MuscleMeat

Welk schema gebruiken?

Brent V.

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Beste leden,

Bij deze heb ik een paar vraagjes voor jullie.

Mijn eerste vraag is: "Ik heb bijna zomervakantie en zou graag veel gaan fitnessen, ik ben beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, maar is het dan beter dat je 3 opeenvolgende dagen traint, daarna 1 dag rust neemt en dan nog eens een fullbody workout doet of is het mogelijk voor 5 dagen na elkaar te trainen en dan te rusten in het weekend, omdat ik toch niet naar de fitness kan gaan in het weekend."

Mijn tweede vraag is: "Ik zou naar de fitness gaan voor het aanmaken van spiermassa, zodat ik toch een wat breder postuur krijg, maar welk schema raden jullie hier dan voor aan passend bij het beste antwoord op vraag 1."

Alvast bedankt Brent

Veel zullen hier zeggen ga als beginner voor 5x5 stronglifts met dag rust ertussen maar als je iedere dag kunt en wilt gaan kun je ook voor een split gaan, ik train eigenlijk al jaren zo en vind dat het fijnste.
Ik train meestal zo:
Dag 1: Borst/triceps
Dag 2: Rug/biceps
Dag 3: Benen/schouders

Cardio en buik moet je zelf ergens tussen zetten.

Veel zullen hier zeggen ga als beginner voor 5x5 stronglifts met dag rust ertussen maar als je iedere dag kunt en wilt gaan kun je ook voor een split gaan, ik train eigenlijk al jaren zo en vind dat het fijnste.
Ik train meestal zo:
Dag 1: Borst/triceps
Dag 2: Rug/biceps
Dag 3: Benen/schouders

Cardio en buik moet je zelf ergens tussen zetten.

Dus je traint elke spiergroep maar een keer per week? Dat is ver van optimaal voor een natty.

• Topic Starter Topic Starter
Nee na dag 3 ga ik gewoon weer verder met dag 1, daarom zeg ik ook als je vaker gaat dan is een split goed.

Het probleem is dat ik in het weekend niet naar de fitness kan gaan, dus kan ik enkel de maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag trainen, Daarom vroeg ik me af of het bijvoorbeeld mogelijk is voor als volgt te trainen:

Maandag: Pull
Dinsdag: Push
Woensdag: Leg
Donderdag: Push
Vrijdag: Pull
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust

Je kan ook een PPL met een UB/LB combineren, bijvoorbeeld maandag t/m woensdag PPL en dan donderdag UB en vrijdag LB.

UB/LB zou ik dan aanraden alhoewel je meer progressie op 5x5 zou gaan maken.
1x benen in de week is niks dus dan word het in ieder geval niks.

• Topic Starter Topic Starter
UB/LB zou ik dan aanraden alhoewel je meer progressie op 5x5 zou gaan maken.
1x benen in de week is niks dus dan word het in ieder geval niks.

Ik zou eerst even 1 x benen per week trainen, omdat ik wielrenner ben geweest dus mijn benen zijn zowiezo al nie van de magerste meer.
Daarom wil ik me nu eerst wa meer focussen op het bovenlijf.

Dat dat ik ook, maar het nadeel van veel gefietst te hebben is dat je maar in een beperkte ROM echt kracht hebt. Ass to grass squats zijn een heel andere koek dan flink op de pedalen drukken en je knie maximaal tot 90° buigen.

Ik zou eerst even 1 x benen per week trainen, omdat ik wielrenner ben geweest dus mijn benen zijn zowiezo al nie van de magerste meer.
Daarom wil ik me nu eerst wa meer focussen op het bovenlijf.

Wielrennen heeft je waarschijnlijk niet echt brede benen gebracht, misschien wat breder dan gemiddeld.

Terug
Naar boven