MuscleMeat

Weer fijne maatregelen:(

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
nu.nl/economie | 'Autorijden wordt duurder'

Fijn joh. Ben aangewezen op een auto van de zaak (werk 100 km verder).
Betaal netjes mijn bijtelling, gaan ze die ook weer verhogen.
Kost me gewoon weer 30 uro per maand extra ofzo.
Ziekte kosten gaan 20-30 euro omhoog.
Dus gewoon 70-90 euro meerkosten weer volgend jaar.
BTW van 19 naar 20%.
Alles word duurder volgend jaar.

Nee het gaat goed met NL:mad:

tja en stel dat je ziek word of zo iets dan betaal je ook weer een eigen risico van 150 euro en je noclaim gaat er vanaf ook 250 euro .....dus als je niet ziek word kost je dat dus gewooon ook die 250 euro dus het is meer wat het je kost.

Het word tijd voor een landelijke staking

mocht het een troost zijn, in België is het net zo erg hoor ;)

Daarnaast wordt het btw-tarief verhoogd van negentien naar twintig procent, wat twee miljard euro zou opleveren dat wordt gebruikt voor verlaging van de ww-premies. Daardoor zou arbeid goedkoper moeten worden, wat meer mensen aan werk moet helpen.

WW premie dus omlaag. Je gaat er dus ook nog op vooruit. Maar verder is het gewoon knoeien wat er nu gebeurt. Economische opleving en alsnog loopt de koopkracht terug.

O, wat een kneus is die Bos toch. Ik zie eigenlijk bijna alleen maar belastingverhogingen. De verlaging van de ww-premie wordt niet gespecificeerd dat betekent vast niet dat hij erg substantieel wordt. En laten we in plaats van de pensioenleeftijd verhogen het extra aantrekkelijk maken om met pensioen te gaan. :rolleyes:

De overheid wordt dus alleen maar groter, gevolg meer bureaucratie, minder innovatie, minder koopkracht. Goed werk Woutertje!

Iedereen klaagt wel, maar het is simpel. Als iedere partij zich maar bezighoud met binnenlandse politiek en er geen woord over Azie gerept is, dan komen dit soort maatregelen voor het volk als een verrassing.

Ons eten wordt ook masaal duurder omdat chinezen erop los eten, ons koper, noem maar op. Dat betekend dat je collectief moet inleveren om op lange duur economisch te kunnen groeien.

Als je nu de VVD mentaliteit volgt, hou je geen Nederlands bedrijf meer over, wordt slechts een klein deel v/d bevolking kapitaal krachtig, en verplaatst het hele circus zich naar het oosten. Want je denkt toch niet dat Grootmachten rekening houden met die 10.000 werknemertjes hier als er een globale topinverstering tegenover staat.

En dan zit je hier over 20 jaar met een onttrokken land, probeer dan nog maar eens een inhaalslag te maken.

Dan zijn die luttele procentjes van nu ook lachertjes. Op den duur worden huizen ook goedkoper, want op een geven moment brengen mensen het niet meer op, zoals nu ook in de States. Vastgoed wordt niet oneindig meer waard. Het vertrouwen wordt door de extreme stijging gewoon minder.

Dus de belastingen moeten omhoog omdat de grondstofprijzen stijgen? :scratch:

En met de VVD mentaliteit is slecht voor het bedrijfsleven??

Hmm, interessante visie Marky.

Dus de belastingen moeten omhoog omdat de grondstofprijzen stijgen? :scratch:
De staat koopt natuurlijk enorm veel, zowel direct als indirect. Stijgingen in olieprijs zorgen voor stijgingen in productprijzen die de overheid moet kopen. Dus indirect kan het zeker wel. Aangezien auto's werden genoemd: asfalt is ook niet gratis. Als dat duurder wordt, dan kost het de overheid meer om wegen aan te leggen en te herstellen. Niet iets waarvan ze kunnen zeggen: "doe maar een baantje minder".

