MuscleMeat

Welke goeie houseplaat heb je laatst ontdekt?

Ik kende Avicii al een stuk langer voordat hij commercieel doorbrak, hetzelfde geldt voor Swedish House Maffia. Je merkt toch echt als je hun oudere producties beluisterd dat ze een andere stijl hebben aangenomen om tot het grotere publiek door te breken. Gewoon een herkenbaar deuntje er doorheen rammen zoals one en levels en je bent binnen. Prima te beluisteren hoor daar niet van, maar als je echt voor de house leeft en produceert voor de liefhebbers en niet voor de poen dan ga je niet ineens een halve commerciele trance plaat produceren.

Grotendeels mee eens. Maar deze jongens willen geld verdienen en mensen los laten gaan. Muziek is voor de mensen die ervan houden. Mensen die los willen gaan op feesten. Mensen die zich lekker voelen door naar de muziek te luisteren. Als dat kan door een leuk melodietje een kick en wat bass mee te geven en vervolgens op 128bpm te laten draaien, is dat toch best? De producties zijn gewoon uitstekend en de nummers ook. Afrojack doet precies hetzelfde. Ik vind dit bliepjeshouse ook echt VERSCHRIKKELIJK. Maar hij kan wel echt ongelofelijk goede nummers produceren. Dat hij het niet doet, omdat hij met z'n bliepjestroep de wereld verovert? Volledig terecht.

Dat die kleine groep van liefhebbers van bepaalde nummers niet meer kan genieten van een groot scala aan nummers, is ook niet zo gek. Kwestie van vraag en aanbod.

Overigens vind ik de definities van de genres nogal vaag, gezien de constante veranderingen die plaats vinden binnen de genres. Wat nu als house wordt gezien (oa. op bijvoorbeeld Beatport), werd drie jaar geleden als electro beschouwd.

jezus gruwelijk man

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven