MuscleMeat

Welke shakes zijn goed voor mij?

unddu

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen, ik bekijk de site al meer dan een jaar en heb al een hoop geleerd van alles wat er in de stickies etc staat.

Ik train nu een jaar zes keer in de week krachttraining en cardio gecombineerd met 1-2 keer kickboksen. De resultaten die ik heb behaald zijn precies wat ik er van gehoopt had, maar ik wil nu graag een stap verder zetten.

Ik heb nu voldoende geld om aan shakes te besteden, maar heb absoluut geen idee wat voor mij goed zou zijn. Ik heb als extra eiwit bron het afgelopen jaar enkel meer eieren en melk gebruikt.

Dus nu zou ik graag van iemand willen weten wat voor een type eiwit shake ik zou moeten gebruiken, misschien zelfs ook wel een bepaalt merk dat om wat voor reden het best zou zijn?

bij voorbaat dank :D

Ik zou zeggen begin eens met direct na elke training een shake te nemen met whey en dextro. Gewoon in een shakebeker doen, na de training mengen met water en opdrinken. Half uur / 3 kwartier later neem je dan een maaltijd.

Edit: o je wil ook een merk :D Kijk eens hier. Kan je alles halen wat je nodig hebt. Whey instant, dextro, shakebeker etc etc

Hallo iedereen, ik bekijk de site al meer dan een jaar en heb al een hoop geleerd van alles wat er in de stickies etc staat.

Ik train nu een jaar zes keer in de week krachttraining en cardio gecombineerd met 1-2 keer kickboksen. De resultaten die ik heb behaald zijn precies wat ik er van gehoopt had, maar ik wil nu graag een stap verder zetten.

Ik heb nu voldoende geld om aan shakes te besteden, maar heb absoluut geen idee wat voor mij goed zou zijn. Ik heb als extra eiwit bron het afgelopen jaar enkel meer eieren en melk gebruikt.

Dus nu zou ik graag van iemand willen weten wat voor een type eiwit shake ik zou moeten gebruiken, misschien zelfs ook wel een bepaalt merk dat om wat voor reden het best zou zijn?

bij voorbaat dank :D

Je bekijkt het forum al een jaar maar moet nog steeds deze vraag stellen? Alleen het geile hanehok dan zeker?;)

Over het algemeen kan je zeggen:
- whey proteine voor s'ochtends en voor en na de training.
- langzamere eiwitten (pro80 ofzo) gewoon gedurende dag.

Maar als je genoeg eiwitten uit je voeding kan halen waarom zou je dan een shake nemen? Ik doe het zelf wel, omdat ik het makkelijk vind.

Men zegt dat je ongeveer 1,5 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht moet eten, om spiermassa aan te zetten. Ik zou ermee experimenteren.

Maar als je genoeg eiwitten uit je voeding kan halen waarom zou je dan een shake nemen? Ik doe het zelf wel, omdat ik het makkelijk vind.
Kijk, dat is nog eens makkelijk. Een vraag stellen en meteen zelf het antwoord geven.. :D

Daarbij komt natuurlijk ook dat het een must is om direct na je training snelle eiwitten en suikers binnen te krijgen.

Je bekijkt het forum al een jaar maar moet nog steeds deze vraag stellen? Alleen het geile hanehok dan zeker?;)

Over het algemeen kan je zeggen:
- whey proteine voor s'ochtends en voor en na de training.
- langzamere eiwitten (pro80 ofzo) gewoon gedurende dag.

Men zegt dat je ongeveer 1,5 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht moet eten, om spiermassa aan te zetten. Ik zou ermee experimenteren.

ik zou toch iets meer dan 1,5 gram en eerder 2-2,5 proberen binnen te krijgen /kg lichaamsgewicht.

voor mensen die zich niet aan een specifiek voedingsschemahouden zou ik een melkeiwit shake aanraden. dit omdat melk eiwit langzaam word afgegeven en je er dus langer wat aan hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik kan niet genoeg eiwitten uit men eten halen dat is een beetje het probleem. Ik haal er wel meer uit dan voor ik trainde maar nog steeds lang niet voldoende.

De reden dat ik niet zelf op het antwoord ben gekomen is omdat ik me door meerdere mensen allemaal verschillende dingen laat influisteren.

Als zowel Reinier en Brutez echter allebei de whey (dextro) aan bevelen is dat voor mij duidelijk genoeg.

Nogmaals bedankt :thumbsup:

Ik neem eigenlijk aan dat alle supplementen verkopers (xxl sportfood powersupplements) in de stickies van goede en vergelijkbare kwaliteit zijn?

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik kan niet genoeg eiwitten uit men eten halen dat is een beetje het probleem. Ik haal er wel meer uit dan voor ik trainde maar nog steeds lang niet voldoende.

De reden dat ik niet zelf op het antwoord ben gekomen is omdat ik me door meerdere mensen allemaal verschillende dingen laat influisteren.

Als zowel Reinier en Brutez echter allebei de whey (dextro) aan bevelen is dat voor mij duidelijk genoeg.

Nogmaals bedankt :thumbsup:

Ik neem eigenlijk aan dat alle supplementen verkopers (xxl sportfood powersupplements) in de stickies van goede en vergelijkbare kwaliteit zijn?

jaja,let wel, er is wel een verschil in kwaliteit van whey:concentraat,isolaat en hydro...(in elk geval een duurdere :)) Maar tussen hun 2 wheys concentraat en hun wheys isolaat is er geen verschil in kwaliteit.

jaja,let wel, er is wel een verschil in kwaliteit van whey:concentraat,isolaat en hydro...(in elk geval een duurdere :)) Maar tussen hun 2 wheys concentraat en hun wheys isolaat is er geen verschil in kwaliteit.

Dus nu volgt dan de vraag wat is effectief gezien het verschil tussen innemene van een concentraat of isolaat of hydraat? Is elk van deze stappen een aanduiding voor steeds puurdere eiwitten? Is het dan dus beter de knip te trekken en die 20 euro meer neer te tellen of zeg je van hou het maar op concentraat?

Verschil tussen isolaat of een mix van 50% isolaat en 50% concentraat (whey instant) ga je in de praktijk niets van zien. Van het geld dat je bespaard kan je een goede multivitamine kopen.. ;)

Verschil tussen isolaat of een mix van 50% isolaat en 50% concentraat (whey instant) ga je in de praktijk niets van zien. Van het geld dat je bespaard kan je een goede multivitamine kopen.. ;)

Mee eens !!!!

Zelfs tussen de hele dure merken whey en de minder dure (beide zelfde soort; bijv .concentraat) ga je geen verschil merken.....Niet in de zin van kilos....Eerder aanleg, en "manier" van trainen die dat bepalen....

Studies naar whey en soja maakt bijvoorbeeld al niet veel uit....

Dus in dat opzicht proberen en afwisselen...

WHEY, soja, prot 80/90 ??

Als je afwisselt krijgt je lichaam zon divers mogelijk aanbod aan verschillende soorten aminozurencomplexen en uit verschillende bronnen .....

Ken wel vegetariers die op soja prima groeien...

GOODLUCK

Iedereen bedankt ik weet genoeg :rolleyes: Ga straks dan even rondkijken en een bestellinkje plaatsen:p

Terug
Naar boven