Fitness Seller

Wel of geen full range of motion?

Guido1990

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
53kg
Ik zit met een vraag en ik kom er maar niet uit. Ik doe aan bb en ik weet niet wat beter is: bij normale fitness doen ze vaak full range of motion. Wat is eigenlijk het verschil? ik hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen. Alvast bedankt, Gr, Guido.

Misschien moet je iets anders gaan doen....

He naamgenoot. Je mag je zelf pas bodybuilder noemen als het je wedstrijden hebt gewonnen op bodybuilding gebied(Flex Cup enzo).

Lees maar dit artikel even: http://www.flexonline.com/training/full-range-vs-partial-range

als hij zich een bodybuilder wil noemen moet hij dat lekker doen, of hij nou wedstrijden heeft gewonnen of niet.

O.T gewoon oefening goed uitvoeren, full ROM is erg belangerijk om alle spiergroepen goed te trainen.

wat voor schema volg je?

kloppen je stats? ''1m73 53kg'' hoe ziet je voeding er uit?

Build jij dan niet aan je body?
Nee ik doe krachttraining.Maar ik train op de bodybuilding manier, maar dan vindt ik niet dat jezelf al bodybuilder kan noemen. Ik train wel is bij een hardcore sportschool hier in Utrecht(All-In), en als ik zie hoe iemand die daar traint die de Arnold Classic een paar keer heeft gewonnen, dan dat is echt een enorm verschil met mijn training.

Laatst bewerkt:
Toppertje, dit topic

Facepalm_%281%29.png

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de info! nee ik doe niet aan wedstrijden! ik doe lekker bodybuilding voor me zelf!

En het slaat nergens op! pas als je wedstrijden doet of hebt gewonnen!! Dat je dan pas een Bodybuilder bent! hehe

Ja mijn voeding is echt super op orde kom rond de 3400 a 3600 Kcal!
dat is zat soms zelf wat te veel! Ben nog vrij aan de lichten kant 54 kilo voor 1,73 maar dat gaat de goede kant op!

ik zie er al stukken beter uit. Al veel gespierder ik woog zelf een jaar geleden of zo maar iets van 43-44 kilo dat is pas ziek dun brb!

Full rom... en wtf is er aan de hand met de kennis op t forum... delen van kennis is de bedoeling toch?

Hallo ik zit met een vraag! ik kom er maar niet uit!!??? Ik doe aan bodybuilding en ik weet niet wat beter is! met normaal fitness doen ze vaak full rang of motion! wat is eigenlijk het verschil? ik hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen! Alvast bedankt, Gr, Guido.

Heb je er alleen over nagedacht of heb je er informatie over opgezocht?

Als je bodybuildingsvideo's ziet dan zul je zien dat hoe groter de bodybuilder hoe kleiner de rom is. Het beste doe je dus zo'n klein mogelijk rom als je heel erg groot wilt worden.

Hoe kan het dat je als jongetje 43kg woog? Heb je geen armen en benen ofzo?

• Like
Waarderingen: BB_
Heb je er alleen over nagedacht of heb je er informatie over opgezocht?

Als je bodybuildingsvideo's ziet dan zul je zien dat hoe groter de bodybuilder hoe kleiner de rom is. Het beste doe je dus zo'n klein mogelijk rom als je heel erg groot wilt worden.

Hoe kan het dat je als jongetje 43kg woog? Heb je geen armen en benen ofzo?

minder ROM gaan doen is imo iets waar beginners zich echt geen zorgen over hoeven te maken.

als ze het al goed doen.

ja klopt 44 kilo was ook ziek weinig nu ook nog 54 kilo! maar al stuk beter als vorig jaar toen ik 22,5 23 jaar was of zo!

ik at toen echt slecht heb toen meer als een jaar niet aan sport gedaan etc weinig beweging gedaan etc!

Heb een jaar lang of zo maar 1 snee brood per dag en de rest zakken chips snoep koek noem maar op! om eerst ad ik goed dus me lichaam was dat niet gewent!! vandaar had amper benen nog echt spillen beentjes om het zo maar ff te zegen! lopen deed pijn me helle body was brak verslapt!

Om in veel snoep en koek zit glucosestroop! dat is echt grote rot zooi daar kan je veel van afvallen! dat was dus het geval bij mij! weing goed eten en wel al die bocht! nu weet je waarom ik toen zo licht woog hehe!

Voel me nu ook stukken beter lekker trainen aan me lichaam werken etc!

En nog ty voor de tip ovosnovo! voor schort rom,s hoe meer massa en groter je kan woorden!

Ga daar morgen in de gym gelijk mee beginnen lekker hoor!

I love Dutch bodybuilding forum! zit er pas een week op of nog eens niet! En vet veel goede info!

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Zie hier wat een gif dat is! http://artikelen.foobie.nl/eten-drinken/10299-de-gevaren-van-glucose-fructosestroop/

Je valt niet af van glucosestroop maar van te weinig kcal.

ja dat kan wel maar bij mij was het tegen over gestelde zeg maar!

Amper brood en fruit en groenten om een dag veel die glucosestroop snoep koek etc!

en op google staat ook dat je er van kan afvallen!

Ter info ... dat profs in videos soms een kleine ROM hebben heeft niets te maken met meer of minder groeien, dat doen ze eerder omdat ze als de dood zijn voor blessures, wat een groter risico is bij full ROM. Ook willen ze hoge gewichten gebruiken in videos om hun fans blij te maken (en ego te strelen). Je moet jezelf nooit vergelijken met anderen en al helemaal niet met profs. Een kleine ROM is niet goed maar overdreven laten rekken ook niet. Gewoon de spier zo zwaar mogelijk belasten, maar niet overdrijven.

Ik denk niet dat dit serieus is, 53 kg bij 1.73 lijkt me stug

zeker op 24 jar dan zou ik me mer zorgen maken over de voeding van TS

Niet alleen zijn voeding.

Guido1990 zei:
nog ff een vraagje moet je alle oefeningen met halve partial doen?

Ook benen? zo als leg press leg extension calf extension etc!

Om ik doe niet aan squat en deadlift etc wel bankdrukken een super oefening!

Om met squat en deadlift heb je echt goed begeleiding nodig om als je houding verkeerd is etc!
kan je helle rug etc naar de klote gaan!

dus doe veel losse been apparaten oefeningen! Lijkt me dus ook halve korte reps??

ook met leg extension?

als ik logish nadenk gebeurt er in feite als je halve rom,s doet partial dat je veel groter woord?? en dat je spieren wat verkort woorden! Daarom zie je vaak toch veel Bodybuilders met grote schouders en kortere armen etc?

En met Sets doe ik meestal per spier groep 3a4 sets En reps herhalingen! kan je toch het beste voor maximale massa 8 a 10 reps doen?? per set? doen

kijken of ik sneller verschil merk denk het wel! loop nu al een beetje breed! mijn schouders groeien best hard net als me triceps! die bestaan ook allen bij uit 3 groepen! Biceps helaas maar uit 1 :o

ik hoor het graag!

Mvg, Guido

Terug
Naar boven