MuscleMeat

Weer fijne maatregelen:(

• Topic Starter Topic Starter
Het gras is altijd groener........

Is ook echt zo. Duitsland is alles mooier:D
Ik wil ook wel, maar de vrouw niet.
Dus dan heb je een dilemma. Denk dat 10% van mijn kennissen en vrienden er ook al woont, dus dat scheelt wel.
En idd 50% komt binnen 10 jaar terug.
Maar toch, dik geld overgehouden dan.

Ach ik accepteer alles maar weer.
Ik weet gewoon dat ik aankomend jaar minimaal 150 euro netto meer moet gaan verdienen, dus mijn baas is aan zet:D

Jammer dat er in Duitsland zoveel Duitsers wonen :D

tijd om wat bij te gaan klussen op zolder misschien?
field_zolder2.jpg

WW premie dus omlaag. Je gaat er dus ook nog op vooruit. Maar verder is het gewoon knoeien wat er nu gebeurt. Economische opleving en alsnog loopt de koopkracht terug.

Zucht, er is geen economische opleving. We leven wederom op een zeepbel..let maar op. Ik zie het op de beurs maar al te veel dat een klein gevalletje de beurs kan laten klappen.

Men wilt ons laten geloven dat het economisch goed gaat, zodat we juist meer gaan uitgeven om zodoende de economie idd op te laten leven. Maar binnen een korte tijd zullen we zien hoe sterk onze economie is.

Ik ben het niet eens met deze begroting, omdat het weer gebaseerd is om de minder bedeelde beter eruit te laten komen en degene die juist de economie draaiende houden te benadelen. Zo wordt de generale pardon wel een heel erg zuur nasmaakje.

General pardon was bij voorbaat al iets om te mislukken net als dit kabinet:D

Geef het nog een 1/2 jaar tot 1 jaar en we mogen weer kiezen.

Wij werken veel voor ziekenhuizen (30% van onze jaar omzet). En als wij een oplossing aandragen van 50 euro per kamer (tel 1000 kamers) en hun kiezen dan voor een duurdere variant (250 euro) omdat hun budget opmoet dan weet ik genoeg ja.
Denk je nu echt dat, als er gesneden moet worden, dat daarop gebeurt? Nee, dan wordt er beknibbeld op de kleine nuttige dingen. Niet de grote prestigeprojecten, e.d. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Met dat gegeven in de achterhoofd: liever dat ze teveel geld weggooien aan nutteloze dingen, dan dat ze ze doen van het budget van mijn daadwerkelijke zorg.

Plus ik ben bekend wat die mensen zoal verdienen (mijn zwager had controle over 8000 salarissen van schoonmaakster tot directeur).
En geloof mij maar, dat mag gerust wat minder zijn.
Nee, dat mag het niet. Het is nu al moeilijk genoeg om personeel te krijgen in de zorg, dus dat moet juist beter worden betaald.

Denk je nu echt dat, als er gesneden moet worden, dat daarop gebeurt? Nee, dan wordt er beknibbeld op de kleine nuttige dingen. Niet de grote prestigeprojecten, e.d. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Met dat gegeven in de achterhoofd: liever dat ze teveel geld weggooien aan nutteloze dingen, dan dat ze ze doen van het budget van mijn daadwerkelijke zorg.

Nee, dat mag het niet. Het is nu al moeilijk genoeg om personeel te krijgen in de zorg, dus dat moet juist beter worden betaald.

Haha ja idd. Omdat de top daar gewoon te veel verdiend en de normale werknemers te weinig. Daarom is er een tekort.
Het word gewoon slechter en duurder de zorg in NL.

Ah de C1000 bedrijfsleider weet het beter dan instanties die zulke prijzen bijhouden? Get real, Richard. In vergelijkingen wordt al jaren een vast mandje van boodschappen naast elkaar gezet en Nederland is zelfs enige jaren het goedkoopste land geweest van de landen die met elkaar worden vergeleken.

Hehe weet niet wat hun allemaal kopen, maar als ik kijk naar:

Zuivel
groenten
fruit
aardappels
Vlees
Wasmiddel
Luiers
Babyvoeding
Deodorant
Shampoo
Geurtjes (wel niet in de supermarkt)

Kan nog wel ff doorgaan.

Is toch allemaal duurder als vroeger.
Vroeger deden mijn ouder voor 100-125 gulden boodschappen per week (lees 10-12 jaar terug).
Ik red het nu nog niet met 125 euro.
Dus wel degelijk duurder hoor (althans in mijn knip).

