XXL Nutrition

Welke riem?

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
Waardering
6
Yo guys,

Ik wil een riem aanschaffen maar twijfel welke ik zal nemen. Op Benima.nl staan 2 riemen. De 1 is 23 euro (gewoon leer) en de andere is een powerliftingriem. Is groter en steviger zo te zien. Maar ook een stuk duurder namelijk 39.95 euro. Mijn vraag aan jullie experts is welke zal ik nemen?
Is die duurdere de prijs waard? En waarom precies? Wat zijn de pluspunten van die riem tov die andere?

Die van 40 euro nemen, andere is rommel.

Yo guys,

Ik wil een riem aanschaffen maar twijfel welke ik zal nemen. Op Benima.nl staan 2 riemen. De 1 is 23 euro (gewoon leer) en de andere is een powerliftingriem. Is groter en steviger zo te zien. Maar ook een stuk duurder namelijk 39.95 euro. Mijn vraag aan jullie experts is welke zal ik nemen?
Is die duurdere de prijs waard? En waarom precies? Wat zijn de pluspunten van die riem tov die andere?

Die van 40 euro is aan beide kanten breed, let op het is geen zachte speelgoed riem.
Hij voelt ook heel hard aan als je niet gewend bent, voelt imo heel anders aan die een gewone leren bb riem.

Maar als je zwaar lift is hij idd aan te raden, ik heb hem zelf ook.Gebruik hem niet veel, alleen voor de zwaarste lifts, hij geeft wel goed steun.

Wat Outer zegt, die van 40 euro is overal even breed en wat steviger ook, geeft betere steun dus.

• Topic Starter Topic Starter
Die van 40 euro is aan beide kanten breed, let op het is geen zachte speelgoed riem.
Hij voelt ook heel hard aan als je niet gewend bent, voelt imo heel anders aan die een gewone leren bb riem.

Maar als je zwaar lift is hij idd aan te raden, ik heb hem zelf ook.Gebruik hem niet veel, alleen voor de zwaarste lifts, hij geeft wel goed steun.

Ik train DC style. En ik moet elke training toppen. Merk nu echt dat ik een goede riem nodig heb want mn onderrug heeft het zwaar te voortduren. Betekent dit ook dat ik waarschijnlijk iets terug in gewicht moet om aan de riem te wennen?

wat alex zegt, ik heb die van 39.95 euro ook en is een goed ding! heb me ook laten vertellen door andere dat het een goede riem is. en 40 euro valt mee voor een goede riem.

powerliftriem en fitnessriemetje zijn echt niet te vergelijken man. Ik heb een mooie tussenmaat kunnen krijgen, wel net zo breed maar iets minder dik dan die van benima. Echter ik heb ook nog zo'n dikke en die gebruik ik dan enkel bij top deadlift of MP geeft brute steun. Bij fullsq merk ik dat de dikke riem blauwe plekken geeft.

Ik train DC style. En ik moet elke training toppen. Merk nu echt dat ik een goede riem nodig heb want mn onderrug heeft het zwaar te voortduren. Betekent dit ook dat ik waarschijnlijk iets terug in gewicht moet om aan de riem te wennen?

je hoeft niet terug in gewicht hoor, ik hoefde niet te wennen aan mijn riem. maar ik gebruik heel soms een riem.

Ik maak ook gebruik van die 40euro riem, maar net wat g-men, zegt soms geeft ie blauwe plekken. Verder heel stevig en het zal een kwestie van wennen zijn in het begin, maar daarna wil je niets anders. Omdat ie aan de voorkant en zijkant ook zo hoog is, ondersteunt ie de buikspieren heel goed en dat merk je bij squatten.

Terug
Naar boven