AndroidHealthClinic

Welke sport?

jsport

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m65
Massa
56kg
He iedereen,

Ik doe nu fitness en ik jog ook vaak, nu wil ik hier nog een echte sport bij, en dan het liefst een vechtsport (denk ik ;)). Ik ben niet zo groot, heb nu wel al redelijk wat kracht en wil dus graag een vechtsport doen. Zijn er bepaalde vechtsporten die je sws niet moet doen als je ''klein'' bent en dat ook blijft (ben 15 jaar oud nu)? En is het een probleem bij die sporten als je een paar procenten te veel vet hebt (niet te dik)? Welke sporten vallen dan sws af en welke niet?
Kan iemand een (paar) suggestie(s) doen welke vechtsport te kiezen én waarom?

Thx!

---------- Post toegevoegd Sun 6 May 2012 om 16:40 ----------

Oja, heb heel lang streethockey, soort ijshockey, gedaan dus conditie en doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen is er wel, denk ik haha.

Ga gewoon lekker MMA of Kickboxen.

Hardcore trainingen. Jij moet het met jou lengte en gewicht doen.

En wie zegt dat je klein blijft, je bent pas 15. De dokter??

Krav maga, MMA, Kickboksen :yarly:

Neem een proefles bij een vechtsport die je interessant lijkt en kies wat jij het leukste vindt. Ben je geinteresseerd in de ringsporten/vechtsporten met een groot wedstrijd element of in de wat meer traditionele vechtsporten?

• Topic Starter Topic Starter
Ga gewoon lekker MMA of Kickboxen.

Hardcore trainingen. Jij moet het met jou lengte en gewicht doen.

En wie zegt dat je klein blijft, je bent pas 15. De dokter??

Ja, de dokter, en m'n ouders zijn ook best klein.
Maar zoiets als MMA of (kick)boksen, geen probleem met 1.68 zijn?

Bedankt voor de reacties!

---------- Post toegevoegd Sun 6 May 2012 om 20:01 ----------

Neem een proefles bij een vechtsport die je interessant lijkt en kies wat jij het leukste vindt. Ben je geinteresseerd in de ringsporten/vechtsporten met een groot wedstrijd element of in de wat meer traditionele vechtsporten?

Is idd 'n goed idee, want heb ooit gejudód, maar dat zou ik nu nooit meer willen.

Ja, de dokter, en m'n ouders zijn ook best klein.
Maar zoiets als MMA of (kick)boksen, geen probleem met 1.68 zijn?

Bedankt voor de reacties!

Lengte is totaal geen probleem! Als je later eventueel wedstrijden zou gaan doen of willen doen, kom je toch bij mensen terecht met ongeveer dezelfde lengte/gewicht.

Weet iemand in Zuid-Limburg een goede gym/vereniging voor MMA/boksen/kickboksen/thaiboks etc etc?
En hebben mensen nog eigen (leuke) ervaringen met n bepaalde sport? ;)

Ben niet bekend in heel Limburg, verder moet je gewoon wat proeflessen nemen en pakken wat jij het leukst vind, alles is mogelijk. Op je 15e ben je er voor MMA enzo vroeg bij. Dit is het moment waarop ze je pas de serieuze dingen gaan leren, althans bij onze sportschool.

Verder doe ik MMA en thaiboksen, vind het beiden leuk om te doen zitten genoeg mensen tussen die misschien wat minder conditie hebben/dikker zijn maar hiervoor heb je trainingen niemand begint als n prof lijkt mij. Eerste training gaat gruwelijk zwaar worden succes.

2e is al n stuk lichter en je raakt eraan gewend, maar ze blijven altijd uitdagen ;)

Ah oke, thx man!

Terug
Naar boven