MuscleMeat

Welke koptelefoon gebruiken jullie?

Senn HD650, little dot mk3 en een little dot dac1. Komt wel lekker geluid uit.

Edit: i win this thread.

Senheisser HD202
Prima geluid en kost maar 35 eckies

Senn HD650, little dot mk3 en een little dot dac1. Komt wel lekker geluid uit.

Edit: i win this thread.
tumblr_lltzgnHi5F1qzib3wo1_400.jpg

Alleen tubes + hd650 die al behoorlijk warm klinkt is wel een vage keus hoe ben je daar op gekomen?

• Topic Starter Topic Starter

Onthou wel dat je er echt een versterker nodig hebt wat je minimaal 200 euro extra gaat kosten. Impedance is namelijk 300 ohm, uit je laptop of mp3 spelers of zo krijg je dan niet genoeg volume.

Ik weet het, die HD 600/650 serie van Sennheiser hebben voldoende aansturing nodig wil je het beste eruit halen. Gelukkig is dat geen probleem met mijn Onkyo TX-SR 608 receiver (Eisa Award winner). Ik kijk het nog even aan, deze maand ga ik ook de PS Vita kopen. Met zo'n Sennheiser erbij wordt het dan een erg dure maand.

Laatst bewerkt:
krk rp 6400, zeker voor 69 euro in de aanbieding erg goed!

Deze heb ik: [Link niet meer beschikbaar]

bose-headphones.jpg

€120,- zijn 7.1 surround sound met heerlijke bass. Niks op aan te merken.

deze koop ik als mn AKG k514 stuk zijn (kan nog wel eentijdje duren) die trouwens ook heel erg goed zijn! lekker zacht op je hoofd, geweldig geluid en echt onverwoestbaar! je kan erop staan, met je bureaustoel er overheen (ook de kabel), alles, ze zijn niet stuk te krijgen.

Denon DN-HP1000 hoofdtelefoon

Denon_DN_HP1000_1.jpg

Algemeen:
Bent u als DJ snel afgeleid door geluid van buitenaf? Dat is met deze HP1000 hoofdtelefoon van Denon definitief verleden tijd. Het merk heeft de koptelefoon namelijk voorzien van drivers met een grootte van liefst 53 mm.
De HP 1000 produceert een zeer heldere klank, maar combineert dat wel met een volle bass. De headphone is naast de uitstekende geluidskwaliteiten ook voorzien van een prachtig uiterlijk.

Specificaties:
- hoofdtelefoon
- 53 mm grote drivers
- inklapbaar design
- verstevigt draaigedeelte aan hoofdband
- vervangbare oordoppen
- strak vormgegeven design
- heldere klank
- volle bass
- hoog volume
- stijlvolle leren draagtas
- impedantie: 36.5 Ohm
- frequentiebereik: 5Hz – 33kHz
- gevoeligheid (1mW): 105dB
- maximale invoer: 3500mW

Garantietermijn:
Op dit product krijgt u 3 jaar garantie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Geluid.
Ook hier kan ie weer prima mee met de andere headphone's uit deze prijsklasse. Wat mij op viel is dat het ding echt enorm hard kan, op standje levens gevaarlijk voel je je trommelvliezen zich nog net niet richting je achterwerk verplaatsen maar het scheelt niet veel. Hard gaat ie dus maar hoe klinkt ie? Nou de headphone klinkt prima in alle gebieden. Geen overdreven aangedikt laag, netjes in het mid en ook netjes in het hoog zoals het hoort.
Totaal geen klagen dus op het gebied van de geluids kwaliteit, hij gaat hard zat en de demping is goed dus de HP1000 kan prima mee met zijn directe concurenten de Sony MDR-V700, Pioneer HDJ1000, Technics RP-DH en de HD25 van Senheiser. De Denon is echter 1 van de goedkopere headphones in deze klasse, de sony is krap een tientje goedkoper maar bij de Denon krijg je een mooie leren bag om hem in op te bergen dus dat tientje meer is nog te rechtvaardigen. ;-)

De Denon DN-HP1000 is dus een mooie aanvullig in de huidige high end klasse. Als je fatsoenlijk met je headphone om gaat heb je aan de HP1000 een mooie headphone die niet alleen hard kan maar ook goed klinkt en je krijgt er een leren bag bij om hem in op te bergen. Die +/_175€ waar ie voor in de winkels ligt is ie dus echt wel waard.

prijs als ik hem heb gekocht: 200 euro
prijs nu: 169

n1 first post.

ot:

steelseries siberia headset white v2

philips sh2000

lekker goedkoop (nog geen 20E) en goede bass

word altijd gezegd dat het volume te laag is... wtf hoogste volume krijg ik pijn in mijn oren van (is 100 decibel)

AKG k121 studio.

Prima telefoon!

ath-m50 beste prijs/kwaliteit

Sennheiser HD415 die ik 3 jaar terug eens gekocht heb. Was 50€ denk ik. Als muziekliefhebber ga ik me dan wel een keer zo'n duurdere aanschaffen, kijken of het veel verschil maakt.

toevallig iemand die een goede koptelefoon weet voor +- 50 euro?? luister het meeste rock/metal etc.

Steelseries Siberia
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Stanton DJ Pro 2000

Om te draaien ben ik momenteel al een mijn 2e sony mdr-v 700 bezig (eerste heeft 3 jaar lang het ieder weekend vol gehouden) 2e heb ik nu half jaartje in bezit. Super geluid om te draaien maar niet om te luisteren is mijn mening. (en volgens mij zijn ze nu bijna niet meer verkrijgbaar)

Voor onderwerk gebruik ik de Sure SE215 maar dat zijn dan weer in-ear

Terug
Naar boven