En met de VVD mentaliteit is slecht voor het bedrijfsleven??
De VVD mentaliteit is nooit slecht voor de leiders in het bedrijfsleven, maar vaak wel voor de werknemers. Ik zit nu zelf ook in een outsourcing project, waardoor mijn afdeling binnen nu en 3 jaar van 25 naar 5 man terug gaat. En die banen gaan naar de Filippijnen, dus niet dat Nederland er nog iets aan heeft. De VVD zoals het vroeger was (de laatste jaren volg ik het toneelspel niet meer) had hier een groot voorstander van geweest.

• Topic Starter Topic Starter
Het is gewoon schandalig hoe snel de laatste tijd alles duurder word.

Levensmiddelen, autorijden, ziektekosten enz enz.
Is niet normaal meer.
Wij betalen hier meer aan ziektekosten dan dat ze in andere landen verdienen.
Vind ik persoonlijk erg ver gaan.

Die militaire missie kosten miljarden.
Ontwikkelingshulp idem dito.
Koningshuis, mega groot regeringsapparaat idem.

Pak dat maar aan, voordat ze weer bij mij in de knip zitten.
Volgend jaar zijn mijn vaste lasten ca. 1800 euro per maand. Spijt me echt, maar als je 10 jaar geleden tegen iemand had gezegd dat je vaste lasten (zonder eten/drinken) had van 4000 gulden hadden ze gedacht je multimiljonair was.

Wij betalen hier meer aan ziektekosten dan dat ze in andere landen verdienen.
Vergeleken met Bangladesh wel, ja. Vergelijk het eens met een echt land.

We kunnen natuurlijk de kosten heel erg drukken, zoals in de VS gebeurt. Dat werkt voor de bevolking prachtig... tot het een keer in elkaar stort. Dan trek ik liever nu even een paar jaar de broekriem aan, dan dat ik tot mn 40e als een koning leef -- en dan door een beurskrach of hypotheek-fiasco aan de bedelstaf kom.

Levensmiddelen die duurder worden :scratch: Nederland is in Europa 1 van de goedkoopste landen, pas sinds kort stijgen de prijzen weer enigzins.

Zorgstelsel is wel gestoord duur, geen enkele regering heeft tot nu toe de bureaucratie echt doelgericht aangepakt. Maar ja, bureaucraten die bureaucraten moeten aanpakken. Gaat niet werken volgens mij.

Levensmiddelen die duurder worden :scratch: Nederland is in Europa 1 van de goedkoopste landen, pas sinds kort stijgen de prijzen weer enigzins.

Zorgstelsel is wel gestoord duur, geen enkele regering heeft tot nu toe de bureaucratie echt doelgericht aangepakt. Maar ja, bureaucraten die bureaucraten moeten aanpakken. Gaat niet werken volgens mij.

Tja, maar wat is duur? Volgens mij is die discussie enkele maanden geleden al gevoerd: de werkelijke kosten van gezondheidszorg zijn vele malen groter dan wij hier in NL betalen via onze ziektekostenpremies. Natuurlijk wordt een deel betaald uit andere potjes (lees: van andere premies of belastingen), maar het is nu eenmaal heel erg duur.

Als ik me goed herinner betaalt de gemiddelde amerikaan (die daadwerkelijk een verzekering heeft) rond de $6500 per jaar aan ziektekostenverzekering. Dat is behoorlijk veel meer dan hier, dus zoveel recht op zeuren hebben we niet.

Haha dat denken misschien de mensen.
C1000 hier op de hoek is een goede bekende van ons, en hij doet wel eens een boekje open. Niks goedkoper als paar jaar terug.
En ik heb het niet over boodschappen in andere europese landen, maar Duitsland is ook een stuk goedkoper als hier kwa boodschappen hoor.

Plus ziektekosten lijken wel mee te vallen, maar je betaald ook een deel buiten die 130 euro om per maand.
Volgend jaar zit je gewoon op een 150 euro per persoon.

