AndroidHealthClinic

Welke Lat Tower?

sport1

Novice
Waardering
0
Ik zou voor nr. 1 of 2 gaan.

Bij die Wall Pulley heb je namelijk bijvoorbeeld geen kussentjes om je knieen onder te klemmen.

Ik dacht dat Fitness Seller zelf laats de eerste optie adviseerden boven de tweede optie. Moet je even in hun topic kijken. Geloof dat die van Powertec iets mooier afgewerkt is.

Waarom wil je trouwens een pully? Wat heb je al aan andere materialen in huis?

Ja, die steekgewichten zijn wel ideaal!

Optie 1 of 2
3 ziet er fcking instabiel uit, mag dan wel aan de muur bevestigd zijn, zou toch niet gerust zijn tijdens de cable row

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou voor nr. 1 of 2 gaan.

Bij die Wall Pulley heb je namelijk bijvoorbeeld geen kussentjes om je knieen onder te klemmen.

Ik dacht dat Fitness Seller zelf laats de eerste optie adviseerden boven de tweede optie. Moet je even in hun topic kijken. Geloof dat die van Powertec iets mooier afgewerkt is.

Waarom wil je trouwens een pully? Wat heb je al aan andere materialen in huis?

Bedankt voor je reactie :)

Ik wil thuis een beetje beginnen trainen en heb
een bench, chin up bar, barbell en dumbbells ;)

En ik dacht misschien is een pully wel interessant :p

---------- Post added za 25 jun 2011 at 12:37 ----------

Ziet er ook mooi uit,
alleen vind ik het een beetje duur

---------- Post added za 25 jun 2011 at 12:39 ----------

Optie 1 of 2
3 ziet er fcking instabiel uit, mag dan wel aan de muur bevestigd zijn, zou toch niet gerust zijn tijdens de cable row

Ja en je hebt ook geen bankje zoals El Tigre Grande zegt

Als je net begint met trainen dan zou ik die lat tower voor later bewaren.

Ik zou als ik jou was nog een squat rek of powerrack erbij kopen.

Dan een jaartje knallen op de Squat/Deadlift/Benchpress/Bent Over Row/Military Press/Pull Ups/Dips en daarna pas voor een lat tower gaan.

Ik zou eerst eens op het internet kijken... met steekgewichten heb je er veel staan tweedehands. En er kan weinig kapot aan gaan, een keertje de kabel vervangen en je bent klaar...

Ik zou inderdaad proberen eerst de basics aan te schaffen.
- barbell
- dumbbells
- halterbank
- powercage

Als ik het goed begrijp heb je de eerste drie al, dus dan zou ik voor de powercage gaan. Moet je wel nog even door sparen, maar dan heb je ook wat.

Als je je lats op een andere manier wilt aanpakken, gewoon gaan chinnen (optrekken). Als dit te zwaar voor je is kan je elastiek (bands) aanschaffen, die je kunnen ondersteunen. Oh, wacht, je had al een chinup bar... Nou, dan kan je met chinnen met verschillende grepen, db rows en barbell rows je rug mooi trainen, dus dan is die pully een luxe. Eerst de basics, dan de luxe.

Inderdaad eerst op marktplaats gaan zoeken. Is vaak best mooi tweedehands spul te vinden.

Die lattower met steekgewichten is duur, maar als je losse halterschijven moet kopen, is dat ook niet goedkoop. Daarbij zijn steekgewichten wel heel handig. Je hoeft dan niet telkens schijven te laden, maar kan gewoon het pinnetje in een ander gaatje steken en klaar is Kees. Daarbij inderdaad voor mijn gevoel ook duurzamer.

Ik zou marktplaats in de gaten houden. Ik heb een lattower met 100kg gewicht en verwijderbaar zitvlak gekocht voor maar 75e. Die kan ik zo te koop zetten voor 2-300 euro.

Dus als ik het goed begrijp zou ik een powerrack moeten aanschaffen?
Is dit ook nodig als ik thuis met 2 train?

Nou, dat geeft je wel aanzienlijk meer mogelijkheden.

Hoe wil je het anders gaan doen als je een beetje een aardig gewicht gaat squatten bijvoorbeeld? Vanaf een bepaald gewicht kan je de stang niet meer over je hoofd tillen om hem in je nek te leggen en is het ook te zwaar voor je maatje om hem even bij jou in je nek te leggen.

