Fitness Seller

Weight releasers

Fmax = ???
Denk als ik dat weet ik wel kan volgen :D

heel verduidelijkend verhaal, harpep! dank je wel!

Fmax = ???
Denk als ik dat weet ik wel kan volgen :D

maximum force production

word o.a. uitgebreid behandeld in Science and practice of strength training, maar die heb je wellicht niet zo 1,2,3 bijdehand ;)

duidelijker uitleggen dan het woord zelf lukt me nu even niet, maybe tomorrow (als er dan niet iemand me voor is geweest) ;)

Nee niet perse, maar het kan een toegevoegde waarde hebben om op bepaalde momenten je grenzen te verleggen als je vast zit.En 5kg verbetering op je 1RM op een lift waar je al tijden op vast zit is maar een saillant detail voor een buitenstaander, maar een enorme verbetering voor de persoon zelf

Overigens niet echt voor intermediates en al HELEMAAL NIET voor beginners van toepassing.

Thanks voor de uitleg.

Ik denk dat Chick niet gevorderd is als ik naar zijn status kijk ondanks dat hij al 12 jaar traint. En hij veels te moelijk doet terwijl hij nog helemaal niet een grens heeft bereikt. Maw Chick keihard trainen en minder lullen:D

Ik denk dat Chick niet gevorderd is als ik naar zijn status kijk ondanks dat hij al 12 jaar traint. En hij veels te moelijk doet terwijl hij nog helemaal niet een grens heeft bereikt. Maw Chick keihard trainen en minder lullen:D

12 jaar :eek:

Hangt er vanaf of je de beweging 'against bands' doet of 'with help of bands' (reverse/lightened method).

Bij de eerste belast je de eccentrische fase juist extra, omdat de banden je de grond in proberen te trekken.

poe en hoe....! het uitstappen bij een squat against bands na een lange tijd niet hebben gedaan is ook altijd weer een apart moment :D

Thanks voor de uitleg.

zegt iemand die in zijn eerste trainingsjaar 4 keer kuurt...

no offence btw ;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de uitleg.

Bedankt voor je goede advies, vanaf nu ga ik pas keihard trainen. :rolleyes:
Wat bands betreft:

Hangt er vanaf of je de beweging 'against bands' doet of 'with help of bands' (reverse/lightened method).

Bij de eerste belast je de eccentrische fase juist extra, omdat de banden je de grond in proberen te trekken.
Thnx harpep, zoals ik al zei ik heb nog nooit met bands gewerkt maar je hebt inderdaad gelijk hier stond ik niet bij stil.

zegt iemand die in zijn eerste trainingsjaar 4 keer kuurt...

no offence btw ;)
Commentaar op anderen leveren is altijd makkelijk. Ik sta nog altijd open voor informatie zelfs na zoveel jaar sport, waar ik trouwens ruim 4 jaar uit ben geweest. Daarnaast beleeft iedereen sport op zijn/haar eigen manier.

• Topic Starter Topic Starter
Super, neem ze maar mee. Ben erg benieuwd. :thumbup:

Terug
Naar boven