En het loon is hier misschien niet zo slecht, maar onze vaste lasten zijn ook niet gering.
Maar die lasten zijn ook weer deels afhankelijk waar je woont. Net buiten Nijmegen wonen, scheelt ook al 500-1000 euro per jaar.

nu.nl/economie | 'Autorijden wordt duurder'

Fijn joh. Ben aangewezen op een auto van de zaak (werk 100 km verder).
Betaal netjes mijn bijtelling, gaan ze die ook weer verhogen.
Kost me gewoon weer 30 uro per maand extra ofzo.
Ziekte kosten gaan 20-30 euro omhoog.
Dus gewoon 70-90 euro meerkosten weer volgend jaar.
BTW van 19 naar 20%.
Alles word duurder volgend jaar.

Nee het gaat goed met NL:mad:
Dat krijg je met een linkse regering die al het geld opmaakt en er geen bij creëerd, dan moet men de burger nog meer gaan uitpersen om al die onzin betaalt te krijgen.

Dus de belastingen moeten omhoog omdat de grondstofprijzen stijgen? :scratch:

En met de VVD mentaliteit is slecht voor het bedrijfsleven??

Hmm, interessante visie Marky.

Ho ho, voor het bedrijfsleven is het perfect. Maar dan is morgen ABN AMBO nog verkocht. En doet de VVD geen moeite om internationale fusies tegen te gaan. Als ABN AMBO van Barclays wordt, worden beslissingen genomen waarbij ze echt niet zo gaan zitten mekkeren over werknemers hier als het globaal zou moeten doorgevoerd.

En die discretie was goed, want Barclays aandelen waren kort geleden fors gezakt, leuk als ABN die reeds als betaling zou hebben gekregen.

En multinationals zien in Azie toekomst en niet hier, maar wij zijn dan wel van deze buitenlandse beslissingen afhankelijk. Dan kan de FNV roepen wat ze willen, van topmannen bloed de neus toch, maar werknemers zijn wel de dragers van een groeiend bedrijf.

En omdat de grondstofprijzen stijgen wordt alles voor ons als consument duurder, de regering wil zo een grotere collectieve pot hebben om verzichtelijk alles aan te vullen op landelijk gebied. Kleinen dingen als brood en dagelijkse kosten maken maandelijks veel uit.

Met de VVD krijgen de rijkere kansen om nog verder hogerop te gaan, maar het overgrootste deel v/d bevolking is dan afhankelijk van vele factoren die zich maar goed moeten voortzetten om niet echt achterop te raken in de toekomst. En dat zou een meerheid v/d bevolking zijn. VVD neemt een veels te onacceptabel risico. Ze hopen vrijheid daarmee te winnen, maar als het mis gaat zit je met economische malaise. Mark Rutte hoop met lokkertjes als op zeer korte termijn lagere belastingen/accijns de stemming v/d mensen achter zich te krijgen.

Laatst bewerkt:
ik heb altijd geleerd dat als je geld wil besparen je eerst in de kosten moet gaan snijden voordat je weer geld uit kan geven....

Bij de overheid lijkt het wel andersom te gaan??? O als we de begroting niet sluitend krijgen dan verhogen we de belastingen maar.... tja lekker simpel maar het biedt geen oplossingen voor de lange termijn.

Regeren is vooruitzien toch?? Nou hier heerst vnl de korte termijn visie...

Wat een heerlijk kabinet hebben we toch!!

Wat is het weer slecht in Nederland... och och och.
We komen om van de honger, niemand heeft een dak boven z'n hoofd of een auto, het aantal mobiele telefoons is op één hand te tellen en de tuinmarkten puilen uit....

Echt ongelooflijk idd! M'n vader vertelde dat ie vroeger voor een stuiver een ijsje kocht! En moet je nu zien. Een magnum kost al ÉÉN EURO EN VIJFTIG CENT!!!
Daar moet ik goddomme dik VIJF minuten voor werken.

Wij werken veel voor ziekenhuizen (30% van onze jaar omzet). En als wij een oplossing aandragen van 50 euro per kamer (tel 1000 kamers) en hun kiezen dan voor een duurdere variant (250 euro) omdat hun budget opmoet dan weet ik genoeg ja.

Plus ik ben bekend wat die mensen zoal verdienen (mijn zwager had controle over 8000 salarissen van schoonmaakster tot directeur).
En geloof mij maar, dat mag gerust wat minder zijn.

Ziekenhuisopname in Belgie en Duitsland is wat ik hoorde maar de helft. En de lonen in duitsland liggen niet echt lager en in Belgie denk ik ook niet.

Ook steeds meer NL;)
Grensgebieden is 50-50. Ook al Nl scholen daar:D
Lijken wel Moslims;)

Dat het bouwkundig advies dat in de zorg vaak gegeven wordt van een niveau van lik-me-'t-vestje is, zal ik geheel beamen. Om te janken soms wat een IDIOTEN daar de scepter lijken te zwaaien.
Maar ik ken ook mensen die (verpleegkundige)stages in ziekenhuizen hebben gelopen in andere landen vlak om ons heen (of er gelegen hebben). Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik in Nederland naar het ziekenhuis kan.... En niet zo'n beetje ook...