Daarbij heb je dan meteen spotterstangen zodat je ook in je eentje veilig tot failure kan trainen. Zeker als je op een gegeven moment wat meer gewicht kan tillen, geeft dat wel een prettig gevoel.

En dan heb je nog alle opties mbt bands, chains, suspended chains, rackpull's, lockouts oefenen vanaf de spotters enz. enz. Waarschijnlijk dingen waar je nu nog niet echt mee bezig bent, maar misschien over een tijdje wel.

Nou, dat geeft je wel aanzienlijk meer mogelijkheden.

Hoe wil je het anders gaan doen als je een beetje een aardig gewicht gaat squatten bijvoorbeeld? Vanaf een bepaald gewicht kan je de stang niet meer over je hoofd tillen om hem in je nek te leggen en is het ook te zwaar voor je maatje om hem even bij jou in je nek te leggen.

Daarbij heb je dan meteen spotterstangen zodat je ook in je eentje veilig tot failure kan trainen. Zeker als je op een gegeven moment wat meer gewicht kan tillen, geeft dat wel een prettig gevoel.

En dan heb je nog alle opties mbt bands, chains, suspended chains, rackpull's, lockouts oefenen vanaf de spotters enz. enz. Waarschijnlijk dingen waar je nu nog niet echt mee bezig bent, maar misschien over een tijdje wel.

Ja daar heb je wel gelijk in.
Maar het is eigenlijk ook niet echt de bedoeling dat ik 100kg ga heffen ofzo ;)
ik wil eigenlijk gewoon wat trainen om wat gespierder te worden en ik d8 dat een lat tower daarom wel interessant was.

Het is uiteraard net wat je zelf wilt.

Die 100kg was natuurlijk een voorbeeld. Waarschijnlijk is 60kg voor jou nu ook nog te zwaar om over je hoofd te gooien, terwijl je dat misschien wel al kan squatten.

Als je gespierder wilt worden zal je toch zwaar moeten trainen. Met lichte gewichten ga je niet groot worden.

De basisoefeningen zijn het belangrijkst; squatten, deadliften en bankdrukken.
In het begin vorderen de meeste snel. Als je goed traint zal je al snel een aardig gewicht kunnen squatten bijvoorbeeld.

Maar goed, kijk maar.
Ik zou wat info verzamelen zodat je een goede keuze kan maken.

Het is uiteraard net wat je zelf wilt.

Die 100kg was natuurlijk een voorbeeld. Waarschijnlijk is 60kg voor jou nu ook nog te zwaar om over je hoofd te gooien, terwijl je dat misschien wel al kan squatten.

Als je gespierder wilt worden zal je toch zwaar moeten trainen. Met lichte gewichten ga je niet groot worden.

De basisoefeningen zijn het belangrijkst; squatten, deadliften en bankdrukken.
In het begin vorderen de meeste snel. Als je goed traint zal je al snel een aardig gewicht kunnen squatten bijvoorbeeld.

Maar goed, kijk maar.
Ik zou wat info verzamelen zodat je een goede keuze kan maken.

Ja, daar heb je ook gelijk in :D

Ik heb al redelijk wat topic's gelezen en daar raden ze ook iedereen dat begint met trainen een powerrack aan.

Wat voor powerrack zou jij mij aanraden?
Van Powertec of van Barbarian?
Of eventueel een ander merk?

Ik heb zelf sinds een week of twee de Barbarian power cage system (is dus ook met high en low pully) en ben daar zeer tevreden over. Die zou ik dus aanraden.

Ja, klopt.
Kijk maar even in hun topic. Heb daar op een van de laatste pagina's een review geplaatst.
Houd wel rekening met mogelijk lange levertermijnen.
Bij mij zijn er nog wel wat andere dingen fout gegaan ook, maar ik had gewoon pech en Fitness Seller heeft het tot nu toe allemaal netjes opgelost.

Ja, klopt.
Kijk maar even in hun topic. Heb daar op een van de laatste pagina's een review geplaatst.
Houd wel rekening met mogelijk lange levertermijnen.
Bij mij zijn er nog wel wat andere dingen fout gegaan ook, maar ik had gewoon pech en Fitness Seller heeft het tot nu toe allemaal netjes opgelost.

Amai ja, bij u is er precies wel wat fout gegaan.
Ik denk dat ik er toch een nachtje ga van over slapen voor ik een beslissing neem ;)

Sowieso.
Het zijn toch beste bedragen waar we het over hebben, dus daar moet je wel even goed over nadenken.

Terug
Naar boven