AndroidHealthClinic

Weer striae

Buffster

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
525
Hey allemaal,

Ik heb hier geloof ik al eerder lopen zeuren over mijn striae, maar ik vind persoonlijk dat het een beetje uit de hand begint te lopen. Het is allemaal heel leuk en aardig dat ik hard groei, maar ik wil dalijk niet een lichaam hebben dat helemaal onder de littekens zit. Waren het eerst alleen maar biceps en de aanhechting van schouders/borst, nu ook op triceps en het begint VERDOMME ook al op mijn benen. Wanneer gaat het nu eens stoppen??? Ik heb heel veel over voor bodybuilding, maar ik wil niet dat ik dalijk niet meer normaal zonder shirt rond kan lopen omdat er overal littekens zitten... oftewel HELP ME :(

greetz,
Ron

Blijkbaar heb je er aanleg voor.
Ik heb eens gelezen dat het een combinatie is van te snel groeien, teveel hormonen en aanleg. Hoe snel groei je dan? Persoonlijk zou ik het er ook niet voor over hebben. Misschien is het verstandig om te beginnen met cutten. De zomer komt er immers toch aan :)

op het moment dat je de scheuren een tijdje hebt en je bent een beetje in gewicht toegekomen zie je ze vrijwel niet meer omdat de huid strak getrokken word...

ik kan zo aan mijn biceps zien of ik ben afgevallen... dagen dat ik slecht heb gegeten en of getraind zie ik mij scheuren goed... andere dagen helemaal niet...

Ik heb hier ook redelijk veel last van, vanaf mijn biceps naar mijn borst toe.

Ik weet niet 100% zeker of dit veel zin heeft, maar in smeer nu steeds voor ik ga trainen die plek met uierzalf in, zodat de huid vet is en hopelijk niet zo snel verder gaat scheuren.

Laatst bewerkt:
ik geloof niet dat insmeren met uierzalf helpt. Het zit namelijk net onder je huid.
Je bovenste huidlaag zelf scheurt niet

Eerste 1,5 jaar geen last van gehad.. ben steeds serieuzer gaan trainen/eten en ben ong. 10 kg aangekomen in 7 maanden tijd. En striae.. tja dat is iets waar je dan nix aan kan doen.... (ik heb t links en rechts.. links behoorlijk erg).

Learn to live with it....
Ik heb het ook is amper/niks aan te doen, door zonnebanken lijkt het minder, het verkleurt ook met de jaren dus dan valt het minder op.

ik heb het op me kont, me dijbenen en achterkant schouders (hele korte brede littekens.. ze voelen zelfs diep aan). Heb er nooit last van gehad en nu echt in 1 keer. :(

• Topic Starter Topic Starter
:( heeft er iemand misschien foto's van toen hij nog wel striae had en waar het nu (bijna) niet meer zichtbaar is?

thanx!

RedDragon zei:
Learn to live with it....
Ik heb het ook is amper/niks aan te doen, door zonnebanken lijkt het minder, het verkleurt ook met de jaren dus dan valt het minder op.

heb t zelf ook na mn bulk..mn bicepspiek zit helemaal onder, vooral links

mn binnenkant benen idem...nu ik aan t cutten oogt t minder mnaar je kan er vrij weinig tegen beginnen

gekke is dat zodra ik eenmaal armen train zijn ze weer volop aanwezig lijkt t wel

onder de zonnebank verandert t enkel van kleur, t blijven scheurtjes in je huid.
bij mij zijn ze roodpaars en onder de zonnebank kan t (door pigment???) wit worden (en dus niet minder opvalt)

maar je kan er vrijwel niets tegen doen

• Topic Starter Topic Starter
Damnnnnnn..... :eek: **** man ik wil dalijk echt niet voor de rest van mijn leven onder de littekens zitten :(:(:(

Ik heb trouwens gemerkt dat ze met 'vertraging' komen. Je komt 10 kg. bij en een maandje ofzo later zijn ze daar. Nog iemand die dit merkt?

Ik heb dit ook..

op men buik, op me heupen, binnekant armen, bij de oksels....
komt doordat ik te dik ben en daarom huid moeite mee heeft :)

maarja heb der verder geen last van..
dus leer der mee leven :)

peace

Martijn

Heb er ook veel last van, heb het overal. Op m'n biceps blijft het maar door scheuren, van oksels tot de ellebogen (1 grote scheur). Mja je kan er niks aan doen, buiten niet groeien :D

Grootmoeders recept..

Dagelijks insmeren met Zwitsal Babyolie( echte glibber en glij werk uit het flesje)..
Weet niet of uierzalf helpt, maar misschien eens uiercreme proberen, trekt beter in..

Maar zolang je de huid soepel en vet houdt, moet het allemaal goed gaan..

Heb nog geen last van striae, ook niet na een grote groei periode.. (15 kilo in zo'n 4 maand) vet % van 8 naar 12)

Dankzij het advies van een oude wijze vrouw..

Dus mensen luister eens echt naar je oma :D

Ik heb de front squat eruit geflikkerd, die heeft die gigantische striae op mijn armen veroorzaakt.

Het schijnt minder te worden als je zink slikt.
In ieder geval niet erger.

Terug
Naar boven