MuscleMeat

We keep on growing.. URGENT

BB General

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
84kg
Hallo allemaal,

Ik ben een enige tijd oflline geweest wegens een verkeersongeluk die ik heb gehad. Ik heb verschillende fracturen aan mijn benen opgelopen waardoor ik nu nog steeds bezig ben met mijn herstel(revalidatie). Ik kan en mag mijn benen volledig belasten alleen loop ik nog steeds met behulp van krukken. Kwestie van afbouwen. Ben heel lang niet mobiel geweest waardoor ik wat ben aangekomen in mijn vetpercentage en spiermassa heb kwijtgeraakt.

Ik heb vrij veel ervaring met trainen en ook ben ik me er nog steeds van bewust wat ik moet/mag eten en hoeveel ik moet eten. Mijn vraag is het volgende; Kan ik mijn vetpercentage verlagen door nu op mijn voeding te gaan letten en krachttraining thuis uit te gaan voeren. Cardio bestaat alleen uit fietsen tijdens fysiotherapie. Meer aan cardio kan ik voorlopig niet vanwege mijn situatie. Kan dit? De reden waarom ik deze vraag stel is vrij simpel. Ik ga er namelijk energie, tijd en geld insteken dus ik bedacht me dat ik het beter eerst aan jullie kon voorstellen en vragen zodat ik weet waar ik aan begin en weet of het uberhaupt wel te doen is.

Ik bedank jullie allemaal alvast vriendelijk voor jullie tijd en aandacht.

Laatst bewerkt:
Ja ik denk wel dat je je vetpercentage kan verlagen door middel van voeding/krachttraining, sowieso als je meer reps doet met iets lager gewicht.
Welk voedingsschema wil je gaan aanhouden?

Kort maar krachtig: Ja.

Zeker, als je al hebt getraind heb je een zeker 'spiergeheugen' je zult redelijk snel weer naar je oude niveau groeien. Doordat je je toch wel inspant en niet teveel (maar zeker niet te weinig) eet zul je ook iets vet kunnen verliezen.

Lijkt me goed, ik zou je zelfs aanraden om geen cardio te doen.

• Topic Starter Topic Starter

Zeker, als je al hebt getraind heb je een zeker 'spiergeheugen' je zult redelijk snel weer naar je oude niveau groeien. Doordat je je toch wel inspant en niet teveel (maar zeker niet te weinig) eet zul je ook iets vet kunnen verliezen.

Ja ik denk wel dat je je vetpercentage kan verlagen door middel van voeding/krachttraining, sowieso als je meer reps doet met iets lager gewicht.
Welk voedingsschema wil je gaan aanhouden?

Lijkt me goed, ik zou je zelfs aanraden om geen cardio te doen.

Vriendelijk bedankt voor de snelle reacties! Ik heb vrij veel tijd is het dan verstandiger om 1 spiergroep per dag te trainen of toch een combinatie van een grote spiergroep met een kleine spiergroep?

Ik denk dat je in begin een beetje moet gaan spelen met gewichten, wat je kracht op dit moment is en zo , zou een simpel trainingsschema volgen.
Na 2 weken kan je zien wat je doet, je zegt zelf dat je veel tijd hebt, dus kan je een veel uitgebreider traingsschema volgen waar meer tijd in zit.

succes!

Vriendelijk bedankt voor de snelle reacties! Ik heb vrij veel tijd is het dan verstandiger om 1 spiergroep per dag te trainen of toch een combinatie van een grote spiergroep met een kleine spiergroep?

Ik zou veel compound oefeningen pakken, dat werkt ook beter als je nog probeert wat vet te verliezen. Maar zoals gezegd, kijk eerst even aan hoeveel gewicht je kan daarbij kan pakken en bouw het langzaam op.

Ik zou veel compound oefeningen pakken, dat werkt ook beter als je nog probeert wat vet te verliezen. Maar zoals gezegd, kijk eerst even aan hoeveel gewicht je kan daarbij kan pakken en bouw het langzaam op.

Oke, is het verstandig om tijdens het cutten melk te gaan drinken? Ik weet dat ik in mijn voorgaande cutfases alles met water ging mixen. Dus ook zo mijn ochtendontbijt, Whey + Brinta + Water.

Ik weet dat Melk lactose bevat en niet aanbevolen is tijdens het cutten. Maar ik zou toch wel Melk willen drinken vanwege mijn situatie. Zou ik dan aan Magere melk moeten denken? Mag dat tijdens het cutten of mag ik ook gewoon halfvolle melk hebben?

Als je melk alleen vanwege Calcium wil drinken, dan kan je beter Calcium in pillenvorm nemen (of multivitamin voor sporters)
En als je zo sportief was, waarom ben je dan een tijdje niet mobiel geweest? Al zou ik op krukken lopen, dan ging ik nog steeds naar de gym of eventueel thuis trainen

Als je melk alleen vanwege Calcium wil drinken, dan kan je beter Calcium in pillenvorm nemen (of multivitamin voor sporters)
En als je zo sportief was, waarom ben je dan een tijdje niet mobiel geweest? Al zou ik op krukken lopen, dan ging ik nog steeds naar de gym of eventueel thuis trainen

Mijn vraag was is het verstandig om tijdens het cutten Melk op je voedingsschema te hebben staan. En ja idd, ook vanwege Calcium.
Ben ik jou een leugen schuldig Nigma? Nee. Dan zou je er niet van uit hoeven te gaan dat ik niet de waarheid spreek. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen details erbij gezet. Ik heb ernstige letsel opgelopen en complicaties gehad waardoor ik een lange periode immobiel was.

Ik zei niet dat je liegt gast ;) Ik zou eerst maar zorgen maken om goed eten en snelle volledige herstel (neem eventueel goeie sporters multivit erbij met 200%+ aan ADH calcium) en dan goed in je trainingen terug komen....dan pas zorgen maken om dat beetje body fat :D

Is er iemand die mij nog kan vertellen of Melk op mijn voedingsschema mag staan tijdens het cutten. Eventueel Magere Melk. Alvast bedankt.

Ik denk zelfs dat je tijdens een clean bulk nog wel je vp kan verlagen, aangezien je als je vroeger een goede basis hebt opgebouwd dit heel snel weer terug gaat komen, zo snel dat je spiermassa zo hard groeit dat ondanks je vet massa wel toeneemt je vp toch omlaag gaat.

Toen ik net begon met trainen ging mijn gewicht de eerste 2 maanden ook omhoog terwijl mijn vp daalde, ik kan met niet anders voorstellen dat dit met iemand met spiergeheugen niet zou kunnen.

Zwemmen! Dat is nu ook mijn cardio met een gescheurde bicepspees. Desnoods opzoeken waar je fysiozwemmen kan doen. In mijn sportschool zie ik ze ook met krukken en al naar het zwembad gaan en daar revalideren in het water.

En melk verhoogt je IGF niveau's zo met 10-20% en meer igf is goed voor herstel van botten psieren en aanhechtingen. Ik zou melk er niet uitgooien.

Heeft iemand een idee met wat ik tonijn kan vervangen... Ohh man, het gaat er echt niet meer in... Rekening houdend dat whey, kip, biefstuk, vis, magere kwark al op mijn menu staat..

Laatst bewerkt:
Niemand??

Terug
Naar boven