Fitness Seller

welke schoenen om mee te trainen?

SanderM

Huge Freak
Waardering
1
ik ben toe aan nieuwe schoenen, train al een tijdje op afgetrapte schoenen.

ik had het een en ander gelezen en kwam uit op chuck taylors:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar na wat verder kijken las ik dat voor squatten een soort hak fijn is.
zoiets als dit, adidas Ironworks:

helaas niet in NL te verkrijgen (naar mijn weten)

ik was benieuwd op welke schoenen jullie squatten en welke jullie aanraden?

deadlift kan op blote voeten/sokken en de rest zoals ohpress en rows maakt niet gek veel uit met welke schoenen.

Ik squat op schoenen met een dunne zool. Soort van all star maar dan een neppe variant van de bristol.

Ik heb ook Chuck Taylors. Bevallen goed, en door de platte zool is het ook het meest natuulijk om mee te trainen. Een verhoogde hak is misschien wel fijn met squaten, maar bij deadlift lijkt het me weer niet fijn, en om nou andere schoenen te kopen omdat het bij 1 oefening fijner is lijkt me ook onzin.

Koop gewoon schoenen met een platte zool en als je dan toch per sé een soort "hak" wil hebben voor tijdens het squatten, pak je een plankje oid en leg je die onder je schoen.

Over het algemeen zijn zaalvoetbalschoenen wel goed om op te trainen:
- goed verkrijgbaar
- niet te duur
- platte zool
- lichte hak
- redelijk stevig

Ik gebruik toevallig zowel die allstars als die Ironworks. All-stars zijn men 'basisschoen' voor het trainen. Die Ironworks gebruik ik niet zo vaak maar wel handig dat ik ze heb want ze maken wel een verschil bij OL oefeningen en OL-sT squats (bij PL squats met voeten wijd kan je beter de allstars pakken.). Voor OH presses zijn de Ironworks ook wel goed. Dat kkleine hakje geeft meer steun dan je denkt :)

Ik zou dus allstars kopen gezien je hier evengoed ook deftig mee kan squatten. Als je nog wat geld kan missen kan je nadien ook nog de Ironworks kopen.

Laatst bewerkt:
b8l2m0.jpg

dit zijn mijn trainingschoenen

Laatst bewerkt:
Chuck taylors zijn goed voor back squats/deadlifts/etc. Schoenen met een hak onder is meer voor als je olympic squats/front squats/overhead squats & ol lifts gaat doen zoals power cleans.

Die zijn wel erg nice idd.

Ik zelf train op deze:

Asics Gel Kumo SS

Schoenen met gel of air in zijn slecht. De zool is compresseerbaar, dus je verliest power. Je hebt een harde zool nodig zoals bij chuck taylors of de ironworks. Beter is nog om blootvoets te squatten/deadliften ipv met loopschoenen.

ik gebruik gewoon normale doorgaans standaard schoenen:P

Ouwe afgetrapte Adidas skateschoen: platte, dikke, brede en stevige zool :)

ik squat en deadlift met afgetrapte nike air max :D ben ook nog op zoek naar goede sportschoenen, maar zie dus nu dat ik 'gewone' sportschoenen moet halen zonder gel of air oid.

thnx :)

Voor de simpele reden dat ik maar dez heb. Ze zijn comfortabel en ik ben ze ontzettend gewoon. Ik heb ook gewichthefschoenen, maar die gebruik ik niet zoveel meer.

Ik heb een interessant artikel gevonden over gymschoenen, geschreven door Mark Rippetoe en Lon Kilgore.

Edit: Geen idee waarom de rechtstreekse link niet werkt, mss omdat het een pdf is?

Het staat op
USA Weightlifting Regional Development Center Information
En dan de 3e link, Gym Shoes 101

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die zonder schoenen traint:p?

Terug
Naar boven