AndroidHealthClinic

Wat welke dag?

seaj79

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
74kg
Hey,
In een ander topic zag ik staan dat je je schouders niet na een rug dag moet doen (achterkant schouders).

Ik wil een nieuw schema in elkaar zetten, maar weet nog niet of ik 1 spier(groep) of 2 per dag pak.

Vragen:
Welke spieren kun je goed op 1 dag pakken en welke juist niet?
Welke spier(groep)en moet je niet na welke doen? (achterkant schouders dus niet na rug. Borst niet na voorkant schouders? What else?)

Thanks!

Een driedaagse split is voldoende
Ma: rug+biceps
Wo: borst+triceps
Vrij: benen+ schouders

Het hoeft niet allemaal moeilijk te zijn!

Ik pakte zelf achterkant schouder altijd met rug mee, de andere schouderkoppen kun je gewoon samen op een dag doen dan.

En die laatste vraag kun je wel voor jezelf beantwoorden met een beetje logisch denken toch?

• Topic Starter Topic Starter
En makkelijk kan helaas ook niet altijd.

Ik kan 5 dagen in de wk sporten.
Als het kan op dinsdags en zaterdags met een vriend van me, en door andere verplichtingen kan ik donderdags en zondags niet.

Mijn schema ziet er als volgt uit:

Ma: ??
Di: Schouders (met maat, die dan schouders doet)
Wo: ??
Do: rust
Vr: ??
Za: Benen (met maat, die dan benen doet)
Zo: rust

Gezien mijn mogelijkheden, welke spieren kan ik dan het best op welke dagen doen?
Wat op maandag, woensdag en vrijdag?
1 dag borst, 1 dag rug en 1 dag biceps?
Of combineren, en dan een dag over hebben voor bv full-body?
Welke spieren wel of niet na elkaar?

Bij voorbaat dank!

welke spieren wel en niet na elkaar, dat hangt allemaal af van de secundaire spieren die je meeneemt en je moet na je training niet alleen de primaire spieren(doelbewuste getrainde spieren) laten rusten maar ook je secundaire. Wat zijn nu die secundaire spieren die je bji een training meeneemt? Wel bij een rugtraining ga je biceps secundair meepakken, borsttraining triceps, rugtraining benen(maar dat kan vermeden worden), benen training rug(kan niet vermeden worden of je hebt een cutschema), bij rug pak je achterkant schouders ook nog mee, bij borst voorkant schouders. Bij een schouder training kan je vannalles meepakken afhankenlijk van je oefeningen, dat kan gaan van bovenkant rug(ken de specifieke namen niet), tot bovenkant borst, biceps, triceps en dan heb je zowat alles denk ik gehad;)

Maandag: Rug
Vrijdag: Borst

Triceps kun je met schouders of borst meepakken en biceps met rug. En die dag over zou ik gewoon extra rust nemen.

Als je echt graag een dag extra wil kun je eventueel woensdag nog een training doen om kuiten en buik serieus aan te pakken. En je benen kunnen extra training ook wel hebben eventueel

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks Daster!

Dan wordt het:

Maandag RUG
Deadlift 12-10-8-6
Pull-up 3x failure,
Bent-over rows 12-10-8
Pull-down 12-10-8
Shrugs 12-10-8

Dinsdag SCHOUDERS
Military press 12-10-8-6
Upright rows 12-10-8
Lateral raises 12-10-8
Arnold press 12-10-8

Woensdag ARMEN
Close grip bench press 12-10-8
Skull crushers 12-10-8
Standing EZ curl 12-10-8
Preacher curl 12-10-8
Hammer curl 12-10-8

Vrijdag BORST
DB Bench press 12-10-8-6
Incl DB bench press 12-10-8
DB flyes 12-10-8
Chest dips 12-10-8

Zaterdag BENEN
Squads 15-12-10-8
Leg press 15-12-10
Leg curl 15-12-10
Lunges 15-12-10
Calfs 15-12-10

Commentaar?

Ja nu doe je het dus toch anders dan ik zei... ;)

Als je armen op donderdag pakt heb je daar vrijdag last van omdat je je triceps bij je borst gebruikt

---------- Post added 2 July 2012 at 13:59 ----------

Doe je achterkant schouder gewoon met je rug mee, en doe triceps samen met schouder.

En ga je eventueel woensdag speciaal terug voor biceps/kuiten/buik oid. Of je pakt je biceps met borst mee

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven