XXL Nutrition

Weight gainer, wel of niet?

Supremax

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Hallo mensen,

Ik fitness nu ongeveer een jaartje, ben 17 jaar oud, 2 meter lang en weeg ongeveer 90 kilo, heb echter niet veel grammetjes vet, dus het meeste gewicht komt uit spieren. Nu heb ik echter één ding wat mij niet helemaal lekker zit, mijn sleutelbenen zijn erg zichtbaar, waardoor ik er best mager uit zie als ik een hemd draad, tenminste. Dat vind ik zelf, ik heb al vaak gehoord dat ik meer mijn bovenborst moet trainen, dat doe ik dus ook. Maar ik zie niet bepaald verschil, ik merk wel dat m'n bovenborst steeds groter wordt, maar m'n sleutelbeen wordt niet opgevuld, ik snap dat dit te maken heeft met mijn bouw, en ik verwacht ook niet dat die helemaal verdwijnt, maar iets minder zou niet erg zijn. Met mijn voeding is niks mis.

Vraag: Stel dat ik weight gainer ga gebruiken, zou het dan wel een beetje opgevuld worden? In combinatie met goed trainen en eten natuurlijk. Ik snap dat weight gainer alleen maar een toevoeging is aan je dagelijkse calorieën, maar dit vroeg ik me dus gewoon af. Ook wil ik iets breder worden bij mijn obliques, de zijkanten van m'n lichaam/buik. Hiervoor heb ik natuurlijk ook workouts, maar het wordt allemaal niet opgevuld. Mijn lichaam is nog niet volgroeid maar ik zou er wel graag aan werken.

Geen haat alsjeblieft, ik vraag hier om advies.

Groetjes,

A.

Hallo mensen,

Ik fitness nu ongeveer een jaartje, ben 17 jaar oud, 2 meter lang en weeg ongeveer 90 kilo, heb echter niet veel grammetjes vet, dus het meeste gewicht komt uit spieren. Nu heb ik echter één ding wat mij niet helemaal lekker zit, mijn sleutelbenen zijn erg zichtbaar, waardoor ik er best mager uit zie als ik een hemd draad, tenminste. Dat vind ik zelf, ik heb al vaak gehoord dat ik meer mijn bovenborst moet trainen, dat doe ik dus ook. Maar ik zie niet bepaald verschil, ik merk wel dat m'n bovenborst steeds groter wordt, maar m'n sleutelbeen wordt niet opgevuld, ik snap dat dit te maken heeft met mijn bouw, en ik verwacht ook niet dat die helemaal verdwijnt, maar iets minder zou niet erg zijn. Met mijn voeding is niks mis.

Vraag: Stel dat ik weight gainer ga gebruiken, zou het dan wel een beetje opgevuld worden? In combinatie met goed trainen en eten natuurlijk. Ik snap dat weight gainer alleen maar een toevoeging is aan je dagelijkse calorieën, maar dit vroeg ik me dus gewoon af. Ook wil ik iets breder worden bij mijn obliques, de zijkanten van m'n lichaam/buik. Hiervoor heb ik natuurlijk ook workouts, maar het wordt allemaal niet opgevuld. Mijn lichaam is nog niet volgroeid maar ik zou er wel graag aan werken.

Geen haat alsjeblieft, ik vraag hier om advies.

Groetjes,

A.

De ervaren Broeders en Zusters hier zullen je aanraden je voedingsschema hier te posten ter aanscherping, het zou best eens kunnen zijn dat je voeding minder compleet is dan je denkt.

Hoeveel kg kom je ongeveer aan per week/per maand?
Als er niks mis is met je voeding zou je aan moeten komen. Als dit zo is en je ziet alsnog geen progressie op je borst, kan het aan je trainingsschema liggen.

Een weightgainer verhoogd alleen je kcal, makkelijke kcal. Als er niks mis is met je voeding, is een weightgainer niet nodig.
Dus een weightgainer zorgt er niet voor dat het opgevuld wordt.

Kun je je voedingsschema en trainingsschema eens posten?

Weightgainer kun je prima gebruiken als tussendoortje en/of extra eetmoment. Zelf vind ik Mass Perfection erg lekker :D
Desnoods scheutje olijfolie erdoor en klaar!

Of een eigr gainer maken? Brinta/havermout/Ultra Fine Oats, scoop whey erbij. Flink wat melk en de blender in. En hoppa naar binne werken!

Massa bijkomen hangt niet af van een weightgainer maar van je totale kcal inname. Een weightgainer kan helpen om aan je totale kcal te komen maar ik zou eerder de voorkeur geven aan gewoon voedsel.

• Topic Starter Topic Starter
S'ochtends: Een half liter magere yoghurt met muesli er doorheen, en een banaan
Als tussendoortje meestal een paar plakjes kipfilet.
In de middag rond 12-1 uur: 4 tot 8 broodjes met pindakaas en kipfilet.
En dan als tussendoortje een appel en een volkoren cracker.
Rond 4 uur: Variert het meestal, soms noodlesoep, soms wacht ik tot het avondeten.
6 uur: Warm eten, altijd wat de pot schaft, de ene keer broccoli, de andere keer boerenkool met rookworst, de andere keer rijst, altijd wel wat gezonds, 1/2 borden.
Rond 8 uur meestal een koekje, en als ik daarna nog honger heb schep ik meestal nog een keer warm eten op.

Over de dag drink ik ongeveer 3 liter water.

Maar soms eet ik veel minder dan dit als ik eerlijk toe moet geven, dus over het algemeen kom ik niet aan mijn voldoende kcal. Daarom ben ik aan het overwegen wel een weight gainer te kopen! Suggesties?

Groetjes.

A

Wat fruit, boterhammen en wat de pot schaft is geen voedingsschema. Ik zou de sticky's maar eens gaan lezen ;)

Heb je eventueel een goed begin-schema om mee te beginnen, wat vrij makkelijk is, inclusief een weight gainer erbij, en wat ook niet superduur is.

Heb je eventueel een goed begin-schema om mee te beginnen, wat vrij makkelijk is, inclusief een weight gainer erbij, en wat ook niet superduur is.

Nee omdat een goed schema verschilt per persoon. Wellicht is de persoonlijke begeleiding van dit forum wat voor je, dan wordt er een schema voor je gemaakt.

Tip: probeer iedere 2-3 uur flink wat complexe kcals binnen te krijgen.

Er is geen begin-schema. Ga de sticky's lezen en maak zelf een schema. Iedere persoon is anders dus er zijn geen standaard schema's.

Dank jullie wel allemaal :D!

Enige aanrader voor weight gainer en een eitwit shake?

Weight gainer:
Havermout, melk, pindakaas, banaan en eventueel kwark / whey protein.

Eiwitten:
Magere kwark, kipfilet of magere vleessoorten, alle vissoorten (behalve de gefrituurde varianten uiteraard).

Als je dan toch pers supplementen wilt gaan gebruiken, kijk dan bij de boardsponsoren en pak een van de huismerken.

Ik heb als extra gainer Mass-perfection van de body en fitshop, niet duur en het vult als een baas.
En idd magere kwark met wat fruit, voor je slapen gaat. Tonijn (waterbasis) bevat ook veel eiwitten.

Oke, en 2x per dag een shake? Na middag eten en na avond eten? Of zijn er verstandigere tijden?

Weight gainer is juist zoals alle andere supplementen een aanvulling, je voeding moet op orde zijn en dan kan dit nuttig zijn.

Ikzelf neem altijd als postworkout weightgainer (deze: http://www.sportfood.nl/raw-iron-professional-weightgainer/ )met melk en een bevroren banaan (blender in en mixen, soort van milkshake).

Reden is dat ik na het trainen door moet naar het werk en dan geen tijd heb voor een volledige maaltijd.

Vaste items in mijn dieet zijn:
- Shakes met: Oats(75gram), pindakaas(25gram), volle melk(250ml), half scoop whey. 2x per dag. Wil je de shake dikker, meer oats. Meer kcal, meer pindakaas/volle melk. Meer eiwitten dan meer volle melk of whey.
- Pak chocomel
- 100 gram noten (pinda's)

Op het gebied van prijs, eiwitten, kcal en gemak om te eten. Zijn er weinig betere keuzes. Er zijn natuurlijk wel genoeg gezondere keuzes te maken. Maar ik zou kijken of je wat van dit dagelijks kan eten bovenop je voeding nu en dan zorgen dat je aankomt.

Raad je eigenlijk aan om gewoon te stoppen met kloten en een voedingsschema te maken, maar je moet het zelf weten.

Ik heb als extra gainer Mass-perfection van de body en fitshop, niet duur en het vult als een baas.
En idd magere kwark met wat fruit, voor je slapen gaat. Tonijn (waterbasis) bevat ook veel eiwitten.

Goeie post! Beste weightgainer imo en 2 goeie eiwitbronnen met weinig kh/vet :thumb:

Terug
Naar boven