MuscleMeat

Water retentie

BulkingTMS

Dutch Bodybuilder
Waardering
24
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
11%
Ik lees veel tegenstrijdige berichten hoe je nou water retentie voorkomt, of er vanaf komt.
Het meeste lees ik dat het te maken heeft met de koolhydraat inname maar hier heb ik nog geen bewijs van gezien.
Dus weet iemand precies hoe dit in zijn werk gaat?

Kijk eens na hoeveel "verborgen" zout je consumeert. Bv. broodbelag kipfilet bevat soms erg veel zout, alsook sommig brood. Ik koop bv. kipfilet-beleg met verlaagd zoutgehalte.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk eens na hoeveel "verborgen" zout je consumeert. Bv. broodbelag kipfilet bevat soms erg veel zout, alsook sommig brood. Ik koop bv. kipfilet-beleg met verlaagd zoutgehalte.

Ah oke, en hoeveel mg zout zou dan al genoeg zijn voor het retenteren van vocht?

Als je elke dag zout eet, ongeveer eenzelfde hoeveelheid, houd je geen vocht vast.
Zout zorgt alleen voor dat je vocht vasthoud, als je de ene dag ineens meer zout inneemt dan normaal.

• Topic Starter Topic Starter
Duidelijk!

Dit heeft dus weinig tot niets met mijn kh inname te maken?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, sommige mensen merken dat ze dat wel doen bij een hogere koolhydraat inname, de ander merkt er niks van.

Probeer voor jezelf uit te zoeken wat werkt. Soms als je veel water drinkt kan het ook eens helpen om dit eventjes te minderen (andersom ook).

- minder zout consumeren
- low/no carb dagen implementeren
- bepaalde supplementen
- aantal dagen heel veel water drinken en dan 1 a 2 dagen zo min mogelijk.

Maar nogmaals een drogere look door vochtafdrijving is altijd maar van tijdelijke aard en is niet echt iets wat je constant kan vasthouden.

Terug
Naar boven