XXL Nutrition

Welke Powerband heb ik nodig? en waar verkrijgbaar?

glenn4

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Hallo,

Vraag me af welke powerband ik nodig heb om pull ups te trainen?

Ik doe al pull ups and weighted pull ups maar wil ook een powerband kopen zodat ik echt till faillure kan doortrainen met nog een set.

Nu vraag ik af welke ik nodig heb? en waar ik deze het beste kan kopen?

Thanks alvast !

Op de productpagina van onze Power Bands kun je onder het tabblad "Specificaties" de weerstand van elke band vinden.

Voor assisted pull-ups (ondersteuning bij optrekken) zijn er te veel persoonlijke variabelen om slechts één specifieke band aan te raden. Onder andere het gewicht en de kracht spelen een rol. Wanneer de kracht toeneemt, neemt de behoefte aan ondersteuning af. Onze Assisted Pull-up Set bestaat daarom uit een extra-small (geel), small (oranje) en medium (rood) band. Op die manier kun je variëren met de banden en de extra ondersteuning van de banden afbouwen naarmate je sterker wordt (of in jouw geval de ondersteuning opbouwen als je na failure nog wilt doorgaan).

Je kunt natuurlijk ook gewoon met één band starten, onze small (oranje) band zal je op het diepste punt van je pull-up beweging bijvoorbeeld circa 20 kg ondersteunen. Bovenin de beweging neemt de spanning op de band af en is de ondersteuning dus ook minder.

Wanneer je overigens zou langskomen in onze showroom in Sittard kun je alle verschillende banden gewoon uitproberen :)

Laatst bewerkt:
Check link in mn handtekening!

• Topic Starter Topic Starter
Erg bedankt voor de reacties

Niet dat ik onder iemands duiven wil schieten, maar volgens mij kan je ook gewoon een stoel (of een andere vorm van ondersteuning) gebruiken voor die laatste set om tot failure te gaan.

Maar ik kan zelf met moeite 1 pullup (ik kan wel enkele chinups), dus weet ik veel :p

Terug
Naar boven