MuscleMeat

Welk navigatiesysteem te kiezen?

• Topic Starter Topic Starter
De nieuwe TomTom Start serie hebben gratis kaart updates(lifetime). De GO serie overigens ook. Er is een XL Classic welke ook gratis kaart updates heeft, dit is enkel actiematig gedaan en dus niet overal te krijgen. Zelf in het bezit van een TomTom Start 50. (Getal staat gelijk aan de grote van het scherm, in dit geval 5inch). Prima ding, niks op aan te merken. Overigens heeft tomtom ook goede klantenservice, wanneer je tomtom kapot is en binnen de garantie valt (2 jaar) komt UPC hem bij je ophalen.

Wat kost die live service dan? Voor 1 euro per maand kan ik niet moeilijk doen maar als je een paar tientjes per maand moet betalen terwijl je haast nooit in de file staat, is het in mijn optiek zonde van je geld.

Ik heb zelf goede ervaringen met TomTom. Daarvoor heb ik een Mio gehad, maar die viel erg tegen. Traag met opstarten, slechte satellietontvangst e.d. Ik had een ouderwetse TomTom met een SD kaartje, daar kon je nog wat mee rommelen. Weet niet of dat tegenwoordig nog kan, ik heb tegenwoordig een ingebouwd navigatiesysteem.

Ik heb zelf goede ervaringen met TomTom. Daarvoor heb ik een Mio gehad, maar die viel erg tegen. Traag met opstarten, slechte satellietontvangst e.d. Ik had een ouderwetse TomTom met een SD kaartje, daar kon je nog wat mee rommelen. Weet niet of dat tegenwoordig nog kan, ik heb tegenwoordig een ingebouwd navigatiesysteem.

Wat mee rommelen? Hoe bedoel je? :p

Die heb ik ook, echt ideaal die updates en zo vooral als je vaak in het buitenland bent word je helemaal gek als er een weg is afgesloten en je dan 100km moet omrijden

Live service is idd heel erg chill.

Op me GO 1000 (Live) had ik het een jaartje, daarna moest ik ervoor gaan betalen... en ook voor de kaart updates. Dure grap... daarom neem ik alleen kaart updates.

Binnenkort maar eens een Go 5000 aanschaffen. :)

Live service is idd heel erg chill. Op me GO 1000 (Live) had ik het een jaartje, daarna moest ik ervoor gaan betalen... en ook voor de kaart updates. Dure grap... daarom neem ik alleen kaart updates. Binnenkort maar eens een Go 5000 aanschaffen. :)

Maar wat kost die live service op jaarbasis?

50 tot 60 euro per jaar en dat ding 3 keer per jaar gebruiken ...:roflol:

Daarom neem ik ook geen Live services, hele fijne optie, maar is het het niet echt waard voor die 10 tot 20 keer dat ik 'm per jaar gebruik.

Kaart updates moet ik sowieso hebben i.v.m. nieuwe wegen in het oostblok.

Daarom neem ik ook geen Live services, hele fijne optie, maar is het het niet echt waard voor die 10 tot 20 keer dat ik 'm per jaar gebruik. Kaart updates moet ik sowieso hebben i.v.m. nieuwe wegen in het oostblok.

Mag hopen dat de kaarten actueler zijn als de planner op hun eigen site. Moet binnenkort als Nederlander zijnde voor onderzoek naar Belgie voor een onderzoek naar het Universitair Ziekenhuis van Gent. De situatie is daar al enkele weken veranderd. De ingang is niet meer via De Pintelaan maar aan de achterkant van het ziekenhuis namelijk aan de Corneel Heymanslaan:

http://routes.tomtom.com/#/map/?center=51.316696,3.7832947&zoom=9&map=basic

Mag hopen dat de kaarten actueler zijn als de planner op hun eigen site. Moet binnenkort als Nederlander zijnde voor onderzoek naar Belgie voor een onderzoek naar het Universitair Ziekenhuis van Gent. De situatie is daar al enkele weken veranderd. De ingang is niet meer via De Pintelaan maar aan de achterkant van het ziekenhuis namelijk aan de Corneel Heymanslaan:

http://routes.tomtom.com/#/map/?center=51.316696,3.7832947&zoom=9&map=basic

Enkele weken? Vergeet het dan maar. Volgens mij brengt TomTom maximaal eens per kwartaal een nieuwe update uit. Mijn ingebouwde navigatiesysteem krijgt maar 1 keer per jaar een update.

Als je echt maar 2-3 keer per jaar een navigatiesysteem nodig hebt zou ik er niet eens 1 kopen, maar van iemand lenen of m'n telefoon gebruiken.

Terug
Naar boven