Fitness Seller

Welke nerd kan mij helpen?:D

Mighty

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
Ik heb een "probleempje" met foto's, dus ik zoek iemand, die heel goed is met foto's bewerken, etc.. Wie kan mij helpen?

Hiekie is toch de forum-nerd? :D

Ik kan wel een beetje met photoshop overweg. Over wat voor bewerkingen gaat het?

Definieer probleempje.

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat erom, dat foto's scherp (of redelijk scherp) zijn, wanneer ik ze op mijn pc heb staan. Echter, wanneer ik ze upload op een website, zijn ze niet meer zo scherp.

ik ben een echte pcnoob

Het gaat erom, dat foto's scherp (of redelijk scherp) zijn, wanneer ik ze op mijn pc heb staan. Echter, wanneer ik ze upload op een website, zijn ze niet meer zo scherp.

komt denk ik omdat je op die website een limiet heb hoeveel kb de foto's moeten zijn en die site ze dan zelf aanpast en dus mindere kwaliteit wordt.. heb ik ook een keer gehad namelijk. ik photoshop zelf ook wel eens wat :)

Geef eens een link dan.

Ja, maar hoe kan ik dat probleem verhelpen?

Niet met bewerking in ieder geval, maar laat eerst eens een foto zien die volgens jou onscherp is.

Open de foto met MS Paint, dan Opslaan als..., dan gewoon nieuwe naam en als bestandstype, JPEG(JPG) selecteren

voila foto gecomprimeert

wat een hoop nerds op dbb zeg :rolleyes:

of gewoon in photoshop bewerken, jpeg, dpi op 72 en color mode op rgb. En een acceptabele resolutie. (600 bij 600 ??)

ik ben wel een nerd, maar dan een domme:D

Ik heb van EricR al vernomen, waar het aan ligt. Ik begrijp het nog niet helemaal, maja ben ook geen comp. whizzkid.;) :D

Waarschijnlijk resized het script van de site waar je ze upload verkeert ...

Gelukkig heb je daar goede conversie programma's voor die je fotootjes per stuk of batch in 1 keer omzetten..

Ik zelf gebruik al jaren XNview daarvoor ... Kun je precies aangeven wat je met je fotootjes wilt doen en je foto's blijven mooi. Ik wil ze desnoods ook wel voor je omzetten maar gaat het dan om 5 of om 500 foto's ???
(aangezien 500 grote foto's oversturen via internet toch nog altijd een probleem is )

Het is inderdaad een resizeprobleem, maar als de juiste verhoudingen worden aangehouden moet het goed gaan.

Terug
Naar boven