XXL Nutrition

welk press rack raden jullie mij aan

• Topic Starter Topic Starter
bedankt....Maar vergeten te melden....mag niet super groot zijn.
Heb niet zoveel plaats meer.

Dan zou ik voor het barbarian free-rack gaan, voordeel is dat ze heel weinig ruimte innemen, maar je hebt geen safety pins (al valt daar met wat creativiteit wat voor te bedenken):
Fitness Seller - Barbarian Free-Rack BB-9020

Als je toch per se safety pins erbij wil zul je niet snel kleiner uitkomen dan het rack in mijn vorige post.

dat van kroon is stukken goedkoper, 200 euro en een sjiek en toch nog vrij stevig als ik me niet vergis.

geen idee, ik squat ver van 200 kg. ;)
Ok, je squat nog geen 200kg. Maar ooit zal je dat wel willen kunnen.
Bovendien gaat het niet enkel om squat. Stel dat je er rack pulls op wil doen, dan is het gewicht al snel weer een stuk hoger. En dan moet je de stang ook nog uit je handen kunnen laten vallen zonder dat het rack instort.

ik zou gaan voor het bodysolid pro power rack

• Topic Starter Topic Starter
ik kan wel niet squatten ....problemen kniën....reeds drie maal geopereerd.

Is dus enkel voor bankdrukken (flat,incline,decline) , nekdrukken, bent over barbell row enz...

Misschien zou ik wel deze nemen ....ik heb het niet over de vrouw...

191_3.jpg

als je niet kan squatten is dit een zeer goede keus !

Iemand moet me toch eens goed uitleggen hoe je met benchen in een powerrack. Want als je de halter tot op je borst laat zakken dan raak je toch ook de noodopvangen?

aha ja zo, maar dan hoor je wel iedere keer een goeie KLING als je halter benden is?

aha ja zo, maar dan hoor je wel iedere keer een goeie KLING als je halter benden is?

Nah, je zet de veiligheidspinnen een cm of 5 onder de top van je borst. Als je bencht druk je meestal naar de top van je kast. Als je in de problemen komt kun je borst ontspannen, en de stang op een andere punt in de diepte laten rusten, daar zit je borst niet meer in de weg. (tenzij je vierkant bent tuuk :))

Terug
Naar boven