Fitness Seller

Welk OS heb je op je smartphone?

Peiling Peiling Wat voor smartphone/OS heb je?

• Totaal stemmers
    49

Daster

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten 10 media-items
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Is een polletje om te kijken hoe de verhoudingen hier zijn. Blijft ten slotte een grote oorlog tussen alle aanbieders.

Ik heb zelf een iPhone en ben daar uiterst tevreden mee. Maar weet niet of ik hem ook genomen zou hebben als er geen mogelijkheid tot jailbreaken was. Na een jailbreak is het naar mijn mening meest complete OS en kun je er alles mee.
Binnen mijn kennissenkring zie ik veel BlackBerries, snap eerlijk gezegd niet wat mensen daar mee moeten.
Android functionaliteit kan ik niet echt een oordeel over geven, als ik een telefoon vasthou vind ik de interface vaak toch wel lelijk en het touchscreen lijkt soms beetje schokkerig te gaan, Apple vind ik in dat opzicht toch wel veel mooier.

Poll komt eraan

Android software vind ik veel gebruiksvriendelijker dan Iphone OS. Zeker omdat je niet moet jailbreaken maar dan nog vind ik het uitgebreider en makkelijker te customizen

• Topic Starter Topic Starter
Gebruiksvriendelijker? Doel je dan puur op die jailbreak?

Sommige dingetjes zijn wel lastig te customizen, en moet je echt in verdiepen, maar anderzijds vind ik dat ook wel weer leuk omdat je niet snel iemand met hetzelfde thema/tweaks tegenkomt. Ik zie kloten met die telefoon wel als een soort van hobby ;)

Heb een Nokia 1600.
Android dus.

Ik heb ook de Iphone en ben er echt dik tevreden mee. Heb hem alleen nog niet gejailbreakt, durf dat eigenlijk niet te doen i.v.m. garanties enzo.. maar om nou te gaan betalen voor die apps... dus als iemand mij kan overtuigen om te jailbreaken kom maar op :D , had hiervoor een windowsphone.. en dat was echt een RAMP, heb dat ding zovaak op de grond gesmeten uit ergernis dat dingen het niet deden.

Ik heb ook de Iphone en ben er echt dik tevreden mee. Heb hem alleen nog niet gejailbreakt, durf dat eigenlijk niet te doen i.v.m. garanties enzo.. maar om nou te gaan betalen voor die apps... dus als iemand mij kan overtuigen om te jailbreaken kom maar op :D , had hiervoor een windowsphone.. en dat was echt een RAMP, heb dat ding zovaak op de grond gesmeten uit ergernis dat dingen het niet deden.

Vind je het gek dat dat ding het niet doet, als je het continu op de grond gooit. :rolleyes:

Dat van die garanties enzo is bullshit om je bang te maken. Er kan in feite niks fout gaan. Ik ken ook niemand waarbij het ooit fout is gegaan.

Redenen voor mij om te jailbreaken:
Met name toch wel dat alle programma's werken via 3g, dus ook facetime en youtube etc. Je kunt je telefoon ook gebruiken als wifimodem voor je laptop/computer
Je kunt een gratis appstore krijgen, waarin alle Apps gratis zijn.

Voor de rest zijn het veel kleine tweaks, zoals ik heb bijvoorbeeld iets om verticaal te scrollen, andere thema's, sneltoets om het ledlampje aan en uit te zetten, onbeperkt apps in je folders.

Ik heb ook een 5row keyboard trouwens dat dus de cijfers er ook al bijstaan.

Maarja mogelijkheden zijn eindeloos. Vriend van me heeft totaal andere dingen geinstalleerd je kunt het helemaal aanpassen naar je eigen wensen ;)

Kijk hier maar is http://forum.iculture.nl/f14/iphone...ces-ios4-3-3-behalve-ipad2-verzameltopic.html

Ik heb zelf een Blackberry, en de reden waarom mensen het nemen is om niet te hoeven k*tten met touchscreen, en ping.

Maar nu had ik laatst effe meegekeken met iemand zn Iphone en ik vind het toch wel een stuk mannelijker, misschien dat ik er wel 1 neem volgend jaar, je kan immers met Whatsapp ook gewoon "pingen" naar elkaar.

Ik heb zelf een Blackberry, en de reden waarom mensen het nemen is om niet te hoeven k*tten met touchscreen, en ping.

Maar nu had ik laatst effe meegekeken met iemand zn Iphone en ik vind het toch wel een stuk mannelijker, misschien dat ik er wel 1 neem volgend jaar, je kan immers met Whatsapp ook gewoon "pingen" naar elkaar.
Iphone en mannelijk..
Pak dan dit ding als je mannelijk wilt zijn
Land%20Rover%20Defender%20-%20Land%20Rover%20Phone.jpg

Hij is kogel en onweer vrij.

Android ftw!

Android sinds 2 dagen nu, bevalt wel goed.

Hiervoor altijd Blackberry gehad en op de Storm II en moet zeggen dat dat toch een hele fijne telefoon was. lekker easy switchen tussen verschillenden dingen die je aan het doen bent, en lekker simpel

Android! Makkelijker te customizen en erg gebruiksvriendelijk.

Meerdere apps tegelijk gebruiken lijkt me inderdaad wel een voordeel. Nu moet je de functie waar je mee bezig bent steeds wegklikken.

Customizen op android, praat je dan puur over thema's en dergelijke?

En is er ook iets voor gratis apps?

Inderdaad, en veel instellingen, al je apps, batterijbesparing, etc.

Apps zijn direct verkrijgbaar via Market en daar kan je ook alle gratis apps uitzoeken, zijn er ontzettend veel van.

ik bedoel is er ook een mogelijkheid om betaalde apps gratis te krijgen

Oh op die manier. Heb ik me nog niet in verdiept. Is ook niet de moeite waard,.zoveel betaal je niet.

Volgensmij installeer je direct en download je niet eerst, dus lijkt me niet. Maar weet natuurlijk niet if iemand daar heel wat handiger in is, vast wel.

Voor de beginner die zich niet te veel met jailbreak/rooten wil bezighouden dus best om een android te nemen. En als je het wel doet maakt het weinig verschil denk ik. Ik zou zelf toch bij iPhone blijven vanwege facetime, betere layout, retina display en beter functionerend touchscreen (althans vergeleken met de android toestellen die ik tot nu toe heb vastgehouden).

Oh op die manier. Heb ik me nog niet in verdiept. Is ook niet de moeite waard,.zoveel betaal je niet.

Volgensmij installeer je direct en download je niet eerst, dus lijkt me niet. Maar weet natuurlijk niet if iemand daar heel wat handiger in is, vast wel.
Ik heb voor iets van 300 euro aan apps op mn telefoon staan waar ik anders voor had moeten betalen..

Alleen TomTom kost al 100 euro

Terug
Naar boven