XXL Nutrition

Wat vinden jullie ?

NXTLVLFENO

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Beste DBB leden.

Inmiddels train ik zo'n 10 weken volop, en het is het heerlijk!

Ik heb me altijd aan het volgende schema gehouden wat voor mij prima was:

Dag 1 :
Borst - Triceps - Buik (15 min)

Dag 2 :
Rug - Biceps - Buik (15 min)

Woensdag altijd RUST

Dag 3 :
Benen - Schouders - Buik (15 min)

Vrijdag is herhaling dag 1

2x per maand heb ik zondags een cardio dag.

Wat je dus ziet is dat ik elke week 1 dag , 2x doe.. dit beviel mij prima en ik heb op deze manier ook een aanzienlijke progressie geboekt.

Nu ik merk dat mijn spierkracht weer aan het terug komen is ( Ik heb voorheen topsport beoefent) wil ik mijn schema iets omgooien en mijn borst en rug wat meer aanpakken.

Samen met mijn sportmaatjes hebben we het volgende bedacht.. en ja hier komt het discussie punt van onze groep en daar wil ik nou graag jullie mening over horen.

Ma :
Rug - Biceps óf Rug triceps

Di : Borst Triceps óf Borst Biceps

Woe ; rustdag

Do : Rug - schouders

Vrij : Borst Benen.

Mijn discussie punt ligt vooral op de Maandag en Dinsdag.

Ik heb zelf ervaren in de afgelopen weken dat als ik een lekkere borst dag heb gehad ik wat minder kracht over had in mn triceps. wat natuurlijk logisch is omdat bij borst training ook veel triceps kracht komt kijken.
Wat dus mijn punt is. ik wil meer kracht overhouden voor mijn biceps en triceps oefeningen nadat ik mijn borst of rug helemaal heb afgepeigerd.

MAAAAAR....

Als ik mijn borst met biceps train en mijn rug met triceps train, heb ik over het algemeen alleen op woensdag, zaterdag en zondag rust voor mijn armen..

Opzich is mijn spierherstel goed. ik krijg voldoende eiwitten binnen. en heb bijna nooit meer echt spierpijn.. af en toe heel lichtjes..

Wat is jullie mening hier over?

Adviseren jullie om gewoon borst en triceps en rug en biceps bij elkaar te houden voor optimaal resultaat. of kan zo'n variatie prima uitpakken ?

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite met het lezen van dit topic!

Dat kan, er zijn er veel die dit doen. Al zie ik de toegevoegde waarde niet om kracht te sparen voor biceps, triceps oefeningen (isolatie). Komt toch gewoon op hetzelfde neer als dat je het normaal zou doen. Het streelt enkel mss je ego wat omdat je die paar kg meer kunt pakken. Gewicht op isolatie oefeningen boeit toch niet? Bouw liever een sterke deadlift/squat.;)

Ik vind borst en rug lekker op 1 dag, doe dat nu zo sinds een maandje op maandag en vrijdag.
Dinsdag is rust, woensdag is schouders en armen en donderdag benen.
Buik 2x per week na ma en do.

Terug
Naar boven