Haha ja idd. Omdat de top daar gewoon te veel verdiend en de normale werknemers te weinig. Daarom is er een tekort.
Het word gewoon slechter en duurder de zorg in NL.

Hoe definieer je slechter? Ik geloof niet dat er minder ziektes worden behandeld en genezen dan 20 jaar geleden. Afgezien van een enorm (goed geschoold) arbeidstekort (en de daarbij behorende gevolgen) onder het verzorgend en verplegend personeel zie ik vooral vooruitgang in de zorg.
Wat niet wegneemt dat de gevolgen van de arbeidstekorten wel desastreus kunnen zijn.
Duurder? natuurlijk... Maar dat is inherent aan onze wil om ziekten te genezen. Je moest eens weten waar onze ethische drang ons over een jaar of 50 zal brengen.
Kans is imo groot dat je dan graag zouden hebben gewild dat je nu het dubbele had betaald.

Bouwkundig advies?? Ze weten gewoon hoe of wat, maar kiezen er bewust voor om het potje op te maken.

En idd, bepaalde dingen kosten nu eenmaal meer, en worden duurder, maar als er bepaalde dure krachten worden aangesteld die tonnen per jaar kosten voor 25% werk vind ik te gek worden.
En dat gaat niet om 1 of 2 personen hoor.
Maar die personen doen het al gauw goed omdat ze dan 100 banen weg bezuinigen dus minder kosten maken en zijn dan zogenaamd het geld waard.
Me reet.
Iemand is niet 1 miljoen waard omdat hij 1,1 miljoen weet te besparen.
Ik verdien ook wel meer als een een ton per jaar voor mijn baas, maar ik krijg ook geen 90 mille per jaar:D Helaas;)

De bureaucratie moet gewoon minder worden. En ze moeten zich met belangrijke zaken bezighouden.

Gisteren hoorde ik van iemand dat ze bij het Waterschap werkte en allerlei informatie over diverse beekjes bijhouden ??? Grondwater doen ze niet, want dat valt dan weer onder de gemeente hè.
En iemand anders in het lokaal werkte bij een concurrerend :eek: Waterschap.
En wij betalen al die onzin.... :mad:

Word nog mooier.
Diesel plus 4 cent en LPG plus 2,5 cent.
Haha voor het millieu zogenaamd.
Benzine is het schadelijkst van de 3. En de andere worden meer belast. Gaat natuurlijk allemaal nergens over. Mensen met diesel en gas rijden normaal gesproken zakelijk dus blijven rijden. Dus millieu word niet ontzien.

Echt ik gok nog 9 maanden en we mogen stemmen.

Bouwkundig advies?? Ze weten gewoon hoe of wat, maar kiezen er bewust voor om het potje op te maken.

En idd, bepaalde dingen kosten nu eenmaal meer, en worden duurder, maar als er bepaalde dure krachten worden aangesteld die tonnen per jaar kosten voor 25% werk vind ik te gek worden.
En dat gaat niet om 1 of 2 personen hoor.
Maar die personen doen het al gauw goed omdat ze dan 100 banen weg bezuinigen dus minder kosten maken en zijn dan zogenaamd het geld waard.
Me reet.
Iemand is niet 1 miljoen waard omdat hij 1,1 miljoen weet te besparen.
Ik verdien ook wel meer als een een ton per jaar voor mijn baas, maar ik krijg ook geen 90 mille per jaar:D Helaas;)

Ik heb nu een aantal nieuwbouw projecten in de zorg gezien. Om te huilen, zo slecht sommige dingen zijn ontworpen/gebouwd.
En qua dure krachten en management:

De instelling waar ik werk is bezig met grootschalige nieuwbouw, voor de bouwvakvakantie was de verhuizing van een verpleeghuis naar een nieuwbouwlocatie gepland.
a. Zelfs ik kon op m'n klompen aanvoelen dat ze het niet gingen halen.
b. gevolg: tijdens de vakantie periode moest er worden verhuisd
c. Rode kruis en alles moest er aan te pas komen om genoeg mankracht bij elkaar te krijgen. (60 FTE uitzetten bij uitzendbureau's! <- massive)
d. Afgelopen zondag, ivm vakantie en wat dan ook was er op één afdeling gewoon geen personeel. -> Artsen stonden op de afdelingskeukens voor de maaltijden en andere natjes en droogjes, de fysiotherapeuten hebben de ochtendzorg gedaan (mensen wassen enzo) :roflol:

Tja, DAT kost bakken met geld. En idd, drie keer raden wat er gebeurd met het gemiddelde tijdelijke contract van de verzorgenden. Loop de management afdeling op en zelfs het meubilair en behang zijn van immense kwaliteit vergeleken bij de afdelingen.

Terug
Naar boven