Maar dat komt ook omdat een dag ziekenhuisopname 600-750 euro kost. Een belachelijke prijs.
Maar is niet raar, want bepaalde grote ziekenhuizen krijgen 500 miljoen per jaar om te besteden aan vernieuwing/onderhoud, en dat maken ze ook altijd op, dus alles word duurder. Net als met medicijnen, waar we gewoon mee genept worden.
Salarissen van bestuurders bij ziekenhuizen en dergelijke (zwager heeft 8 jaar lang salarisadministratie gezeten voor het Radboud).
Onkosten vergoedingen van meer als 25.000 euro per jaar voor alleen vervoer en dergelijke.
Interim bestuurders die 25.000 euro per maand verdien voor 10 uur per week.

Daarom gaan wij naar de kloten!

Ah de C1000 bedrijfsleider weet het beter dan instanties die zulke prijzen bijhouden? Get real, Richard. In vergelijkingen wordt al jaren een vast mandje van boodschappen naast elkaar gezet en Nederland is zelfs enige jaren het goedkoopste land geweest van de landen die met elkaar worden vergeleken.

Maar dat komt ook omdat een dag ziekenhuisopname 600-750 euro kost. Een belachelijke prijs.

En dat bepaal jij, omdat je zo diep in de ziekenhuiswereld zit? Zal het goedkoper kunnen? Natuurlijk. Maar als ik moet kiezen tussen een dagje hier in het ziekenhuis voor E650, of een weekje in Zimbabwe voor E0,03, dan weet ik wel wat ik kies.

..
Eten en drinken is zo duur nog niet in Nederland. Onze prijzen liggen tien procent onder het Europese gemiddelde.

Het is goedkoop boodschappen doen in Nederland
Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde gegevens van Eurostat, het statistiekbureau van de Europese Unie (EU). Vooral zuivelproducten als melk, kaas en eieren zijn hier goedkoop. Alleen de prijs van vlees ligt boven het Europese gemiddelde.
Denemarken is het duurste EU land. Daar betaal je tweeënhalf keer zoveel voor een gevuld winkelmandje als in Bulgarije, het goedkoopste land

Inkomen
Uit eerder onderzoek van Eurostat bleek al dat Nederlanders een aardig inkomen hebben. Ons land heeft het op twee na hoogste bruto binnenlands product (bbp) per inwoner. Bovenaan staat Luxemburg, gevolgd door Ierland. De Oost-Europese nieuwkomers scoren niet verwonderlijk het laagst.
Bij de berekening van het bbp wordt overigens geen rekening gehoud en met de belastingdruk. Die lag in Nederland, eveneens volgens Eurostat, in 2005 iets onder het Europese gemiddelde.

Elsevier.nl - Europese Unie - Nederlandse boodschappen helemaal niet duur

Zo slecht hebben we het dus

Nog wat feiten :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op deze lijst ook de Oost Europese landen, als je kijkt naar West Europa staat Nederland bij de goedkoopste landen. Duitsland is duidelijk niet goedkoper dan Nederland.

En dat bepaal jij, omdat je zo diep in de ziekenhuiswereld zit? Zal het goedkoper kunnen? Natuurlijk. Maar als ik moet kiezen tussen een dagje hier in het ziekenhuis voor E650, of een weekje in Zimbabwe voor E0,03, dan weet ik wel wat ik kies.

Wij werken veel voor ziekenhuizen (30% van onze jaar omzet). En als wij een oplossing aandragen van 50 euro per kamer (tel 1000 kamers) en hun kiezen dan voor een duurdere variant (250 euro) omdat hun budget opmoet dan weet ik genoeg ja.

Plus ik ben bekend wat die mensen zoal verdienen (mijn zwager had controle over 8000 salarissen van schoonmaakster tot directeur).
En geloof mij maar, dat mag gerust wat minder zijn.

Ziekenhuisopname in Belgie en Duitsland is wat ik hoorde maar de helft. En de lonen in duitsland liggen niet echt lager en in Belgie denk ik ook niet.

Het gras is altijd groener........

Terug
Naar boven