld. Dan is het ****in scherp. Ook een feit.

Conclusie: beter een kleiner formaat met meer pixels, dan een grote met weinig pixels. En dan kom je automatisch bij een LCD en niet plasma.

Je kunt beargumenteren tot je een ons weegt.. ik heb die tv thuis staan en iedereen die m heeft gezien is er weg van. Ziet er gewoon goed uit, het beeld ! .. Als je de reviews er op na leest zul je merken dat ik niet de enige ben ook niet..

Zijn geen argumenten. Dat zijn feiten. Je weet er gewoon niets vanaf. Als je niets gewend bent vind je alles mooi. Maar goed ik wil je tv niet afkraken. Er zijn alleen veel scherpere TV's voor dat geld.

Argumenten bestaan uit feiten.. Ik snap je verhaal wel over resolutie bij aantal inches.. Maar ik ga geen kleinere tv kopen omdat ik dan iets scherper beeld heb. Ik weet ook wel dat ik voor 600 euro een full hd, kleinere tv had kunnen krijgen.. dat is gewoon niet waar ik op zoek naar ben. En trust me ik ben echt wel wat gewend. Deze tv heb ik sowieso niet zelf gekocht (lees: betaald) anders zou het wel een pioneer of panasonic plasma geworden zijn.

Ik denk juist dat het andersom is T. Plama's zijn wss de toekomst.. De gemiddelde 107 cm plasma verbruikt zo'n 350 watt per uur, maar dat is variabel. Dus als er een actiescene wordt afgespeeld verbruikt tv 350 watt, terwijl bij normale beelden zo'n 200 watt verbruikt wordt per uur. Valt dus reuze mee wat betreft energiezuinigheid.. Eerste generatie plasma tv's waren inderdaad super onzuinig, maar tegenwoordig..
Oud nieuws maar toch nog relevant volgens mij:

Plasma-tv dreigt onderspit te delven

Vraag naar huiskamervriendelijke afmetingen wordt superieure techniek fataal

Met de strijd tussen Blu-ray en HD DVD is het makkelijk te vergeten dat er nog een andere strijd woedt: die tussen plasma- en lcd-tv's. Met steeds goedkopere en grotere lcd-televisies wordt het moeilijk voor plasma om aan te haken.

Nu uitzendingen in high definition en Blu-ray/HD DVD-schijfjes steeds dichterbij komen, stijgt de vraag naar HD-televisies. De gemiddelde consument wil wel HD kunnen bekijken, maar op een relatief klein scherm. Met klein bedoelt men minder dan 105 cm diameter. Het is voor plasmafabrikanten echter erg duur om kleine schermen te maken die toch volwaardig HD aankunnen.
Volgens experts ziet de toekomst er niet rooskleurig uit voor de verkopers van plasmatelevisies. Met de recent aangekondigde eindejaarsacties op lcd-televisies zullen naar verwachting erg weinig plasmatoestellen verkocht worden. Chunghwa Picture Tubes is een van de eerste bedrijven die onlangs besloten over te schakelen naar de productie van lcd-schermen.
Panasonic, Samsung en LG Electronics verkopen beide producten, terwijl Matsushita, Hitachi en Pioneer rotsvast in plasma blijven geloven. De reden die ze daarvoor aanhalen is de beeldkwaliteit. Deze zou bij schermen groter 120 cm diameter nog altijd opmerkelijk beter zijn dan bij lcd.
Dat maakt de grote plasmatoestellen de ideale metgezel voor Blu-ray of HD DVD. Maar de vraag naar dergelijke toestellen blijft erg klein. Gezinnen willen meer huiskamervriendelijke afmetingen.
Omdat de makers van plasma-tv's gedwongen worden hun prijzen op kleinere modellen te verlagen, zullen hun winstmarges ook sterk dalen. Dat maakt het vrijwel onmogelijk om grote investeringen te doen, waardoor op termijn lcd de enige overwinnaar zal worden.

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=63165

• Topic Starter Topic Starter
Ok, heb em vandaag gekocht.. woensdag komen ze em brengen.. :D

ik heb ongeveer de zelfde, werkt zeer goed en geen schaduw door het fijne matte beeld.

Heb een paar weken terug een 50 inch Full HD samsung plasma gekocht. Echt een super beeld, beter dan de meeste lcd's die ik gezien heb. Ja stroom verbruik is erg hoog. Zelf kijk ik niet heel veel tv, dus voor mij is dat niet zo een probleem.

Ik heb toevallig gister de LE40A656 besteld ;)
Samsung = top!

Leuk ding, ik heb laatst een nieuw model van Sharp gekocht, had hiervoor ook een sharp en die beviel me prima.

Ongeveer dezelfde stats als die tv, alleen 100 euro goedkoper

Een beamer moet je kopen! Bij mij thuis projecteren we op een muur van 4 op 2 meter! Heerlijk! (enkel HD films huren dan wel)

• Topic Starter Topic Starter
Heb niets te klagen over de TV.

samsung is altijd goed :) ik heb zijn grote broer de LE52A656, bevalt prima!

Terug
Naar boven