AndroidHealthClinic

WEB key aan en geen draadloos internet meer!??!

eduardjanssen

Huge Freak
Waardering
0
Zodra ik de webkey aan zet zodat niet iedereen zomaar op mijn draadloos internet kan, heb ik geen internet meer op de laptop (draadloos). Heeft iemand enig idee hoe dat komt en hoe ik dat verhelpen kan?

De router en het kaartje zijn van het merk SMC [barricade Turbo]

kan aan veel zaken liggen

je hebt die key gekregen als je op de router aanlogt veronderstel ik , heb je die key dan ook ingegeven in de configuratie van je netwerkkaart ??

• Topic Starter Topic Starter
:P. I've lost you.

Wat ik doe ik naar ms prompt gaan en dan 'ip config' intypen en dan standaard gateway ip in explorer typen en dan kom ik op een site waarmee ik instellingen kan aapassen/ veranderen en daar heb ik die webkey enabled maar daarna had ik geen internet meer op de laptop. Hierna heb ik met de vaste PC de webkey weer enabled waardoor ik weer draadloos internet had.

eduardjanssen zei:
:P. I've lost you.

Wat ik doe ik naar ms prompt gaan en dan 'ip config' intypen en dan standaard gateway ip in explorer typen en dan kom ik op een site waarmee ik instellingen kan aapassen/ veranderen en daar heb ik die webkey enabled maar daarna had ik geen internet meer op de laptop. Hierna heb ik met de vaste PC de webkey weer enabled waardoor ik weer draadloos internet had.

Met de rechtermuisknop klikken op het wireless netwerk icoontje in je taakbalk, vervolgens klikken op 'Beschikbare draadloze netwerken weergeven' vervolgens klikken op je eigen netwerk. Als het netwerk beveiligd is moet je tweemaal de key invoeren.

euhm , die standaart gateway is de router zelf , dan ben je dus op een internet lijkende pagina die de configuratie van jou router toelaat

als je daar een encriptie insteld dien je die Key te copieren en deze toe te voegen aan de instellingen van je netwerk

start --> config. scherm --> netwerk verbindingen --> draadloos netwerk rechter muisknop --> instellingen --> dan neem je daar ...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bekijk in dat kadertje elke mogelijke instelling en daar gaat wep encriptie ergens bijstaan en daar kan je dan die key invullen

Nee, ik kan een ip adres ingeven die hij moet nemen en een standaard gateway. Maar nergens staat dat ik een WEBkey kan ingeven :(. Bedankt voor de moeite :thumbs:.

boven zei:
Met de rechtermuisknop klikken op het wireless netwerk icoontje in je taakbalk, vervolgens klikken op 'Beschikbare draadloze netwerken weergeven' vervolgens klikken op je eigen netwerk. Als het netwerk beveiligd is moet je tweemaal de key invoeren.

:D Hij geeft geen enkel netwerk weer daar. Gewoon allemaal donkergrijs.

Little Me zei:
modem en router ff resetten

geef me eens het juiste type van router aub

Ik denk dat het komt omdat het wordt overgenomen door software van de router zelf. Ik heb namelijk 3 netwerken beschikbaar. Die van mijn buurman :D , nog een??? en die van mijzelf.

eduardjanssen zei:
Ik denk dat het komt omdat het wordt overgenomen door software van de router zelf. Ik heb namelijk 3 netwerken beschikbaar. Die van mijn buurman :D , nog een??? en die van mijzelf.
surf dan maar met de buren mee , en euh download ff een hoop illegale troep dan :D

ontopic : ik ga dat ff volledig uitpluizen voor jou dus ff geduld en sebiet komt alles ok

:cool:

:) thnx dude. Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Little Me opnieuw punten kan geven. :(

hehe :D moet even wachten dan de karma.

Thnx dude.

probleem al opgelost ?

ok dan heb je messenger ??

je moet de WEB key wel op de vaste pc EN op de laptop invoeren he? kan niet uit je verhaal opmaken of je dat hebt gedaan. anders gaat het niet werken natuurlijk :)

Terug
Naar boven